اسپانیا

حمام عربی آندلس در اسپانیا

حمام عربی آندلس در اسپانیا

حمام عربی آندلس در اسپانیا از نقاط دیدنی موجود در شهر گرانادا محسوب می شود که خوشبختانه از گزند صدمات و آسیب ها به دور مانده است. حمامی غار مانند با طاق های آجری و دریچه های تهویه ستاره ای شکل خود که فضای سنتی حمام های شرقی از جمله حمام های قدیمی ایرانی را یادآوری می کند. تاریخچه طراحی و ساخت این حمام به قرن 11 مقارن با حاکمیت مسلمانان بر بخش های عظیمی از اسپانیا برمی گردد.

این حمام تحت فرمان حاکم عرب آندلس در آن زمان یعنی پادشاه بالیس ساخته شده و حامی مالی آن نیز وزیر یهودی خودش بوده است. حمامی که حتی تا قرن 16 نیز برای مردم محلی کاربرد داشته اما بعدا تغییر کاربری داد. تا اینکه این حمام عربی در قرن 20 بازکشف شده و توسط معمارانی از خود اسپانیا بازسازی گردید و اکنون نام آن را می توان در لیست جاذبه های اسپانیا و شهر گرانادا مشاهده کرد. ما در مجموعه سفیران سفر در تمامی مراحل درخواست ویزاهای اسپانیا همراهتان خواهیم بود.

درباره حمام عربی آندلس در اسپانیا

همان طوری که در بالا هم گفته شد، حمام عربی آندلس میراثی از زمان تسلط مسلمانان (خاندان موری) در اسپانیاست. این حمام در شهر گرانادا اسپانیا واقع شده و قدمت ساخت آن تقریبا به قرن یازدهم برمی گردد. حمامی که در زمان پادشاهی بالیس از پادشاهان موری و با حمایت وزیرش ساخته شد. همان طوری که در تصویر پایین هم مشاهده می شود، حمام عربی آندلس به سبک معماری سنتی و به تبعیت از طرح های حمام های دوره اسلامی ساخته شده است. دلیل اصلی جذابیت این حمام قدیمی نیز وجود شاخصه معماری سنتی آن می باشد:

درباره حمام عربی آندلس در اسپانیا

جاذبه های دیدنی حمام عربی آندلس در اسپانیا

مجموعا بیش از 6 حمام عربی در شهر گرانادا و نواحی اطراف آن وجود دارد که یکی از بزرگترین و زیباترین آنها حمام عربی آندلس می باشد. زیبایی حمام عربی آندلس در اسپانیا نیز بیشتر به خاطر معماری سنتی و منحصر بفرد آن می باشد. این حمام طوری طراحی و ساخته شده که افراد را علاوه بر تجربه استحمام و آب تنی همچنین غرق در زیبایی های هنری و معماری خود می کند. وجود ستوان ها و طاق های مختلف، حوض های آب با انعکاسی از کاشی کاری ها و آجرنماهای زیبا، پنجره های ستاره ای شکل و غیره همگی از جاذبه های حمام عربی آندلس در اسپانیا محسوب می باشد. در زیر تصویری از طراحی داخلی حمام عربی آندلس در اسپانیا را می بینید:

طراحی داخلی حمام عربی آندلس در اسپانیا

تقسیم بندی حمام عربی آندلس در اسپانیا

با اینکه طراحی حمام عربی آندلس در اسپانیا عمدتا متاثر از سبک حمام های شرقی است اما تقسیم بندی فضاهای داخلی آن شباهت زیادی به گرمابه های رومی دارد. در حقیقت این حمام نیز از سالن های مختلفی تشکیل شده است که هر سالن در آن زمان کاربرد بخصوصی داشته است. سالن های حمام عربی آندلس در اسپانیا منطبق سالن های گرمابه رومی بوده اند به طوری که:

سالن های حمام عربی آندلس سالن های گرمابه رومی
سالن سرد فریجداریوم
سالن گرم تپیداریوم
سالن داغ کالداریوم

تقسیم بندی حمام عربی آندلس در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا؛ ارزانترین روش مهاجرتی به اروپا

مسلما اسپانیا از آن دسته کشورهایی است که امکان تحصیل در دانشگاه های برتر را با کیفیت عالی و هزینه پایین تر برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. برای شروع پروسه مهاجرت تحصیلی به اسپانیا نیز اولین گام اخذ پذیرش یا به اصطلاح اپلای از دانشگاه های معتبر این کشور می باشد. پس از اخذ تاییدیه پذیرش، دانشجو می تواند برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا اقدام نماید. اما واقعیت مسئله این است که این نوع ویزا نوعی از اقامت اسپانیا محسوب نمی شود اما با این حال اجازه اقامت در اسپانیا برای کل دوره تحصیلی را فراهم می کند. از مهمترین شرایط و امتیازات صدور ویزای تحصیلی اسپانیا 2023 نیز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

شروط توضیحات مربوطه
شرط 1 این ویزا فقط به منظور تحصیل در دوره تمام وقت در یک دانشگاه معتبر صادر می شود
شرط 2 این ویزا ابتداء به صورت یکساله و قابل تمدید صادر می شود
شرط 3 این ویزا امکان کار دانشجویی تا حداقل 20 ساعت در هر 5 روز کاری هفته را فراهم می کند

جاذبه های دیدنی حمام عربی آندلس در اسپانیا

اما برای درخواست این نوع ویزای اسپانیا، متقاضیان بایستی با تهیه مدارک زیر به سفارت اسپانیا مراجعت کنند:

  • مدرک ثبت نام در دانشگاه اسپانیایی
  • کلیه مدارک احراز هویتی همانند شناسنامه و کارت ملی
  • مدرک مسافرتی مثل پاسپورت ملی
  • بیمه سلامت خریداری شده از یک شرکت معتبر اسپانیایی
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • مدرک اثبات تمکن مالی کافی برای زندگی در اسپانیا در حدود €564.90 (یورو) در ماه
  • گواهی سلامت معتبر

هموطنان محترم برای اخذ اطلاعات تکمیلی درباب هزینه تحصیل و زندگی در اسپانیا 2023 و یا شرایط اخذ انواع ویزای این کشور می توانند از مشاوره های جامع و دقیق کارشناسان در مجموعه سفیران سفر بهره گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *