ایسلند

آبفشان استروکر در ایسلند

آبفشان استروکر در ایسلند

آبفشان استروکر در ایسلند یک گیزر یا همان آبفشان از نوع فواره ای است که در منطقه ژئوترمال درست در کنار رودخانه هویتا قرار دارد. این جاذبه زمین شناختی جذاب در بخش جنوب غربی کشور ایسلند و در شرق ریکیاویک واقع شده است. آبفشانی که معمولا هر 6 تا 10 دقیقه فوران می کند و جالبتر اینکه ارتفاع آن نیز حداکثر تا 15 الی 20 متر نیز می رسد. و جالبتر اینکه فوران های حتی 40 متری نیز از استروکر گزارش شده است. پس برای اطلاع از دیگر جزئیات آبفشان استروکر همانند تورهای راهنمای این آبفشان با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت همراه باشید.

جاذبه ای معروف در ایسلند به نام آبفشان استروکر

ایسلند بیشتر به خاطر زیبایی طبیعی اش از آتشفشان ها و یخچال ها تا شفق قطبی رنگی و آبشارهای بلندش معروف است اما آبفشان های این کشور نیز جزء زیباترین، خاص ترین و بزرگترین آبفشان های در سطح اروپا و جهان می باشد. به همین دلیل هم ایسلند به بهشت آبفشان دوستان هم معروف است و آبفشان های مختلفی در این کشور وجود دارد. جالب است بدانید که برآورد می شود که در این کشور حدود دهها آبفشان بزرگ و کوچک وجود داشته باشد. یکی از همین آبفشان های زیبا آبفشان استروکر می باشد.

آبفشان های زیبای استروکر

در کل آبفشان استروکر متعلق به دره هاکادالور می باشد جایی که مملو از جاذبه های ژئوترمال از جمله استخرهای گل، فومارول ها و گیزرهای دیگری است که فقط در این منطقه یافت می شود. اولین بار نیز در سال 1789 میلادی به آبفشان استروکر اشاره شد؛ یعنی درست زمانی که وقوع زمین لرزه ای به باز شدن مجرای گیزر کمک کرد. اما فعالیت این آبفشان در سراسر قرن 19 با نوسان همراه شد و فوران آن تا ابتدای قرن 20- ام نیز همچنان ادامه داشت. زمانی که زلزله دیگر مجرا را مجددا مسدود کرد. اما در سال 1963 میلادی و به توصیه کمیته گیزر، مردم محلی مجرای مسدود را درست از پایین ترین نقطه آن باز کردند و از آن زمان تاکنون این گیزر همواره در حال فوران بوده است.

جاذبه ای معروف در ایسلند به نام آبفشان استروکر

 شرایط بازدید از آبفشان استروکر در ایسلند

آبفشان استروکر و نواحی پیرامونی اش در جذب حداکثری گردشگران مثمر به ثمر عمل می کنند گردشگرانی که به امید دیدن فوران این آبفشان به منطقه دره هاوکادالور سفر می کنند. ضمنا آنها می دانند این آبفشان یکی از معدود آبفشان های طبیعی است که به صورت مکرر و پیوسته ای فوران می کند. معمولا هم این آبفشان در هر 6 تا 10 دقیقه فوران کرده و آب داغ و بخار را تا ارتفاع 15 الی 20 متر و حتی بیشتر پرتاب می کنند.

بازدید از آبفشان استروکر

پس برای بازدید از این آبفشان بایستی به منطقه دره هاوکادالور سفر کنید و ضمنا از ساعت 12 ظهر تا 12 شب می توان از آبفشان استروکر دیدن کرد.

 شرایط بازدید از آبفشان استروکر در ایسلند

معرفی تورهای آبفشان استروکر در ایسلند

بهترین شیوه و راهکار ممکن برای بازدید از جاذبه های مسیر گلدن سیرکل در ایسلند از جمله گیزر استروکر همراهی با یکی از تورهای معروف زیر می باشد:

تور گلدن سیرکل گروه کوچک و بازدید از دریاچه سحرآمیز از ریکیاویک: توری که رزرو آن از $145 (دلار) شروع می شود. مدت این تور 8 ساعت و اندازه گروه توریستی آن هم حدود 19 نفر است. تور مذکور شامل بازدید از مسیر گلدن سیرکل، پارک ملی تینگولیر، آبشار گلفوس، آبفشان استروکر، دریاچه سحرآمیز می باشد.

تور گلدن سیرکل

تور 6 ساعته مستقیم مسیر گلدن سیرکل از ریکیاویک: توری که با اتوبوس برگزار شده و رزرو آن هم از $52 (دلار) می باشد. این تور به مدت 6 ساعت اجرا شده و شامل بازدید از آبشارها، یخچال ها، زمین های ژئوترمال و نیز آبفشان ها از جمله آبفشان استروکر در ایسلند می باشد.

تور 6 ساعته مستقیم مسیر گلدن سیرکل از ریکیاویک

تور بعد از ظهر گلدن سیرکل از ریکیاویک: این تور از نوع تورهای اتوبوسی و مهیج می باشد و هزینه رزرو آن هم از $53.59 (دلار) آغاز می شود. این تور به مدت 8 ساعت و 30 دقیقه برگزار شده و امکان بازدید از آتشفشان کرید، آبشار گلفوس، آبفشان استروکر و نیز پارک ملی تینگ ویلر برای توریست ها فراهم می شود.

تور بعد از ظهر گلدن سیرکل از ریکیاویک

شرایط پاسپورت متقاضیان برای اخذ ویزای سفر ایسلند

ویزای سفر به ایسلند یا همان ویزای شنگن ایسلند ویزایی از نوع ویزای C بوده و مخصوص اتباغ غیراروپایی است که قصد مسافرت به این کشور را دارند. در واقع افراد دارنده ویزای ایسلند نیز درست همان حق و حقوق دارندگان شنگن ویزا را دارند چرا که اصلا کشور ایسلند نیز جزئی از کشورهای عضو ناحیه شنگن اروپا محسوب می شود. منتها برای اخذ چنین ویزایی متقاضیان نیازمند ارائه مدارک لازمه به سفارت ایسلند می باشند.

شرایط پاسپورت متقاضیان برای اخذ ویزای سفر ایسلند

یکی از این مدارک لازم نیز پاسپورت معتبر یا Valid Passport می باشد. مدرکی که قبل از ارائه آن بایستی از شرایط آن اطمینان حاصل کرد. مطابق قوانین و مقررات سفر به قلمرو شنگن اروپا، پاسپورت افراد بایستی قبل از خروج از ایسلند حداقل 3 ماه اعتبار داشته باشد. ضمنا این مدرک سفر بایستی دارای حداقل 2 صفحه خالی باشد و ضمنا در طی 10 سال اخیر برای متقاضی صادر شده باشد. مسافران و گردشگران عزیز می توانند از طریق مشاوره و عقد قرارداد با مجموعه سفیران سروش سعادت از دریافت ویزای سفر خود اطمینان حاصل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *