استونی

موزه دریاچه کالالا در استونی

موزه دریاچه کالالا در استونی یکی از معروفترین جاذبه های دیدنی استونی میباشد که در سالهای اخیر توجه بسیاری از اکوتوریستها را جلب کرده است. همان طوری که از نام موزه نیز برمی آید، موزه مذکور موزه ای درباره دریاچه کالالا در کشور استونی است و تمرکز اصلی این موزه تیز بر روی اطلاعاتی درباب صنعت ماهیگیری و نیز گونه های ماهی در حال زیست در دریاچه فعلی و نیز فسیل گونه های ماهی دوران قبلی تاریخ زمین است. همچنین بخشی از این موزه به نمایش لوازم و تجهیزات ماهیگیری اختصاص داده شده است.

جالب است بدانید که در آکواریوم های این موزه با حجم کلی 10 m3 انواع نرم تنان، گیاهان آبی و بیش از 20 گونه ماهی آب شیرین بومی استونی وجود دارد. یعنی به واقع بیش از نیمی از آبزیان آب شیرین استونی در همین موزه وجود دارد. از دیگر امکانات این موزه می توان به رزرو قایق جهت رفتینگ دریاچه ای و نیز کافه آن اشاره کرد. تیم کارشناسان مجموعه سفیران سفر در همین مقاله شما عزیزان را با دیدنی های این موزه منحصر بفرد در کشور استونی و شرایط بازدید از آن آشنا می کنند.

معرفی موزه دریاچه کالالا در استونی و بخش های مختلف آن

در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از جذابترین جاذبه های گردشگری کشور استونی یعنی موزه دریاچه کالالا در استونی Kalala Lake Museum آشنا کنیم. این موزه مشتمل بر نمایشگاه های مختلف جهت نمایش آبزیان مخصوصا ماهی ها می باشد. در این بین نمایشگاه اصلی موزه دریاچه کالالا مربوط به نمایش ماهیان آب شیرین استونی مخصوصا دریاچه کالالا است. در واقع چنین نمایشی از تعداد ماهیان آب شیرین در هیچ جای دیگری از کشور استونی وجود ندارد! طبق آمار، در حدود نیمی از ماهیان آب شیرین استونی در اینجا جمع شده اند. اینها شامل گونه های ماهی بومی استونی و نیز لاک پشت ها، توپی های دریاچه و نیز خرچنگ ها نیز می باشد.

معرفی موزه دریاچه کالالا در استونی و بخش های مختلف آن

اما آیا با بخش های مختلف این موزه نیز آشنا هستید؟ شما می توانید از آکواریوم های دو طبقه ای و دو آکواریوم استوانه ای بزرگ در این موزه دیدن کنید. در مجموع شما می توانید از بیش از 25 آکواریو مختلف در همین موزه دیدن کنید. از این گذشته در موزه دریاچه کالالا در استونی نمایشگاهی هم وجود دارد که منحصرا به نمایش تجهیزات ماهیگیری، نمایش فسیل های ماهی های اولیه و غیره مربوط می شود. تصویری از این نمایشگاه را نیز در زیر ملاحظه می کنید:

تجهیزات ماهیگیری در موزه دریاچه کالالا در استونی

از دیگر امکانات موجود در موزه دریاچه کالالا در استونی می توان به قایق سونا جهت گردش لذت بخش در این موزه اشاره کرد و همچنین امکان استفاده از اتاق سمینار با نمای یک میلیون دلاری نیز در همین موزه وجود دارد. ضمنا کافه موزه دریاچه کالالا در استونی در فصل تابستان باز بوده و از آنها با غذاها و نوشیدنی های محلی پذیرایی می کند. تصویری از رفتینگ در دریاچه ورتسیارو را در زیر مشاهده می کنید:

رفتینگ در دریاچه ورتسیارو

جاذبه های موزه دریاچه کالالا در استونی

در موزه دریاچه کالالا در استونی شما می توانید در آکواریوم های مختلفی انواع ماهیان آب شیرین استونی را مشاهده کنید. در همین موزه شما می توانید بیش از نیمی از گونه های موجود در دریاچه ها و رودخانه های کشور استونی را پیدا کنید. از جمله این ماهی ها می توان به مار ماهی، گربه ماهی، قزل آلا، کپور، کپور پروسی، تنچ، ماهی چاب، چاب اروپایی، اسلیپر چینی، استرلت، ماهی ویسر اروپایی و غیره اشاره نمود. همچنین در این موزه می توان بی مهرگانی مثل خرچنگ ها و موجودات ریزی مثل پلانتکتون ها و نیز گیاهان رودخانه ای را هم مشاهده کرد. تصاویری از آکواریوم های موزه دریاچه کالالا استونی را در زیر مشاهده می کنید:

آکواریوم های موزه دریاچه کالالا استونی

همچنین در موزه دریاچه کالالا در استونی، کلکسیونی از تجهیزات ماهیگیری و نمایشگاهی از ماهی های اولیه و نیز فسیل های ماهی نیز وجود دارد. پس با ورود به موزه دریاچه کالالا در استونی در واقع پا به دنیای ماهی ها و ماهیگیران می گذارید و از دیدن نمایشگاه های مختلف در این موزه نهایت لذت را می برید!

ماهی های اولیه در موزه دریاچه کالالا در استونی

شرایط بازدید از موزه دریاچه کالالا در استونی

قبل از هر چیزی باید بدانید که این موزه اکولوژیکی در لیمنولوژیا تی 1، خیابان وهندی کولا، الوا والد، تارتو ماکوند واقع شده است. ساعت کار این موزه از سه شنبه تا جمعه از ساعت 10 صبح تا 17 عصر و روز شنبه از ساعت 11 تا ساعت 17 می باشد. ولی موزه دریاچه کالالا در استونی روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل است. از دیگر موارد مهمی که در بازدید از این موزه باید بدان توجه کرد هزینه بازدید از موزه مذکور می باشد. طبق اعلام سایت این موزه هزینه ورود به موزه دریاچه کالالا در استونی از این قرار است:

بازدیدکنندگان هزینه ورودی
بزرگسالان 7€
کودکان 5€

شرایط بازدید از موزه دریاچه کالالا در استونی

استونی علاوه بر عضویت در اتحادیه اروپایی (EU) همچنین عضوی از ناحیه شنگن اروپا نیز محسوب می شود و از همین رو اخذ ویزای سفر از این کشور تابع مقررات شنگن می باشد. بدین ترتیب گردشگران عزیز برای سفر به استونی نیازمند اخذ ویزای شنگن استونی هستند و برای اخذ راحت و سریع این ویزای مسافرتی می توانند از خدمات مشاوره مجموعه سفیران سفر بهره گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *