استرالیا

باغ وحش وایلد لایف سیدنی

باغ وحش وایلد لایف سیدنی

باغ وحش وایلد لایف سیدنی یکی از بهترین نقاط کشور استرالیا در سال 2023 جهت حیات وحش بومی این کشور محسوب می شود. این باغ وحش که قبلا با عنوان دنیای حیات وحش سیدنی هم نامیده می شد پارک حیات وحش در درالینگ هاربور در شرق شهر سیدنی از ایالت نیو ساوت ولز می باشد. این باغ وحش که در سال 2006 میلادی افتتاح شده در مجاورت مراکز تفریحی و خرده فروشی شامل آکواریوم سیدنی سی لایف و موزه مد مادام توساد سیدنی قرار دارد.

همچنین جالب است بدانید که برای ساخت و توسعه این باغ وحش مبلغی در حدود $52 میلیون دلار استرالیا خرج شده است. باغ وحشی که دارای 10 زون بوده و هر زون دارای نمایش های مختلفی است. از جمله نمایش های معروف در این باغ وحش نیز می توان به نمایش کانگروها و کوالاها اشاره نمود. تیم کارشناسان مجموعه سفیران سفر در این مقاله شما را با جزئیات بیشتری از طراحی، ساخت و نمایش های جذاب برپا شده در این باغ وحش بزرگ آشنا می کنند.

تاریخچه ساخت باغ وحش وایلد لایف سیدنی

این باغ وحش در می سال 2006 با نام دنیای حیات وحش سیدنی افتتاح شد. در آن هنگام شرکت آکواریوم سیدنی طرح هایی را برای توسعه محل آکواریوم موجود اعلام کرد. پس از این اعلام و بعد از تملک جاذبه های توریستی در برج سیدنی و مانلی اوشیتوریوم، شرمت آکواریوم سیدنی نامش را به گروه جاذبه های سیدنی تغییر داد. در ادامه نیز شرکت مسئولیت محدود ویلیج رودشو گروه جاذبه های سیدنی را در اواخر سال 2007 خریداری کرد. در ادامه نیز گروه جاذبه های بریتانیا با عنوان مرلین اینترتینمنت نیز دنیای حیات وحش سیدنی Wild Life Sydney را به عنوان بخشی از تملک دارایی های ویلیج ردشو در مارس 2011 خریداری کرد.

بنابراین هم اکنون مالک اصلی این باغ وحش شرکت مرلین اینترتینمنت می باشد. نهایتا پارک نامش را به باغ وحش سیدنی وایلد لایف تغییر داده و در 13 سپتامبر سال 2011 مجددا افتتاح شد. همان طوری که در مطالب بالا هم عنوان شد، باغ وحش وایلد لایف سیدنی در دارلینگ هاربور شهر سیدنی از ایالت نیو ساوت ولز قرار دارد. کل مساحت زمین این باغ وحش در حدود 7000 متر مربع می باشد. این جاذبه در جوایز مسافرت و توریسم سال 2007 استرالیا بهترین جایزه توریسم خانواده محور را برنده شد. در زیر چشم اندازی از باغ وحش وایلد لایف سیدنی را مشاهده می کنید:

چشم اندازی از باغ وحش وایلد لایف سیدنی

طراحی باغ وحش وایلد لایف سیدنی

یکی از موارد مهم و مورد توجه در بازدید از باغ وحش وایلد لایف سیدنی طراحی یا دیزاین این مجموعه می باشد. ساخت و ساز در این محل در نوامبر سال 2004 شروع شد و در آگست سال 2006 به اتمام رسید. شاید درنگاه اول وایلد لایف سیدنی برای یک باغ وحش یا پارک حیات وحش تقریبا یک مکان نامناسبی به نظر برسد چرا که فضای عمومی آن کاملا بسته بوده ولی هوا در آن تهویه می شود. جالب است بدانید که برای توسعه این باغ وحش مبلغی در حدود $52 میلیون دلار استرالیا خرج شده است.

طبقه بالایی این باغ وحش رو باز بوده و تنها با سازه بام شبکه فولادی بزرگ تکیه داده شده به ستوان های خمیده پوشانده شده است که طوری طراحی شده است که شبیه اضلاع مار رنگین کمان در افسانه بومیان استرالیاست. این سازه رو باز باعث می شود که نمایش به صورت طبیعی با گیاهان زنده شامل درختان بزرگ طراحی شوند. بزرگترین نمایش زیستگاه کانگروهای نیمه خشک با مساحت حدود 800 متر مربع است. این نمایشگاه محتوی 250 تن شن قرمز حمل شده از بیابان های استرالیای مرکزی و درختان بسیار بزرگ می باشد. این زیستگاه پذیرای کانگروهای جزیره کانگرو، خارپشت ها، یک کواکه و کوالاها می باشد:

زیستگاه کانگروهای نیمه خشک

نمایش های باغ وحش وایلد لایف سیدنی

عزیزان بایستی همچنین به این نکته مهم توجه نمایند که باغ وحش وایلد لایف سیدنی از بخش ها و قسمت های مختلفی تشکیل شده است. در کل این مجموع به 10 زون با منطقه شامل نمایش های زیر تقسیم بندی می شود:

  • پروانه های گرمسیری یا تروپیکال
  • شیطان تاسمانی
  • کوالاها
  • والابی های صخره ای
  • کاسو واری ها
  • کانگروها
  • کروکودیل ها
  • نایت فال یاآبشار شبانه
  • کشف خانه درختی و کوالای روی بام
  • کافه بالای بام کوالا

شما با پا گذاشتن در باغ وحش وایلد لایف سیدنی علاوه بر مشاهده انواع حیوانات بامزه و دوست داشتنی همچنین حیوانات درنده و وحشی را هم از نزدیک می بینید. علاوه بر این در این باغ وحش با پرندگان بسیار خطرناک هم روبه رو شده و در جنگل بارانی دینتری کانگروهای راهپیما را مشاهده و در دره درخت صمغ نیز کوالاها را نیز مشاهده می کنید.

نمایش های باغ وحش وایلد لایف سیدنی

هزینه و نحوه دسترسی به باغ وحش وایلد لایف سیدنی

همان طوری که گفته شد، باغ وحش وایلد لایف سیدنی در مرکز شهر در آکواریوم وارف دارلینگ هاربور سیدنی قرار دارد. این باغ وحش پرطرفدار و جذاب از ساعت 9:30 صبح به روی عموم باز است. و صد البته دسترسی به این باغ وحش نیز بسیار آسان و راحت است. با اینکه برای بازدید از این باغ وحش می توان از روش های حمل و نقلی مختلفی بهره گرفت اما در حال حاضر بهترین گزینه استفاده از روش حمل و نقل عمومی می باشد. دسترسی به این باغ وحش با ناوگان حمل و نقل عمومی از این قرار است:

نوع وسیله نقلیه ایستگاه ها
مترو T1/T2/T3/T8/T9 : وینیارد
مترو T4 : تاون هال
بزرگراه اسکله دایره ای# 5 تا آکواریوم
اتوبوس ایستگاه اتوبوس بزرگ# 19

هزینه و نحوه دسترسی به باغ وحش وایلد لایف سیدنی

نکته اول درباب هزینه ورودی این باغ وحش اینکه امکان رزرو آنلاین بلیط باغ وحش وایلد لایف سیدنی وجود دارد و کسانی که به این صورت بلیط خود را تهیه می کنند با تخفیف 20% مواجه می شوند. اما هزینه رزرو بلیط های مختلف این باغ وحش نیز بدین قرار است:

  • پذیرش عمومی: $36.80 (دلار)
  • بازدید از 2 جاذبه دیدنی: $57 (دلار)
  • بازدید از 3 جاذبه دیدنی: $70 (دلار)
  • عکاسی از کوالا: $25 (دلار)

عزیزانی که در سال 2023 از طریق تحصیل در استرالیا سعی می کنند به اقامت این کشور دست یابند، روش خیلی سریع و آسانی را انتخاب کرده اند. این عزیزان برای اطلاع دقیق و جامع در خصوص الزامات قانونی سفر به استرالیا به هر طریقی مخصوصا ویزای توریستی می توانند با گروه کارشناسان مجموعه سفیران سفر در ارتباط باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *