ایسلند

استخر سلیاوآلایش در ایسلند

استخر سلیاوآلایش در ایسلند

استخر سلیاوآلایش در ایسلند یک استخر 25 متری محافظت شده در جنوب این کشور می باشد. این استخر یکی از قدیمی ترین استخرهای شنا در کشور ایسلند بوده که در سال 1923 میلادی ساخته شده است. این استخر شنا در نزدیکی شهر سلیاویر قرار دارد و ساخت آن به دست بیورن اندرسون بریانسکوتی انجام شد. جالب است بدانید که در سال 1927 میلادی نیز دوره هایی به عنوان بخشی از آموزش اجباری در همین استخر برگزار شد.

درباره این استخر بد نیست بدانید که طول استخر سلیاوآلایش حدود 25 متر و عرض آن هم در حدود 10 متر می باشد و تا سال 1936 میلادی نیز به عنوان بزرگترین استخر در ایسلند شناخته می شد. با اینکه در سال 1990 استخر جدیدی در منطقه ساخته شد اما مردم هنوز هم ترجیح می دهند که در استخر قدیمی آنهم به صورت رایگان شنا کنند. برای آشنایی با انواع جاذبه های توریستی کشور ایسلند از جمله استخر سلیاوآلایش با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت همراه باشید.

استخر سلیاوآلایش؛ قدیمی ترین استخر شنا در ایسلند

واقعیت این است که استخر سلیاوآلایش Pool Seljavallalaug یکی از قدیمی ترین و زیباترین استخرهای موجود در کشور ایسلند می باشد. استخری که با آب گرم و چشم انداز زیبای خود فقط حس آرامش و سرزندگی را به مسافران می بخشد. این استخر در سال 1927 میلادی در اسکوگار ایسلند ساخته شده و از همان زمان تا کنون نیز همه ساله باعث جذب هزاران توریست خارجی می شود.

قدیمی ترین استخر شنا در ایسلند

در واقع استخر سلیاوآلایش یک استخر ژئوترمال در دشت های مرتفع در امتداد ساحل جنوب ایسلند می باشد که بیشتر از هر نقطه ای نیز به سلیاویلر نزدیکتر است. جالب است بدانید که گرمای این آب حاصل از انرژی زمین گرمایی و آب آن نیز ناشی از چشمه های آبگرم منطقه است و اصلا به همین دلیل نیز خیلی از افراد استخر سلیاوآلایش را دارای خاصیت درمانی می دانند. مخصوصا آب این استخر در کشور ایسلند برای درمان برخی از امراض پوستی، استخوان درد و یا رماتیسم و نیز تمدد اعصاب نیز ایده آل می باشد.

استخر سلیاوآلایش؛ قدیمی ترین استخر شنا در ایسلند

آشنایی با مشخصات استخر سلیاوآلایش در ایسلند

استخر سلیاوآلایش از بهترین نقاط برای استراحت و ریلکسی گردشگران است. استخری که گرمای آب آن طبیعی بوده و به نوعی استخر ژئوترمال محسوب می شود. کم عمق ترین نقطه این استخر حدود 4 فوت و عمیق ترین نقطه آن هم حدود 6 فوت می باشد. این استخر خیلی هم داغ نیست که نتوان در آن آب تنی کرد. معمولا بسته به فصل سفر متوسط دمای آب این استخر بین 68 تا 86 درجه فارنهایت یا 20 تا 35 درجه فارنهایت می باشد. مجددا در زیر تصویری از استخر سلیاوآلایش ایسلند را انبار در فصل زمستان مشاهده می کنید:

آشنایی با مشخصات استخر سلیاوآلایش در ایسلند

نحوه دسترسی به استخر سلیاوآلایش در ایسلند

همان طوری که در مطالب بالا هم گفته شد، استخر سلیاوآلایش در جنوب کشور ایسلند قرار داشته و به سلیاویلر نزدیکتر است. همان طوری که در تصویر پایین هم مشاهده می شود، مسافت بین شهر ریکیاویک (پایتخت ایسلند) تا استخر ژئوترمال سلیاویر در حدود 131 کیلومتر می باشد. از همین رو نیز مدت زمان رانندگی بین این دو نقطه در حدود 2 ساعت می باشد. بنابراین برای دسترسی به استخر مذکور هم می توان با وسیله نقلیه شخصی و هم از وسیله نقلیه اجاره ای بهره گرفت.

از دیگر نکات مهم قبل از سفر به استخر سلیاوآلایش توجه به امکانات موجود در کنار این استخر می باشد. از جمله امکانات موجود در نزدیکی این استخر می توان به پارکینگ، رختکن، کمپ سایت ها و نیز هتل های نزدیک اسخر از جمله هتل اسکوگافوس، ولکام هتل لامبافل و اومی هتل اشاره کرد. بنابراین در سفر به استخر سلیاوآلایش در جنوب کشور ایسلند نبایستی دغدغه ای به جز استراحت و ریلکسی داشت.

نحوه دسترسی به استخر سلیاوآلایش در ایسلند

بهترین زمان برای اخذ ویزای گردشگری ایسلند

در کل کشور ایسلند جزئی از کشورهای ناحیه شنگن اروپا محسوب می شود و از همین رو نیز اخذ ویزای شنگن ایسلند (ویزای توریستی ایسلند) بمنظور ورود به این کشور اروپایی ضروری است. ویزای مذکور به گردشگران اجازه می دهد تا در بازه زمانی حدود 180 روز (از زمان صدور ویزا) ماکسیمم تا 90 روز را در ایسلند یا هر کشور عضو ناحیه شنگن بمانند. منتها برای اخذ ویزای ایسلند نیز مراحل و مقدماتی لازم است و ایضا ممکن است یکسری سوالات و ابهامات مهمی نیز توسط متقاضیان مطرح شود.

یکی از این سوالات درباره زمان درخواست ویزای ایسلند می باشد. اینکه چه زمانی برای اخذ ویزای ایسلند مناسب است؟ معمولا به متقاضیان توصیه می شود حداقل 3 هفته قبل از شروع سفر به ایسلند برای اخذ ویزای خود اقدام کنند. با این همه ایده آل ترین زمان برای درخواست ویزای سفر حدود 6 ماه پیش از سفر و آخرین مهلت برای این کار نیز در حدود دو هفته قبل از سفر می باشد. مشاورین ما در مجموعه سفیران سروش سعادت آماده ارائه مشاوره های تخصصی در زمینه نحوه و شرایط اخذ ویزاهای مسافرتی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *