استرالیا

ملبورن پارک استرالیا

ملبورن پارک استرالیا

ملبورن پارک استرالیا برخلاف نامش یکی از مجموعه های ورزشی و تفریحی پرطرفدار در کشور استرالیا محسوب می گردد. این مجموعه ورزشی در شهر ملبورن از ایالت ویکتوریای استرالیا قرار دارد. تقریبا از سال 1988، این مجموعه ورزشی میزبان تورنمنت تنیس گراند اسلم استرالین اوپن می باشد که همه ساله در ماه ژانویه برگزار می شود. اما این مجموعه ورزشی نه تنها از مسابقات تنیس بلکه از دیگر ورزش ها و رویدادهای فرهنگی مثل بسکتبال، نت بال، کنسرت های موسیقی و سایر رویدادها نیز پذیرایی می کند. در گذشته ملبورن پارک همچنین از اسکیت روی یخ، دوچرخه سواری، شنای بین المللی و نیز موتور اسپورت میزبانی کرده است. با تیم کارشناسان مجموعه سفیران سفر همراه شوید تا با جزئیات بیشتری از این مجموعه ورزشی در استرالیا آشنا شوید.

درباره ملبورن پارک استرالیا چه می دانید؟

ملبورن پارک Melbourne Park یک مجموعه ورزشی تمام عیار در کشور استرالیا محسوب می شود که در آن امکان برگزاری انواع مسابقات ورزشی و نیز رویدادهای فرهنگی وجود دارد. از جمله امکانات این مجموعه ورزشی می توان به برگزاری مسابقات ورزشی مختلف مثل بسکتبال، تنیس، نت بال، اسکی روی یخ و نیز برگزاری کنسرت های موسیقی اشاره نمود. اما دلیل اصلی محبوبیت ملبورن پارک به خاطر برگزارس مسابقه تنیش گراند اسلم استرالیاست که سالانه در ماه ژانویه برگزار می شود. تصویر هوایی از ملبورن پارک استرالیا را در زیر مشاهده می کنید:

تصویر هوایی از ملبورن پارک استرالیا

در حقیقت ملبورن پارک متعلق به Melbourne & Olympic Parks می باشد که همچنین استادیوم مستطیلی ملبورن را هم مدیریت می کند. به لحاظ موقعیتی نیز مجموعه تفریحی و ورزشی مذکور بین پارک یارا و MCG در سمت چپ و AAMI Park و پارک المپیک در سمت راست قرار دارد.ما در ادامه شما را با تاریخچه ساخت، بخش های مختلف این مجموعه و موارد دیگری از آن آشنا می کنیم.

تاریخچه ملبورن پارک استرالیا

این پارک اساسا تا سال 1996 با عنوان فلیندرز پارک شناخته می شد زمانی که نخست وزیر جف کنت تصمیم به تغییر نام آن به ملبورن پارک گرفت. تصمیمی که بیشتر برای تبلیغ و شناساندن بیشتر ملبورن به جهانیان گرفته شد ولی در همان ابتداء با مخالفت هایی نیز مواجه شد. در واقع فلیندرز پارک در کنار جولیمونت یارد به عنوان مجموعه جدید برای میبانی از مسابقان اوپن استرالیا ساخته شد. ساخت و احداث فلیندرز پارک نیز نهایتا در سال 1988 با هزینه حداقل $94 میلیون دلار به اتمام رسید. این مجموعه مجددا در سال 1996 با بودجه $23 میلیون دلاری توسعه یافت. اما جدا از محبوبیت این مجموعه به خاطر برگزاری مسابقات تنیس گراند اسلم (اوپن استرالیا) از این مجموعه همچنین برای برگزاری رویدادهای زیر نیز استفاده می شود:

  • نت بال
  • بسکتبال
  • دوچرخه سواری
  • هاکی روی یخ
  • کنسرت موسیقی

تاریخچه ملبورن پارک استرالیا

معرفی میادین مختلف ملبورن پارک

ملبورن پارک استرالیا تنها زمین تنیس گراند اسلم می باشد که دارای سه زمین بازی است که در آنها از یک بام متحرک استفاده شده است و این امکان ادامه بازی در شرایط بارانی و گرامای طاقت فرسا را نیز فراهم می کند. هر سه زمین بازی استادیوم به صورت چند منظوره بوده و در طول سال برای طیف گسترده ای از رویدادهای ورزشی و موسیقی خارج از تعهدات اوپن استرالیا در ماه ژانویه استفاده می شود. در مجموع 35 زمین تنیس گرین ست در ملبورن پارک وجود دارد. زمین ها از سال 2008 تا 2019 به صورت روباز بوده اند. اما برخی از مهمترین میادین ملبورن پارک استرالیا از این قرار است:

زمین بازی راد لاور: که قبلا با عنوان زمین بازی مرکز شناخته می شد. این زمین بازی ظرفیتی در حدود 15000 تماشاگر داشته و دارای یک سقف متحرک است.

زمین بازی راد لاور

زمین بازی جان کاین: این دومین زمین بازی بزرگ با ظرفیت حدود 10500 نفری بوده که در سال 2000 میلادی افتتاح شده است.

زمین بازی جان کاین

زمین بازی مارگارت: که قبلا تحت عنوان Show Court 1 شناخته می شد و در سال 1988 همراه با ملبورن پارک ساخته شد.

زمین بازی مارگارت

زمین بازی شو کورت: این زمین بازی در آوریل سال 2019 در محل میادین شرقی قدیمی 16- 23 بین زمین بازی راد لاور و جان کاین ساخته شد.

زمین بازی شو کورت

نحوه دسترسی به ملبورن پارک

همان طوری که در مطالب قبلی هم گفته شد، ملبورن پارک در شهر ملبورن از توابع ایالت ویکتوریا قرار دارد. این مجموعه ورزشی و تفریحی در مجاورت زمین کریکت ملبورن در یارا پارک قرار دارد و از نظر دسترسی نیز بسیار راحت و آسان است. بازدیدکنندگان و گردشگران خارجی می توانند از ایستگاه های زاه آهن ریچموند و جولیمونت در عرض نهایتا 5 دقیقه و از مرکز شهر با تاراموا در عرض 5 دقیقه و با پای پیاده نیز در عرض 10 دقیقه به ملبورن پارک برسند. ضمنا پل های عابر پیاده زیادی هم وجود دارد که ملبورن پارک استرالیا را به زمین بازی کریکت ملبورن متصل می کنند.

مطمئنا سرمایه گذاری در جهت ثبت شرکت در استرالیا می تواند به اخذ آسان و سریع اقامت این کشور کمک کند. در این زمینه نیز بهترین گزینه برای سرمایه گذاران ایرانی انتخاب شرکت مسئولیت محدود LLC در استرالیاست. دلیل این انتخاب نیز تشریفات قانونی کمتر، سرمایه حداقلی، مسئولیت محدود شرکاء و غیره می باشد. شما سروران گرامی از طریق مراجعه به مجموعه سفیران سفر می توانید بخت خود برای اخذ ویزای استرالیا در سال 2023 را آزموده و در این راه با اطمینان گام بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *