استونی

قلعه هرمان در استونی

قلعه هرمان در استونی

قلعه هرمان در استونی یا به قول مردم محلی این کشور قلعه ناروا در سال 1256 میلادی توسط دانمارکی ها پایه گذاری شده و اولین سنگ بنای قلعه نیز درابتدای قرن 13 به زمین گذاشته شده است. اما لیوونین اوردر آلمانی این قلعه را در 29 آگوست سال 1346 خریداری و تا مدت های طولانی نیز صاحبش بود. پس به همین دلیل این قلعه را می توان از قدیمی ترین قلعه های کشور استونی نیز به حساب آورد، قلعه ای که بسیار زیبا بوده و در هر فصلی از مناظر خاصی برخوردار است. به همین دلیل نیز بازدید از قلعه هرمان ارزش و اهمیت ویژه ای برای گردشگران خارجی دارد.

اما دلیل نامگذاری این قلعه به نام قلعه ناروا به سبب این است که قلعه مذکور در شهر ناروا استونی (شرق این کشور) قرار دارد. حالا قلعه هرمان به جاذبه اصلی شهر ناروا تبدیل شده و گردشگران ضمن بازدید از این قلعه شگفت انگیز همچنین می توانند از موزه برپا شده در آن بازدید کرده و در جریان تاریخ شهر ناروا و قلعه مذکور قرار گیرند. همچنین وارد حیاط شمالی قلعه شده و با کارگاه های صنایع دستی و نیز بناهای یادبود آن نیز آشنا شوند. با ما در مجموعه سفیران سفر می توانید به راحتی و با اطمینان کامل به هر نقطه از جهان سفر کرده و از هر جاذبه توریستی معروف دیدن کنید.

درباره قلعه هرمان در استونی بیشتر بدانید!

قلعه هرمان Herman Castle یکی از جاذبه های اصلی شهر ناروا محسوب می شود و از همین رو نیز گاها به این قلعه، قلعه ناروا Narva Castle هم گفته می شود. درست در دهه هفتم قرن 13، دانمارکی ها قلعه هرمان را به عنوان اقامتگاهی برای پادشاه دانمارک پایه گذاری کردند. قلعه هرمان از سالم ترین سازه های دفاعی در سراسر کشور استونی محسوب می شود. مساحت کل قلعه هرمان در حدود 3.2 هکتار و بلندترین نقطه آن که با نام برج تال هرمان شناخته می شود در حدود 51 متر می باشد. و حالا با نمایش تصویر زیر شما را بیشتر با این قلعه زیبا در شهر ناروا استونی آشنا می کنیم:

قلعه زیبا در شهر ناروا استونی

همان طوری که در تصویر فوق نیز مشاهده شد، قلعه هرمان درست در کنار رودخانه ای موسوم به رودخانه ناروا واقع شده است و دقیقا در روبروی آن نیز قلعه ایوان گورود متعلق به روس ها قرار دارد. پس در واقع رودخانه ناروا بین این دو قلعه تاریخی قرار گرفته است.

درباره قلعه هرمان در استونی بیشتر بدانید

تاریخچه قلعه هرمان در استونی

اگرچه قدمت دقیق قلعه هرمان (قلعه ناروا) و شهر ناروا هنوز بین مورخان مورد بحث است اما آنها بر روی ترتیب رخدادهای زیر موافق هستند. در درجه اول، دانمارکی ها که شمال استونی را فتح کرده بودند یک مرز چوبی را درست در نقطه مماس رودخانه ناروا و جاده قدیمی ساختند. پس از احداث این استحکامات، سکونتگاه اولیه به داخل شهر ناروا توسعه یافت که در نیمه اول قرن 14 نیز حقوق شهری لوبک را بدست آورد.

تاریخچه قلعه هرمان در استونی

پس از مناقشات متعدد با روس ها، دانمارکی ها در اوایل قرن 13 شروع به ساخت یک دژ سنگی به عنوان یک دفاع مرزی کردند. در ابتداء نیز این قلعه بسیار کوچک بوده و بیشتر شبیه یک ساختمان 40 متری بوده است. در سال 1347پادشاه ولادمار پنجم دانمارک شمال استونی شامل ناروا را به لیوونیان اوردر آلمانی فروخت. او نیز این قلعه را مجددا با توجه به نیازهایش بازسازی کرد. در طرح جدید، قلعه هرمان دارای جناح های بسیار بزرگ و حیاطی در وسط داشت. در همین زمان نیز برج هرمان بر اساس ضرورت ساخته شد چرا که در آن طرف رودخانه قلعه ایوان گورود ساخته شده بود! در زیر تصویری زیبا از قلعه هرمان را در هنگام شب مشاهده می کنید:

تصویری زیبا از قلعه هرمان در هنگام شب

آشنایی با جاذبه های قلعه هرمان در استونی

گردشگران در بازدید از قلعه هرمان در استونی ابتداء با تاریخچه پر فراز و نشیب این قلعه آشنا شده و می فهمند که قلعه هرمان در واقع نماد مقابله با تجاوزگری روس ها در قرن 14 ساخته شده و وجود قلعه ایوان گورود روسی در مقابل آن گواه همین قضیه است. علاوه بر دانستن این پیشینه تاریخی، آنها همچنین می توانند از موزه فعلی برپا شده در قلعه هرمان دیدن کنند و بهتر بتوانند با تاریخ ناروا و قلعه معروف آن آشنا شوند.

آشنایی با جاذبه های قلعه هرمان در استونی

علاوه بر بازدید از خود قلعه و جاذبه های آن، گردشگران همچنین می توانند در محوطه سرسبز قلعه هرمان پیاده روی کرده و به گپ و گفتگو بپردازند. ضمنا در حیاط شمالی قلعه کارگاه های صنایع دستی برپاست و گردشگران در این کارگاه ها می توانند با صنایع دستی محلی و نیز تکنیک های مختلف تولید انواع صنایع دستی آشنا شوند. در آخر نیز می توانند از فواره وسط حیاط و نیز بنای یادبود قلعه هرمان نیز دیدن کنند:

فواره وسط حیاط و نیز بنای یادبود قلعه هرمان

شرایط بازدید از قلعه هرمان در استونی

قلعه هرمان در شهر ناروا، خیابان پتربوری مانتی 2 واقع شده است و بای دسترسی به این قلعه می توان هم از وسیله نقلیه شخصی و هم از سامانه حمل و نقل عمومی استفاده کرد. در صورت استفاده از گزینه دون شما می توانید از اتوبوس های ایستگاه پتری پلیتز استفاده کنید. این قلعه از امکاناتی نظیر پارکینگ، WiFi، محوطه بازی کودکان، اتاق سمینار و غیره نیز می باشد. معمولا نیز قلعه هرمان از ساعت 10 صبح تا ساعت 18 به روی عموم بازدیدکنندگان باز است و هزینه بلیط ورودی آن نیز از قرار ذیل می باشد:

بازدیدکننده هزینه ورودی (یورو)
بزرگسال 8€
کودک 4€
بلیط خانواده 16€
دانشجو و دانش آموز 4€

یکی از موارد مهم در سفر به استونی 2023 اطلاع از هزینه سفر و اقامت در این کشور اروپایی است. بر طبق برآوردهای کارشناسی، متوسط هزینه روزانه هر توریست در استونی حدود €47.30 (یورو) می باشد. شما عزیزان برای اطلاع از ریز هزینه های اقامت گردشگران در استونسی نیز می توانید با مجموعه سفیران سفر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *