استرالیا

ساحل تاماراما در استرالیا

ساحل تاماراما در استرالیا یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین جاذبه های توریستی شهر سیدنی در سال 2023 محسوب می شود. در واقع تاماراما یک حومه کنار ساحلی سیدنی در ایالت نیو ساوت ولز استرالیاست. به لحاظ موقعیت جغرافیایی نیز تاماراما در 6 کیلومتری شرق منطقه تجاری مرکزی سیدنی و در منطقه دولت محلی شورای واورلی قرار دارد. پس تاماراما ساحل اقیانوسی کوچکی در حدود 1 کیلومتری جنوب ساحل بوندی بوده و حدود 200 متری هم از شمال ساحل برونته فاصله دارد. این حومه ساحلی عمدتا مسکونی بوده و خود ساحل و اراضی پارک مجاور نیز از مکان های معروف برای تفریحات زیر محسوب می شود:

  • پیاده روی
  • شنا
  • موجسواری
  • حمام آفتاب
  • پیک نیک

تیم کارشناسان مجموعه سفیران سفر با ارائه مقاله حاضر و مقالات دیگر درباره جاذبه های استرالیا درصددند تا شما عزیزان را با زیبایی های وصف ناپذیر بیشتری از این کشور آشنا ساخته و به سوالات شما درباب گردشگری در استرالیا 2023 پاسخ دهند.

درباره ساحل تاماراما و تاریخچه آن

ساحل تاماراما (Tamarama) در ابتداء توسط ساکنین اروپایی با عنوان خلیج دیکسون نام برده می شد اما این نام در دهه 1800 میلادی به تاماراما تغییر نام داده شد. تاماراما نیز احتمالا مشتقی از نام بومی گاما گان ( به معنی طوفان) می باشد که برای اولین بار در دهه 1860 میلادی توسط مقامات نظامی بر روی نقشه های کشور استرالیا قید شد. کم کم این ساحل اهمیت توریستی یافت به طوری که در سال 1887 اولین پارک تفریحی ساحلی سیدنی در تاماراما افتتاح شد. همان طوری که در تصویر زیر نیز مشاهده می شود، ساحل تاماراما در استرالیا بین دو ساحل معروف یعنی ساحل بوندی و ساحل برونته واقع شده است:

ساحل تاماراما در استرالیا بین دو ساحل معروف یعنی ساحل بوندی و ساحل برونته

در حقیقت ساحل تاماراما در استرالیا یک ساحل کوچکی بین دو دماغه بزرگ با یک دره پر از شن می باشد که با منطقه پارکی و مناطق گردشگری دلپذیری احاطه شده است. این ساحل یک ساحل کاملا باریک و به خاطر اندازه اش نیز فریبنده می باشد. جالب است بدانید که این ساحل اغلب با عنوان Glamarama به معنای متعلق به مردمان جذاب ی که حمام آفتاب می گیرند اشاره می شود. با اینکه امکان انجام انواع تفریحات و ورزش های آبی در ساحل تاماراما در استرالیا وجود دارد اما نباید فراموش بکنیم که تاماراما به خاطر آب های عمیقش برای گردشگران بسیار خطرناک است.

درباره ساحل تاماراما و تاریخچه آن

تفریحات گردشگران در ساحل تاماراما در استرالیا

تاماراما جایی است که نه فقط برای تماشای مناظر ساحل و یا بخاطر گرفتن حمام آفتاب بلکه بخاطر انجام انواع ورزش ها و فعالیت های تفریحی نیز مشهور است. این ساحل در یکی از رقابت های ورزشی بسیار معروف در سراسر استرالیا نمایش داده می شود. این رقابت نیز رقابت لیگ راگبی ملی از تیم محلی سیدنی روسترز است که رسما باشگاه فوتبال لیگ راگبی مناطق حومه شرقی (ESDRLFC) نامیده می شود. برنامه ورزشی که مورد علاقه اکثر شهروندان استرالیایی می باشد. همچنین تاماراما در وسط مسیر پیاده روی اقیانوسی بوندی تا برونته قرار دارد که یکی از معروفترین مسیرهای پیاده روی در استرالیا محسوب می شود.

عزیزان همچنین بایستی در جریان باشند که ساحل تاماراما در استرالیا میزبان یکی از اولین باشگاه های موجسواری در جهان به نام باشگاه موجسواری تاماراما بوده است که در سال 1906 میلادی پایه گذاری شده است. جالب است بدانید که موجسواران این باشگاه در طی 100 سال گذشته رکوردهای خیلی خوبی از خود به جا گذاشته اند. بنابراین موجسواری یکی از بهترین و مهیج ترین تفریحات ورزشی گردشگران خارجی در ساحل تاماراما استرالیا محسو می شود. تصاویری از مسابقات راگبی، پیاده روی ساحلی و نیز موجسواری در ساحل تاماراما در استرالیا را در ذیل مشاهده می کنید:

مسابقات راگبی، پیاده روی ساحلی و نیز موجسواری در ساحل تاماراما در استرالیا

قدیمی ترین باشگاه نجات غریق جهان در ساحل تاماراما

ساحل تاماراما علاوه بر داشتن زیبایی ها و جذابیت های خود همچنین به خاطر عمق زیاد و امواج سهمگینش نیز خطراتی برای گردشگران نیز به دنبال دارد. پس از همان زمان گسترش فعالیت های توریستی در این ساحل ایده تشکیل یک باشگاه نجات غریق برای این ساحل مطرح شده است. به همین دلیل نیز باشگاه نجات غریق ساحلی در تاماراما از سال 1906 تاسیس شد. پس یکی از دلایل اصلی شهرت و محبوبیت ساحل تاماراما نیز به خاطر وجود قدیمی ترین باشگاه نجات غریق استرالیا و جهان در این ساحل می باشد. اما نکته بسیار جالب اینکه از زمان تاسیس این باشگاه نجات غریق تا به حال هیچ گردشگری جان خود را در ساحل تاماراما از دست نداده است و این یک رکورد شگفت انگیز برای نجات غریق محسوب می شود.

قدیمی ترین باشگاه نجات غریق جهان در ساحل تاماراما

رویدادهای مهم در ساحل تاماراما در استرالیا

اما از رویدادهای مهم برگزار شده در ساحل تاماراما می توان به فستیوال مجسمه سازی در دریا Sculpture by the Sea اشاره نمود که معمولا در اواخر بهار در ساحل تاماراما در استرالیا با انبوهی از گردشگران داخلی و خارجی برگزار می شود. این رویداد یکی از رویدادهای سالانه رایگان و از معروفترین نمایشگاه های هنری در استرالیا محسوب می شود. در زیر برخی از مجسمه های ساخته شده در فستیوال مجسمه سازی ساحل تاماراما را مشاهده می کنید:

رویدادهای مهم در ساحل تاماراما در استرالیا

تحصیل در استرالیا با وجود دانشگاه های برتر جهانی از جمله دانشگاه ملبورن، دانشگاه سیدنی و دانشگاه موناش می تواند یکی از گزینه های ایده آل برای دانشجویان ایرانی محسوب شود. شما عزیزان با اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی استرالیا همچنین می توانید ضمن درخواست بورس تحصیلی همچنین از کار دانشجویی 20 ساعت در هفته در استرالیا برخوردار شده و حتی با اخذ ویزای اقامت پس از تحصیل (سابکلاس 485) به مدت 18 ماه در این کشور به کاریابی مشغول شوید. پس جهت اطلاع کامل و جامع از شرایط و الزامات سفر به استرالیا با ما در مجموعه سفیران سفر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *