اسلواکی

مرکز تفریحی لانولند در اسلواکی

مرکز تفریحی لانولند در اسلواکی

مرکز تفریحی لانولند در اسلواکی محلی بسیار زیبا با درختان سرسبز و تفریحات متنوع از جاذبه های مهیج و همراه با افزایش آدرنالین می باشد! فاصله این مرکز تفرحی تا مرکز شهر براتیسلاوا هم فقط حدود 20 دقیقه است و به همین دلیل بازدیدکنندگان از این مرکز هیچ نگرانی از بابت دسترسی ندارند. در واقع این مرکز تفریحی برای کسانی طراحی شده که به دنبال غلبه بر چالش های جسمانی و ذهنی هستند. حالا شاید این سوال برایتان مطرح شود که تفریحات سخت و چالش برانگیز این مرکز تفریحی چیست؟

در واقع عمده تفریح چالش برانگیز در این مرکز تفریحی، صعود از درخت یا Tree Climbing می باشد. صعودی که هم به نقشه خوانی ذهنی و هم آمادگی بدنی خوب نیازمند است. در واقع این مرکز تفریحی شامل 5 مسیر صعود مختلف با سطوح متفاوت از سختی می باشد. پس این صعود برای هر رده سنی از کودکان تا کهنسالان مخصوصا برای کسانی که می خواهند مثل یک پرنده سبک بال بر روی درختان پرواز کنند می تواند مناسب باشد. کارشناسان مجموعه سفیران سفر را در این مقاله دنبال کنید تا با یکی از مهیج ترین جاذبه های شهر براتیسلوای اسلواکی آشنا شوید.

پارک طناب یا مرکز تفریحی لانولند در اسلواکی

مرکز تفریحی لونولند Lonoland Koliba یا همان پارک طناب در براتیسلاو، محله کولیبا کامزیک نزدیک بوبسلد قرار دارد. لانولند در واقع یک پارک تفریحی است که مخصوص کسانی است که عاشق هیجان و آدرنالین هستند! مهمترین و معروفترین جاذبه مرکز تفریحی لانولند نیز صعود از درخت با طناب می باشد و به همین علت نیز به این مرکز تفریحی، پارک طناب هم گفته می شود. این پارک طناب دارای طولی به مسافت 423 متر می باشد و منتظر پنجه های ماجراجویان است. در تصویر زیر می توان هیجان و دلهره را در چهره های ماجراجویان مرکز تفریحی لانولند مشاهده کرد:

چهره های ماجراجویان مرکز تفریحی لانولند

درباره پارک طناب مرکز تفریحی لانولند در اسلواکی

از زمان راه اندازی و در طول حضور مرکز طناب rope center در مرکز تفریحی لانولند در اسلواکی، طول مسیر به 423 متر افزایش یافته و شامل کلا 42 مانع، 2 تله کابین و نیز 4 زیپ لاین است. این موانع نیز بسته به سطح آن از آسان تا سخت وجود دارد. در کل مرکز تفریحی لانولند در اسلواکی متشکل از 5 مسیر از موانع طنابی است:

مسیر زمینی: برای کودکان و نوجوانان با موانع طنابی کم، الاکلنگ ها و دیوار صعود کمتر

مسیر زمینی در مرکز تفریحی لانولند در اسلواکی

مسیر آبی: یک مسیر سبک و راحت که معمولا برای بچه های زیر 15 سال و برای افراد کهنسال توصیه می شود. ارتفاع این مسیر نیز بین 4 تا 6 متر متغییر بوده و در ضمن دارای 15 مانع و 1 لیفت می باشد.

مسیر آبی در مرکز تفریحی لانولند در اسلواکی

مسیر قرمز: این مسیر یک مسیر نسبتا سختی است! به همین دلیل برای جوانترهایی که تجربه صعود بیشتری دارند توصیه می شود. ارتفاع این مسیر طنابی حدود 6 تا 10 متر بوده دارای 22 مانع و 2 لیفت می باشد.

مسیر قرمز در مرکز تفریحی لانولند در اسلواکی

مسیر سیاه: این مسیر یک مسیر خیلی سختی است که فقط برای افراد حرفه ای و مجرب طراحی شده و دارای 5 مانع و 1 لیفت می باشد.

مسیر سیاه در مرکز تفریحی لانولند در اسلواکی

نکاتی مهم درباره صعود در مرکز تفریحی لانولند در اسلواکی

اگر راهتان به مرکز تفریحی لانولند در اسلواکی بیفتد اصلا فکر نکنید که برای پیک نیک یا طبیعت گردی وارد یک پارک معمولی شده اید. بلکه برعکس وارد یک پارک چالشی و بسیار سخت شده اید. پس باید خود را آماده پارک طناب بکنید. با اینکه برای کسانی که برای اولین بار به این مرکز تفریحی وارد می شوند قدم زدن روی طناب ها و کنار زدن موانع کار بسی دشوار به نظر می رسد اما هر چه زمان بگذرد عملکرد شما در این مرکز تفریحی بهبود یافته و حتی معتاد مسیرهای طنابی می شوید و مخواهید از مسیری به مسیر دیگر بروید.

اما قبل از صعود به درختان، شما بایستی به نکات ایمنی مثل پوشیدن جلیقه مخصوص و کلاه ایمنی توجه داشته باشید. ضمنا راهنمایان مرکز تفریحی لانولند نیز قبل از صعود آموزش های لازم را به گردشگران ارائه می دهند. توصیه می شود که قبل از صعود لباس و کفش مناسبی پوشیده باشید. همچنین لازم است بدانید که روی هر مسیر طنابی نیز حداکثر 2 نفر می توانند راه بروند. در انتها نیز ذکر این نکته نیز لازم است که قبل از سفر به این مرکز تفریحی رزرو قبلی ضروری است.

نکاتی مهم درباره صعود در مرکز تفریحی لانولند در اسلواکی

شرایط بازدید از مرکز تفریحی لانولند در اسلواکی

همان طوری که در مطالب قبلی هم گفته شد، مرکز تفریحی لانولند در براتیسلاوا مرکز کشور اسلواکی قرار دارد و گردشگران برای سفر به این محل گردشگری بایستی به آدرش تلوسویکنا 16، براتیسلاوا 82103، اسلواکی مراجعه کنند. در واقع این مرکز تفریحی در محله کولیبا- کامزیک قرار داشته و امکان دسترسی به آن توسط حمل و نقل عمومی از طریق اتوبوس شماره 203 وجود دارد. معمولا جدول زمان باز و بسته شدن مرکز تفریحی مرکز تفریحی لانولند در اسلواکی از این قرار است:

ماه ها ایام و ساعت بازدید
جولای تا آگوست سه شنبه ها از ساعت 3 بعد از ظهر تا 7 عصر
جمعه ها ازساعت 11 صبح تا 7 عصر
آوریل تا ژوئن آخر هفته ها از ساعت 11 صبح تا 6 بعد از ظهر
سپتامبر تا اکتبر آخر هفته ها از ساعت 11 صبح تا 6 بعد از ظهر

شرایط بازدید از مرکز تفریحی لانولند در اسلواکی

اما هزینه ورودی این مرکز تفریحی برای هر نفر حدود €9 (یورو) بوده و مدت بازدید و تفریح در آن نیز ماکسیمم تا 1 ساعت می باشد. عزیزان جهت اطلاع از شرایط زندگی و یا هزینه گردشگران در کشور اسلواکی نیز می توانند با کارشناسان و مشاوران خبره مجموعه سفیران سفر در ارتباط باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *