ایسلند

شکاف سیلفرا در ایسلند

شکاف سیلفرا در ایسلند

شکاف سیلفرا در ایسلند در پارک ملی تینگولیر قرار دارد، جاییکه صفحات تکتونیک آمریکای شمالی و اوراسیا سالیانه بمیزان 2 سانتی متر از هم دور میشوند. اما در سال 1789 میلادی زلزله ای در منطقه تینگولیر اتفاق افتاد و چندین شکاف باز شد. در این میان این تنها شکاف سیلفرا بود که با آب حاصل از ذوب یخچال لانگیوکول پر شد و همین امر سبب شد به آن سیلفرا به معنای نقره ای اطلاق شود. شکافی که حالا به بهشت غواصان و اسنورکل کارانی تبدیل شده که خواستار غواصی بین دو صفحه تکتونیکی آمریکای شمالی و اوراسیا هستند. در ادامه با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت همراه باشید تا شما را با تورهای ماجراجویانه شکاف سیلفرا نیز آشنا کنیم.

درباره شکاف سیلفرا؛ تنها جایی از جهان برای غواصی بین دو قاره!

شکاف سیلفرا یا Silfra Fissure شکافی بین دو صفحه یا پلیت تکتونیکی آمریکای شمالی و اوراسیا دقیقا در پارک ملی تینگولیر می باشد که در سال 1789 نیز پایه گذاری شده است. اینجا تنها مکانی در دنیاست که می توان بین دو صفحه تکتونیکی غواصی یا اسنورکل کرد. صفحه ای که همه ساله در حدود 2 سانتی متر جابجا می شود.

درباره شکاف سیلفرا

اما برای رسیدن به شکاف سیلفرا چه باید کرد؟ اگر مبدا سفر را مجددا شهر ریکیاویک (پایتخت ایسلند) در نظر بگیریم، بایستی بدانید که کل مسافت از ریکیاویک تا محل شکاف سیلفرا حدود 55 کیلومتر می باشد و این بدان معناست که گردشگران با رانندگی و در کمتر از یک ساعت خود را می توانند به مکان مذکور برسانند. موضوعی که در تصویر زیر نیز به وضوح می توان متوجه آن شد:

فاصله شهر ریکیاویک تا پارک ملی تینگولیر

معرفی جاذبه های توریستی – تفریحی شکاف سیلفرا

با توجه به تمامی توصیفاتی که درباره شکاف سیلفرا گفته شد، می توان جاذبه های این محل توریستی را هم از لحاظ ژئولوژی و هم از نظر اکوتوریستی مورد بررسی قرار داد. همان طوری که پیشتر هم گفته شد، جاذبه ژئولوژیکی شکاف سیلفرا در ایسلند همان دو صفحه تکتونیکی آمریکای شمالی و اوراسیاست که سالانه دریفتی به میزان 2 سانتی متر را دارند. اما جاذبه تفریحی این شکاف زمین شناختی نیز غواصی دقیقا بین دو قاره است.

معرفی جاذبه های توریستی – تفریحی شکاف سیلفرا

شکاف سیلفرا بهشت غواصان در ایسلند!

در واقع شکاف شیلفرا تنها جایی در دنیاست که گردشگران می توانند بین دو قاره غواصی کنند. چرا که این شکاف بین دو صفحه تکتونیک اوراسیا و آمریکای شمالی قرار دارد. از سوی دیگر، آب در شکاف سیلفرا کاملا صاف و شفاف است به طوری که ضریب قابلیت دید در این آب ها حتی به بیش از 100 متر نیز می رسد. و همان طوری که قبلا هم گفته شد آب پر شده در این شکاف ناشی از آب حاصل از ذوب یخچال لانگیوکول می باشد که به آرامی از زیر زمین و از طریق زمین لاوای متخلل به داخل سیلفرا جاری می شود.

بهشت غواصان در ایسلند

پس قبل از اینکه آب به داخل شکاف سیلفرا وارد شود، زمین لاوا به عنوان یک فیلتر طبیعی برای آب ناشی از ذوب یخچال ها عمل می کند و به این ترتیب است که شفافیت آب در این شکاف حفظ می شود. جالبتر اینکه حدود 30 الی 100 سال طول می کشد تا آب حاصل از ذوب یخچال حدود 50 کیلومتر از زمین لاوا را طی کند و این به عنوان ریزترین روش فیلتراسیون در کره زمین در نظر گرفته می شود.

شکاف سیلفرا بهشت غواصان در ایسلند

معرفی تورهای راهنمای شکاف سیلفرا

بسیاری از غواصان مجرب سیلفرا را جزء 3 تا از بهترین مکان های غواصی در جهان معرفی کرده اند. دلایل آنها نیز برای انتخابشان این بود که شکاف سیلفرا در ایسلند یک تشکیلات زمین شناختی منحصر بفرد همراه با جریان آرام، جلبک های رنگارنگ و نیز آب های کاملا شفاف و تمیز می باشد. ضمنا به دلیل جریان ثابتی از چشمه های طبیعی زیر زمینی، دمای آب در سیلفرا همواره بین 2 تا 4 درجه سانتیگراد می باشد و به همین دلیل نیز در تمام سال در سیلفرا همراه با تورهای زیر می توان غواصی کرد:

تور اسنورکلینگ شکاف سیلفرا: شامل اسنورکل بین دو قاره در پارک ملی تینگویلر با هزینه $140 (دلار)

تور اسنورکلینگ شکاف سیلفرا

تور غواصی اسکوبا سیلفرا: شامل غواصی بین دو قاره پارک ملی تینگویلر با هزینه ای حدود $224 (دلار)

تور غواصی اسکوبا سیلفرا

تور دایره طلایی و اسنورکلینگ: شامل دایره طلایی معروف و اسنورکلینگ در شکاف سیلفرا در تینگویلر با هزینه ای حدود $200 (دلار)

تور دایره طلایی و اسنورکلینگ

تور غارنوردی و اسنورکلینگ: شامل اسنورکلینگ و غارنوردی در غارهای لاوا در شکاف سیلفرا با هزینه ای در حدود $192 (دلار)

تور غارنوردی و اسنورکلینگ

درباره ویزای شنگن ایسلند و شرایط اخذ آن

ویزای نوریستی ایسلند Iceland Tourist Visa مجوزی است که تحت اهداف و مقاصد گردشگری مثل سیاحت یا گذران تعطیلات اجازه ورود به ایسلند را تا 90 روز در طی دوره 6 ماهه را می دهد. پس از آنجایی که ایسلند نیز عضوی از ناحیه شنگن اروپاست، دارنده ویزای شنگن ایسلند نه تنها حق سفر به ایسلند در بازه زمانی فوق الذکر را دارد بلکه حق سفر به سراسر قلمرو شنگن را دارد. از طرف دیگر دارندگان این نوع ویزا حتی حق دیدار دوستان و یا اعضای خانواده خودشان را هم دارند. اما چند نکته قبل از درخواست ویزای شنگن ایسلند:

  • بهترین زمان برای درخواست ویزای شنگن ایسلند حداقل 3 هفته قبل از شروع سفرتان می باشد.
  • برای درخوست ویزای شنگن ایسلند، مراجعه به سفارت ایسلند در تهران الزامی است.
  • به منظور درخواست شنگن ویزای ایسلند ارائه پاسپورت با حداقل اعتبار 3 ماهه الزامی است.
  • جهت سفر به ایسلند با هر کشور شنگن داشتن بیمه مسافرتی با حداقل پوشش €30000 (یورو) ضروری است.
  • امسال هزینه ویزای شنگن ایسلند در حدود €80 (یورو) و میزان اثبات تمکن مالی هر مسافر داشتن روزانه حداقل €29 (یورو) در صورتحساب شخصی می باشد.

درباره ویزای شنگن ایسلند و شرایط اخذ آن

شما عزیزان از طریق هماهنگی با گروه کارشناسان و وکلای مجرب مجموعه سفیران سروش سعادت می توانید تمامی مراحل مربوط به دریافت ویزای شنگن 2024 را براحتی و سهولت انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *