ایسلند

آبشار گودافوس در ایسلند

آبشار گودافوس در ایسلند

آبشار گودافوس در ایسلند که به آبشار خدایان نیز معروف است، یکی از زیباترین جاذبه های توریستی است که می توان در این کشور سراغ داشت. بنابراین بدون بازدید از این آبشار زیبا سفرتان به ایسلند تکمیل نمی شود! در واقع گودافوس یک آبشار نعل اسبی زیبا در شمال کشور ایسلند می باشد که در امتداد جاده رینگ رود قرار داشته و از شهر آکوریری (دومین شهر بزرگ کشور ایسلند) نیز در حدود 45 دقیقه فاصله زمانی دارد. این آبشار بر روی رودخانه اسکیالفاندالفلیوت قرار داشته و حداکثر ارتفاع آن در حدود 17 متر و پهنای آن نیز در حدود 30 متر می باشد. معمولا گردشگران برای پیاده روی، مشاهده و عکاسی از چشم اندازهای خاص این آبشار راهی شمال ایسلند می شوند. در ادامه با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت همراه شوید تا ضمن معرفی آبشار گودافوس و جاذبه های آن همچنین با تورهای راهنمای این آبشار نیز آشنا شوید.

آبشار گودافوس یا آبشار خدایان در ایسلند!

اصطلاح گودافوس Godafoss در زبان ایسلندی به معنی آبشار خدایان می باشد. برخی ها بر این باورند که نام این آبشار از این واقعیت گرفته شده است که آبشار مذکور از نظر زیبایی شبیه خداست. با این همه یک افسانه قدیمی ایسلندی هم در این رابطه به داستان نام این آبشار از طریق یک رهبر وایکینگ به نام پورگیر لجوسوتنینگاگوی اشاره می کنند. بر طبق همین داستان، پورگیر بت خودش را به داخل این آبشار انداخته است و اصلا به همین دلیل نیز به آبشار مذکور، آبشار خدایان (گوافوس) گفته می شود. به هر حال آبشار گوافوس جواهر واقعی ایسلند محسوب شده و یکی از بزرگترین آبشارهای این کشور محسوب می شود.

آبشار خدایان در ایسلند

این آبشار از رودخانه اسکیالفاندالفلیوت سرچشمه می گیرد؛ رودخانه ای که از اراضی لاوای 7000 ساله ناشی از آتشفشان ترولادینگیا جاری می شود. آبشار گودافوس بر روی سنگ نعل اسبی شکلی به عرض 30 متر جاری می شود و به همین دلیل نیز این آبشار از دو قسمت تشکیل شده است. بخش اول این آبشار به ارتفاع 9 متر بوده اما بخش دوم آن به ارتفاع 17 متر می باشد. ضمنا از سال 2020 نیز به این آبشار از طرف دولت ایسلند وضعیت محافظت شده اعطاء شده است.

آبشار گودافوس یا آبشار خدایان در ایسلند

مسیر پیاده روی آبشار گودافوس؛ یک مسیر رمانتیک!

نمی توان به ایسلند سفری کرد و از آبشارهای شگفت انگیز این کشور مثل آبشار گودافوس دیدن نکرد! آبشاری بس زیبا و عجیب که برای دیدن آن حتی اگر چند ساعتی هم وقت بگذارید جای تعجب ندارد! همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، این آبشار از نوع آبشارهای نعل اسبی است و به همین دلیل نیز پهنای آن زیاد بوده و امکان مشاهده چشم اندازهای پانورامیک را برای بازدیدکنندگانش فراهم می کند. به همین دلیل نیز اغلب گردشگران برای بازدید کامل و مشاهده این آبشار از هر جهت ترجیح می دهند که در لوپ های مسیر پیاده روی 1.8 مایلی دور آبشار پیاده روی کنند. ضمنا همان طوری که در تصویر پایین هم مشاهده می شود، در زمستان ها امکان دیدن شفق قطبی در این منطقه نیز وجود دارد.

مسیر پیاده روی آبشار گودافوس؛ یک مسیر رمانتیک

معرفی تورهای آبشار گودافوس در ایسلند

برای بازدید آسان و راحت از آبشار گودافوس در ایسلند، همه روزه تورهای مختلفی برای گردشگران و جهانگردان خارجی برگزار می شود. تورهای چند روزه ای که هدف اکثر آنها نه فقط سفر به یک مقصد و یا بازدید از یک جاذبه توریستی بلکه گشت و گذار در سراسر کشور ایسلند و بازدید از اغلب جاذبه های توریستی آن می باشد. از جمله این تورهای راهنمای گردشگران می توان به تورهای زیر اشاره کرد:

  • تور ماجراجویی دور ایسلند در 6 روز: این تور در تمام طول سال برگزار شده و مبدا شروع آن نیز از شهر ریکیاویک ایسلند می باشد. در قالب همین تور گردشگران امکان بازدید از جاده رینگ رود، گلدن سیرکل، میواتن، چشمه های آبگرم، آبشارها مثل آبشار گودافوس و دریاچه یخچالی را هم دارند. ضمنا هزینه رزرو همین تور نیز از $1418 (دلار) شروع می شود.
  • تور کامل 7 روزه ایسلند: در قالب این تور امکان بازدید از جاده رینگ رود، گلدن سیرکل، جوکولسارلون، دریاچه یخچالی، اسنافلسنس، شفق قطبی و جاذبه های متنوع دیگر برای گردشگران فراهم می شود. این تور نیز از شهر ریکیاویک شروع می شود و هزینه رزرو آن برای هر گردشگر در حدود $1781 (دلار) می باشد.
  • تور 3 روزه میواتن، آکوئری و شمال ایسلند: این تور نیز در تمام طول سال برگزار می شود منتها مدت زمان آن حدود 3 روز بوده و مبدا شروع این تور نیز از شهر ریکیاویک می باشد. علاوه بر ناهار و شام و صبحانه همچنین پیک آپ نیز جزئی از برنامه این تور گردشگری محسوب می شود. نکته آخر هم اینکه هزینه رزرو این تور برای هر نفر گردشگر خارجی هم در حدود $531 (دلار) می باشد.

معرفی تورهای آبشار گودافوس در ایسلند

نحوه رسیدن به آبشار گودافوس در ایسلند

آبشار گودافوس در بخش شنل شرقی کشور ایسلند کمی آنطرف تر از جاده رینگ رود 1 قرار دارد. در واقع این آبشار در فاصله 438 کیلومتری از شهر ریکیاویک (شهر اول و پایتخت ایسلند) و 50 کیلومتری شهر آکوئری (دومین شهر بزرگ ایسلند) قرار دارد. نزدیکترین جاذبه به این آبشار نیز آبشار دیگری به نام آبشار گیتافوس می باشد. ضمنا مسیر منتهی به آبشار گودافوس پر از تابلوها و علائم راهنمائی و رانندگی بوده و رانندگی تا این آبشار نیز خیلی راحت است. نکته آخر هم اینکه کل مسیر رانندگی از شهر ریکیاویک تا آبشار گودافوس در حدود 5.5 ساعت طول می کشد.

نحوه رسیدن به آبشار گودافوس در ایسلند

شرایط احراز صلاحیت برای اخذ ویزای توریستی ایسلند

مطابق قوانین مهاجرتی ایسلند، اتباع غیراروپایی برای ورود به این کشور نیازمند اخذ ویزای توریستی ایسلند Iceland Tourist Visa هستند. این ویزا مجوزی برای ورود به ایسلند برای کسانی است که با هدف گردشگری و گذران تعطیلات خود به این کشور سفر می کنند. این دسته از متقاضیان واجد شرایط اخذ ویزای توریستی ایسلند هستند تا بتوانند حداکثر 90 روز را در این کشور و یا هر کشور عضو ناحیه شنگن سفر کنند. اعتبار خود ویزای ایسلند نیز همانند ویزاهای شنگن در حدود 6 ماه می باشد.

در وهله اول نیز تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی ایسلند برای کلیه متقاضیان الزامی است. گام بعدی در این خصوص نیز گرفتن وقت مصاحبه از سفارتخانه ایسلند و گرفتن تاییدیه مصاحبه از آن می باشد. سپس نوبت پرداخت هزینه ویزا به مبلغ €80 (یورو) و نیز تکمیل پرونده مدارک اخذ ویزای شنگن ایسلند می رسد که شامل لیستی از مدارک لازم مثل پاسپورت، عکس های پاسپورتی، گواهی تمکنی، بیمه سلامت و غیره می باشد. جهت انجام سریع کلیه مراحل ویزای سفر توصیه می شود حتما از نظرات و راهنمائی های تخصصی وکلای مجرب مجموعه سفیران سروش سعادت بهره گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *