اسپانیا

میدان سنت فلیپ نری در اسپانیا

میدان سنت فلیپ نری در اسپانیا

میدان سنت فلیپ نری در اسپانیا یکی از میادین مهم و تاریخی در شهر بارسلون می باشد که بیشتر یادآور فجایع جنگ داخلی اسپانیاست. چرا که در 30 ژانویه سال 1938 در پی حمله هوایی نیروهای فرانکو به این میدان و کلیسای نزدیک آن در حدود 42 نفر از جمله کودکان کشته شدند. در واقع این میدان یک میدان کوچکی در محله گوتیک در منطقه سیوتات ویلا در کاتالونیا ایالت بارسلونا می باشد. میدانی که نامش را از کلیسایی به همین نام گرفته است.

در واقع در سمت راست این میدان مدرسه سنت فیلی نری قرار دارد و بچه ها از این میدان به عنوان محل بازی استفاده می کنند. اما در سمت چپ این میدان هم کلیسای معروف سنت فلیپ نری واقع است که محل هم خوانی سرودهای سنت فلیپ نری است. در مرکز میدان فواره هشت ضلعی قرار دارد که به سمبول زندگی اختصاص دارد. معماری میدان و بناهای اطراف آن به سبک باروک قرون وسطایی است. برای تکمیل اطلاعات خود درباب شیوه ها و شرایط مهاجرت به اسپانیا 2023 نیز می توانید از مشاوره های مجموعه سفیران سفر بهره گیرید.

تاریخچه جالب میدان سنت فلیپ نری در اسپانیا!

در کل این میدان با عنوان اسپانیایی Plaça de Sant Felip Neri در سال 1752 طراحی و ساخته شد. در اواسط قرن 20 ساختمان های گوتیک بجای تخریبشان جهت ساخت خانه های جدید از دیگر نقاط شهری سنگ به سنگ به این میدان آورده شدند. حتی زمانی که هتل نری قرار شد در کنار این میدان ساخته شود تصمیم گرفته شد تا به تاسی از سبک گوتیک بنا شود. در سال 1938 در خلال جنگ داخلی اسپانیا، فرانسیسکو فرانکو شهر بارسلونا را محاصره کرد و در 30 ژانویه سال 1938 درپی حمله نیروهای ژنرال فرانکو به این شهر حادثه دردناکی در این میدان رخ داد.

در اثنای حمله هوایی یکی از بمب ها به کلیسای سنت فلیپ نری افتاد و حدود 30 نفر عمدتا از کودکان مدرسه سنت فلیپ نری و پناهجویان مادرید کشته شدند. زمانی که مردم برای کمک به بازماندگان این کشتار در میدان سنت فلیپ نری در اسپانیا حاضر شدند بمب دوم نیز به میدان اصابت کرده و 12 نفر دیگر را به خاک و خون کشید تا تعداد کشته های این حمله به 42 نفر برسد. همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، آثار این بمباران را می توان بر روی در و دیوار کلیسا مشاهده کرد:

آثار بمباران بر بنای کلیسای سنت فلیپ نری اسپانیا

کلیسای سنت فلیپ نری از جاذبه های میدان سنت فلیپ نری!

جاذبه های دیدنی مختلفی در حوالی میدان سنت فلیپ نری بارسلونا وجود دارد که از معروفترین آنها می توان به کلیسای سنت فلیپ نری اشاره نمود. این کلیسا هم یک کلیسای سبک باروک واقع در میدان سنت فلیپ نری در بخش گوتیک کاتالونیا بارسلونا می باشد. بنایی که بین سال های 1721 و 1752 ساخته شده است. در طی جنگ های داخلی اسپانیا در 30 ژانویه سال 1938 این کلیسا توسط نیروهای هوایی ژنرال فرانکو بمباران شد و هنوز هم آثار بمباران بر روی دیوارهای این کلیسا مشهود است. کلیسایی که دارای صومعه ای متعلق به سرودهای سنت فلیپ نری بوده و آهنگ ساز فرانسیس کویزالت یک تعداد از سرودها برای اجرا در این کلیسا را تولید کرده است. نماهایی از کلیسا و میدان سنت فلیپ نری را در زیر مشاهده می کنید:

کلیسا و میدان سنت فلیپ نری

دیگر جاذبه های میدان سنت فلیپ نری در اسپانیا

همان طوری که در مطالب قبلی هم عنوان شد، کلیسای سنت فلیپ نری در اسپانیا در سمت چپ این میدان واقع شده و با آثاری از جنگ داخلی اسپانیا کاملا معروف است. اما در سمت راست این میدان هم مدرسه ای به همین نام دارد که منحل تحصیل کودکانی است که از میدان سنت فلیپ نری در اسپانیا به عنوان زمین بازی بهره می گیرند. از دیگر جاذبه های این میدان می توان به فواره 8 ضلعی وسط میدان اشاره کرد که نماد زندگی می باشد. در تصویر زیر می توان نمایی از فواره 8 ضلعی میدان سنت فلیپ نری اسپانیا را مشاهده کرد:

فواره 8 ضلعی میدان سنت فلیپ نری اسپانیا

تورهای راهنمای بازدید از شهر بارسلون

شهر بارسلون از جمله شهرهای مهم و از جمله مقاصد توریستی درجه یک در کشور اسپانیا به شمار می رود. این شهر دارای جاذبه های تاریخی مختلفی مثل کلیسای ساگرادا فامیلیا، پارک گوئل، ورزشگاه نیو کمپ، کاسا میلا، موزه پیکاسو، پارک مونت جویس، فواره جادویی و غیره می باشد. گردشگران خارجی نیز برای بازدید از انواع جاذبه های بارسلونا می توانند با یکی از تورهای راهنمای زیر همراهی کنند:

تور گروه کوچک ساگرادا فامیلیا و مونتسرات به همراه رزرو هتل، تور جاهای دیدنی بارسلون، تور خیابانگردی در بارسلون، بارسلونا داستان ها و افسانه های محله گوتیک

تور گروه کوچک ساگرادا فامیلیا و مونتسرات

تور بارسلونا و ساگرادا فامیلیا، بهترین تور خصوصی بارسلونا، تور پیاده روی شخصی شهر قدیمی بارسلون و تور پباده روی گروهی هنر بارسلون همراه با موزه پیکاسو

تور بارسلونا و ساگرادا فامیلیا

انواع روش های قانونی برای اخذ اقامت اسپانیا

در واقع مهاجرت به اسپانیا 2023 از آن نظر خیلی اهمیت دارد که این کشور عضو ناحیه شنگن و اتحادیه اروپایی (EU) بوده و از نظر سطح استاندارد زندگی در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد. از این گذشته اسپانیا کشوری صنعتی و مدرن با سابقه تمدنی بالا است که هم از نظر کار و هم از نظر تحصیل شرایط خوبی برای مهاجرت دارد. بنابراین افراد از طریق قانونی زیر به آسانی می توانند به کارت اقامت اسپانیا دست یابند:

انواع روش های قانونی برای اخذ اقامت اسپانیا

با اینکه هر کدامیک از این روش ها منجر به اخذ ویزای اقامت اسپانیا می گردد اما این ویزا موقت بوده و متقاضیان پس از 5 سال زندگی می توانند به اقامت دائم اسپانیا دست یافت و مقیم اتحادیه اروپا (EU) محسوب شوند. برای کسب اطلاعات مهم درباب امتیازات اقامت اسپانیا و اخذ اقامت اتحادیه اروپا حتما با مجموعه سفیران سفر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *