استونی

برج دیده بانی سور مونامگی در استونی

برج دیده بانی سور مونامگی در استونی

برج دیده بانی سور مونامگی در استونی یکی از جاذبه های گردشگری و پربازدید این کشور سر سبز در شمال اروپا محسوب می شود. این برج یک برج دیده بانی یا برج مشاهده بر بالای بلندترین تپه کشور استونی به نام سور مونامگی واقع در بخش وورو می باشد. این برج دیده بانی که حالا به عنوان یک مقصد توریستی معروفی در کشور استونی به شمار می رود در قالب یک فستیوالی در سال 2005 افتتاح شد. در واقع فردی که در بالای برج ایستاده در واقع در ارتفاع 346.7 متری از سطح دریا ایستاده است.این بدان معناست که ارتفاع تپه در حدود 318 متر بوده و ارتفاع خود برج حدود 29.1 می باشد و کلا ارتفاع برج در حدود 346.7 متر میباشد و از این نظر این برج مرتفع ترین نقطه بالتیک نیز به شمار می رود.

برج دیده بانی سور مونامگی که حالا از آن به عنوان یکی از سمبل های ملی کشور استونی نیز یاد می شود پنجمین و آخرین برجی است که در سال 1939 میلادی ساخته شد و پس از بازسازی و تعمیراتی در سال 2005 به عنوان برج دیده بانی جهت جذب حداکثری گردشگران خارجی افتتاح شد. این برج نمای پانورامیک و 360 درجه ای از 50 کیلومتر چشم انداز طبیعت استونی را به بیننده نشان می دهد. به منظور آشنایی با جاذبه های گردشگری معروف در سطح کشوری و قاره ای می توانید با مجموعه سفیران سفر در تماس باشید.

زیبایی برج دیده بانی سور مونامگی در استونی

برج دیده بانی سور مونامگی در استونی؛ پنجمین برج

برای معرفی بهتر برج دیده بانی سور مونامگی در استونی ابتداء امر شما را با تاریخچه ساخت این برج تماشایی در کشور استونی آشنا می کنیم. برج دیده بانی سور مونامگی در استونی Sur Munamagi Tower که ما حالا آن را بر روی تپه ای به همین نام می بینیم دارای تاریخچه جالبی است. در حقیقت بر روی تپه سور مونامگی، 5 برج وجود داشته است و برج فعلی که ما تصویری از آن را در زیر مشاهده می کنیم برج پنجم یا آخری است:

برج دیده بانی سور مونامگی در استونی؛ پنجمین برج

ترتیب زمانی ساخت این 5 برج بر روی تپه سور مونامگی نیز به صورت زیر بوده است:

  • برج اول: این برج در سال 1812 میلادی ساخته شد و به سبب منحرف کردن کشتی ها از مسیرشان تخریب شد!
  • برج دوم: برج مذکور بر روی تپه سور مونامگی در سال 1870 توسط یک صاحب کافه ساخته شد که این برج هم به سبب ظرفیت کم و نیز ارتفاع پایین حذف شد!
  • برج سوم: روی برج قبلی ساخته شد و ارتفاع آن در حدود 12 متر بود!
  • برج چهارم: پس از استقلال کشور استونی در سال 1925 ساخته شد. ارتفاع برج حدود 17 متر بوده و در عرض 3 ماه ساخته شد. منتها به دلیل چوبی بودن سازه و کهنه بودنش و نیز ارتفاع کم که باعث مسدود شدن دید توسط درختان می شد، پذیرفته نشد!
  • برج پنجم: در سال 1939 و با اسکلت فلزی بتنی ساخته شد. ارتفاع این برج در ابتداء حدود 25.7 متر بوده اما بعدا در سال 1969 طبقه ای هم به آن اضافه شد و حالا ارتفاع این برج به حدود 29.1 متر می رسد! و در واقع همان برجی شد که ما در تصویر زیر می بینیم:

ساخت برج پنجم روی تپه سور مونامگی

بازسازی برج دیده بانی سور مونامگی در استونی

علاوه بر طراحی و ساخت چند باره برج دیده بانی سور مونامگی در استونی، این برج همچنین در طی دوره های زمانی مختلف نیز مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. با اینکه برج پنجم یا آخرین برج ئر سال 1939 ساخته شد اما برج مذکور در جریان جنگ جهانی دوم دچار صدمات و خساراتی شد که با تصمیم مالک آن در سال 1955 برج بازسازی شده و به شکل مدرنی درآمد. در سال 1969 نیز یک طبقه دیگری به بالای برج اصافه شد و سازه پلکان روی طبقات بالا نیز تغییر یافت. این تغییرات نیز توسط توماس رین و ولیکو کاسیک بر روی این برج اعمال شد.

اما پروژه بازسازی اصلی در این برج از سال 1998 توسط هانیا پاریش آغاز شد و توماس رین نیز در طی سال های 1999 تا 2000 آن را انجام داد. در سال 2002 نیز لوله کشی به برج مهندسی شده و سال بعد به اتمام رسید. ضمنا از آگوست سال 2004 تا جولای سال 2005 کارهای بازسازی اصلی بر روی برج دیده بانی سور موناماگی در استونی انجام شد که هزینه کل آن در حدود 10 میلیون کرون برآورد می شد که شامل:

  • بازسازی برج دیده بانی
  • ساخت آسانسور برج
  • ساخت قهوه خانه شیشه ای
  • بازسازی راهروهای برج
  • ساخت سیستم روشنایی مدرن

بازسازی برج دیده بانی سور مونامگی در استونی

جاذبه های برج دیده بانی سور مونامگی در استونی

در کل تپه سور مونامگی که برج دیده بانی بر روی آن قرار گرفته یک تپهجنگلی و سر سبز بوده که ارتفاع آن از سطح دریا به حدود 318 متر می رسد. پس این تپه مرتع ترین نقطه حوزه بالتیک به شمار میرود. اما ارتفاع خود برج دیده بانی نیز در حدود 29.1 می باشد و از همین رو برج دیده بانی سور مونامگی در استونی نمایی به شعاع 50 کیلومتر از طبیعت زیبای استونی رابه گردشگران نشان می دهد. تصویر هوایی برج دیده بانی سور مونامگی بر بالای تپه مونامگی را در زیر ملاحظه می کنید:

تصویر هوایی برج دیده بانی سور مونامگی بر بالای تپه مونامگی

پس در واقع شما با بالا رفتن از برج و رسیدن به برج دیده بانی در واقع از ارتفاع 346.7 متری از سطح دریا می توانید به تماشای مناظر زیبای اطراف برج و حتی دریای بالتیک را به صورت زیر مشاهده کنید:

شرایط بازدید از برج دیده بانی سور مونامگی

شرایط بازدید از برج دیده بانی سور مونامگی

برج دیده بانی سور مونامگی در استونی را می توان به عنوان یکی از سمبل های ملی این کشور و از جاذبه هایپر بازدید آن به حساب آورد. این برج در سور مونامگی، مونامه پارکلا، هانیا کولا، روگه والد، وورو ماکوند استونی قرار دارد. گردشگران می توانند همه روزه و از ساعت 10 صبح تا 17 عصر از این جاذبه توریستی دیدن کنند. هزینه ورودی این برج برای بزرگسالان نیز حدود €3 (یورو) و برای کودکان، دانشجویان و بازنشستگان هم در حدود €1 (یورو) می باشد. جهت تکمیل اطلاعات جهانگردی و توریستی خود حتما با ما در مجموعه سفیران سفر در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *