ایسلند

آبشار دتیفوس در ایسلند

آبشار دتیفوس در ایسلند

آبشار دتیفوس در ایسلند در زمره لیست پر دامنه جاذبه های طبیعی این کشور قرار دارد. این آبشار بزرگ و خروشان در شمال کشور ایسلند واقع شده است. گفته می شود که همین آبشار قدرتمندترین آبشار موجود در کل اروپاست. آبشاری که ارتفاع آن به 44 متر، عرض آن حدود 100 متر و نیز متوسط میزان جریان آن نیز در حدود 193 متر مکعب بر ثانیه می باشد. در ضمن با در نظر گرفتن شرایط اقلیم قطبی و زمستان و پاییز سرد بهترین زمان برای بازدید از این آبشار همان فصل تابستان می باشد. در ادامه نیز حتما با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت همراه باشید تا به اطلاعات کاملی در خصوص این آبشار بزرگ و دیدنی در ایسلند دست یابید.

آبشار دتیفوس در ایسلند؛ قدرتمندترین آبشار در کل اروپا!

اصولا یکی از جاذبه های گردشگری، آبشارهای طبیعی این کشور از جمله آبشار دتیفوس Dettifoss Waterfall می باشد. در همین ابتداء لازم است بدانید که این آبشار قدرتمندترین آبشار در قاره اروپا و حجیم ترین آبشار در کشور ایسلند محسوب می شود. ارتفاع این آبشار در حدود 45 متر و عرض آن نیز در حدود 100 متر می باشد. آبشاری که در شمال کشور ایسلند قرار داشته و به همراه هوساویک، کنیون آسبریگی و دریاچه میواتن حلقه الماس معروف شمال ایسلند را تشکیل می دهند.

قدرتمندترین آبشار در کل اروپا

کلا این آبشار از رودخانه یخچالی یوکوسلا فیولوم سرچشمه می گیرد که آن هم از بزرگترین کلاهک یخی موجود در اروپا یعنی یخچال واتنایوکول سرچشمه می گیرد. این آبشار در شمال آیسلند درست در مسیر دایموند سیرکل (حلقه الماس) قرار داشته و تقریبا در 330 مایلی از ریکیاویک قرار دارد. بنابراین کل مدت زمان طی شده از شهر ریکیاویک تا پای این آبشار حدود 7 تا 8 ساعت طول می کشد.

مسیر پیاده روی آبشار دتیفوس در ایسلند

اغلب گردشگرانی که قصد دیدن آبشار دتیفوس در ایسلند را دارند مایلند تا برای بازدید از ویوهای مختلف این آبشار بزرگ پیاده روی کنند. به همین دلیل نیز آنها در قالب تورهای راهنما در مسیرهای مشخص به پیاده روی می پردازند. اما پس از بازدید از این آبشار نیز می توانند از جاذبه های نزدیک آن هم دیدن کنند.

مسیر پیاده روی آبشار دتیفوس

پس آنها می توانند مسیر پیاده روی 34 کیلومتری را از آبشار دتیفوس به سمت کنیونی در آسبیرگی پیاده روی کنند. این کنیون یک کنیون نعل اسبی پوشیده با جنگل های سرسبز می باشد و در اوکسارفیوردور قرار دارد. در ادامه نیز می توان از آکوریری یا پایتخت شمال (بزرگترین سکونتگاه در شمال ایسلند) با جمعیتی در حدود 10 هزار نفر دیدن کرد. این شهر بزرگترین شهر بعد از ریکیاویک می باشد. کمی بالاتر آنها می توانند به آبشار سلفوس برسند این آبشار نیز در فاصله 1 کیلومتری از آکوریری قرار دارد.

مسیر پیاده روی آبشار دتیفوس در ایسلند

بهترین زمان برای بازدید از آبشار دتیفوس

معمولا مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از آبشار دتیفوس در حدود 2 ساعت می باشد. به لحاظ تسلط شرایط قطبی در ایسلند و زمستان های طولانی، بهترین زمان برای مسافرت و بازدید از آبشار دتیفوس فصل تابستان است. یعنی زمانی که متوسط جریان آب به 400 متر مکعب بر ثانیه می رسد. در حالی که در زمستان های ایسلندی این آبشار به صورت منجمد دیده می شود. از جمله تورهای راهنمای آبشار دتیفوس نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تور 6 روزه رینگ رود در اطراف ایسلند: این تور به مدت 6 روز برگزار شده و هزینه رزرو آن برای هر نفر در حدود $1434 (دلار) برای هر نفر می باشد.
  • تور کلاسیک دایموند سیرکل از آکوریری: تور مذکور معمولا از ماه ژوئن تا اکتبر هر سال برگزار شده و ماکسیمم تایم برگزاری آن نیز از 10 تا 11 ساعت می باشد. توری که در قالب آن امکان بازدید از جاذبه های آکوریری مثل دریاچه میواتان، آبشار دتیفوس، آسبیرگی و هوساویک برای گردشگران فراهم می شود.

بهترین زمان برای بازدید از آبشار دتیفوس

انجام مصاحبه بخشی از مراحل اخذ ویزای شنگن ایسلند!

طبق قوانین اروپایی، ایسلند نیز جزئی از کشورهای قلمرو ناحیه شنگن اروپاست و از همین رو برای ورود و اقامت در این کشور اروپایی نیز شما نیازمند اخذ ویزای شنگن می باشید. ویزایی که اجازه اقامت 90 روزه یا سه ماهه را به دارندگان آن می دهد. ضمنا خود این ویزا در صورت اتمام اعتبارش قابل تمدید است. منتها برای درخواست ویزای شنگن ایسلند نیز طی یکسری مراحل ضروری است. یکی از همین مراحل نیز تعیین وقت مصاحبه با سفارت، دریافت تاییدیه روز مصاحبه و به دنبال آن شرکت در جلسه مصاحبه (Interview) می باشد.

مصاحبه با سفارت نیز چیزی جز سوالات درباره مشخصات شخصی و اهداف سفر نمی باشد. اما در این بین توجه به دو اصل مهم جهت موفقیت در پروسه مصاحبه ضروری است. اصل اول حفظ خونسردی و اصل دوم آن تایم بودن و وقت شناسی است. کل جلسه مصاحبه با سفارت ایسلند حدود 10 تا 15 دقیقه بوده و همان طوری که گفته شد همه سوالات حول هدف یا اهداف سفر می چرخد. برای آشنایی مفصل با کل فرآیند و مراحل اخذ ویزای شنگن 2024 نیز حتما با کارشناسان و مشاوران برترمان در مجموعه سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *