استرالیا

هاید پارک سیدنی

هاید پارک سیدنی

قدیمی ترین پارک و یکی از بزرگترین پارک های استرالیا، هاید پارک سیدنی است. این پارک توسط خیابان پارک استریت به دو بخش تقسیم می شود. بخش جنوبی هاید پارک شامل بنای یادبود جنگ ANZAC و مرکز بازدید کننده، استخر بازتاب و تعداد دیگری مجسمه و بنای یادبود می باشد. اما بخش شمالی هاید پارک فواره آیکونیک و بسیار زیبای آرکیبالد و باغ های موضوعی یا تم گاردنز شامل باغ های ساندرینگهام و ناگویا را نمایش می دهد که مملو از آثار هنری عمومی، یادمان ها و سازه های آبی می باشد.

همچنین این پارک شامل حدود 580 گونه درخت بومی شامل درختان انجیر تپه ای در خیابان مرکزی هاید پارک می باشد که از خیابان مک کواری تا بنای یادبود جنگ ANZAC قابل مشاهده است. همچنین این پارک میزبان یک تعداد رویدادهای فرهنگی در کل سال می باشد که از آنجمله می توان به فستیوال سیدنی، روز استقلال استرالیا، روز ANZAC و نمایشگاه غذا و نوشیدنی اشاره نمود. به منظور دریافت اطلاعاتی پیرامون نحوه و شرایط درخواست انواع ویزای استرالیا 2023 نیز می توانید با کارشناسان کارآزموده ما در مجموعه سفیران سفر در تماس باشید.

هاید پارک سیدنی؛ قدیمی ترین پارک استرالیا

همان طوری که گفته شد، هاید پارک سیدنی Hyde park sydney قدیمی ترین پارک شناخته شده استرالیا است و تاریخچه آن به زمان سکونت اروپاییان در سال 1788 برمی گردد زمانی که بومیان محلی در مرداب های پر از آب این منطقه اردک شکار می کردند و بعدا این منطقه به هاید پارک تبدیل شد. این پارک تقریبا تا سال 1927 طراحی خاصی نداشت و حتی در اراضی آن مسابقات ورزشی مختلفی برگزار می شد. تا اینکه در سال 1927 هاید پارک فعلی توسط نورمان ویکز، سر جان سولمان، آلفرد هوک و غیره طراحی و این پارک نیز از سال 1810 تا 1927 ساخته شد. تصاویری زیبا از چشم انداز هاید پارک را در زیر مشاهده می کنید:

چشم انداز هاید پارک

اما تاریخچه هاید پارک به همین جا ختم نمی شود و این پارک در طول حیات خود توسعه های مختلفی را به خود دیده است:

  • توسعه ها از سال 1810 الی 1830 میلادی
  • توسعه ها از 1830 الی 1900 میلادی
  • توسعه ها از 1900 تا 1930 میلادی
  • توسعه ها از دهه 1930 تا بحال

هاید پارک سیدنی؛ قدیمی ترین پارک استرالیا

مشخصات جغرافیایی هاید پارک سیدنی

در واقع هاید پارک یک نوع پارک شهری 16.2 هکتاری لیست شده در میراث نیو ساوت ولز می باشد. پارکی که به لحاظ موقعیت جغرافیایی در منطقه تجاری مرکزی شهر سیدنی قرار داشته و به عنوان یکی از تفرجگاه های توریستی شهر سیدنی نیز از آن یاد می شود. پارک مذکور در حاشیه شرقی مرکز شهر سیدنی قرار داشته و از نظر شکلی نیز تقریبا مستطیلی است اما در منتها الیه جنوبی مربعی و در منتها الیه شمالی نیز گرد شده است. موقعیت جغرافیایی هاید پارک را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

موقعیت جغرافیایی هاید پارک

ضمنا اگر خوب به نقشه جغرافیای این پارک در شهر سیدنی توجه کرده باشید، مشاهده می کنید که هاید پارک در جنوب با خیابان الیزابت در شرق با خیابان کالج در شمال با خیابان سنت جیمز رود و پرینس آلبرت رود و در جنوب نیز با خیابان لیورپول دارای مرزبندی است. در حقیقت این پارک جنوبی ترین زنجیره از اراضی پارکی است که تا شمال از طریق باغ های دامین و رویال سیدنی به سمت ساحل بندرگاه سیدنی می رسد. اما از مهمترین بناهای اطراف این پارک می توان به ساختمان های زیر اشاره نمود:

  • دادگاه عالی نیو ساوت ولز
  • کلیسای سنت جیمز
  • هاید پارک بارکس
  • بیمارستان سیدنی
  • کلیسای جامع سنت ماری
  • موزه استرالیا
  • مدرسه گرامر سیدنی
  • داونینگ سنتر
  • شرکت دیوید جونز

جاذبه های هاید پارک سیدنی

جاذبه های هاید پارک سیدنی

علاوه بر وجود مناظر سرسبز و زیبا در هاید پارک سیدنی، این پارک دارای جاذبه های توریستی زیادی نیز می باشد. هاید پارک شامل باغ های زیباست و در این باغ ها نیز تقریبا 580 درخت وجود دارد. ترکیب درختان هاید پارک نیز شامل انجیرها، درختان سوزنی برگ و نخل هاست. درختان انجیر بزرگ در دو طرف خیابان های این پارک از دیدنی های هاید پارک محسوب می شود. از دیگر جاذبه های هاید پارک سیدنی می توان به فواره آرکیبالد اشاره کرد که توسط فرانچز لئون سیکارد طراحی شده و توسط جی. اف. آرکیبالد به سال 1932 به افتخار کمک استرالیا به فرانسه در خلال جنگ جهانی اول به این کشور اهداء شد. تصاویری از فواره آرکیبالد را در زیر مشاهده می کنید:

تصاویری از فواره آرکیبالد

از دیگر جاذبه های مهم هاید پارک می توان به باغ ساندرینگهام اشاره کرد که به عنوان یادگاری به پادشاهان جورج پنجم و ششم توسط ملکه الیزابت دوم افتتاح شده است. همچنین نمی توان از هاید پارک سیدنی صحبت کرد و به بنای یادبود جنگ ANZAC و استخر بازتاب در پشت آن اشاره ای نکرد. این بنای یادبود شامل یک تفنگ 105 میلی متری از یک کشتی آلمانی به نام SMS Emden می باشد که در میدان وایتلم قرار دارد. نزدیک همین بنا نیز ینینمادیمی (آثار هنری عمومی) قرار دارد که نشان دهنده خدمات زنان و مردان بومی استرالیا در نیروی دفاعی استرالیاست. نماهایی زیبا از بنای یادبود جنگ در هاید پارک را مشاهده می کنید:

بنای یادبود جنگ در هاید پارک

فعالیت های ورزشی در هاید پارک سیدنی

جالب است بدانید که ورزش های زیادی در هاید پارک سیدنی مثل کریکت، راگبی، مسابقه اسب سواری و غیره انجام شده است. علاوه بر ورزشکاران همچنین نظامیان نیز از زمین های این پارک برای تمرینات نظامی خود بهره می گیرند. مثلا در 17 جون سال 1865 اولین مسابقه راگبی در استرالیا در هاید پارک بین اعضای اولین باشگاه راگبی استرالیا (باشگاه فوتبال سیدنی) برگزار شد. همچنین مسابقه بوکس بین جان برینگر و چارلز سفتون در سال 1814 در طی 56 راند انجام شد. از این گذشته برخی تحقیقات نشانگر آنست که مسابقه کریکت پیش از سال 1803 در انتهای جنوبی این پارک در جایی که حالا با عنوان یادمان جنگ War Memorial شناخته می شود انجام شد. ضمنا در دهه 1800 مسابقات اسب دوانی در این پارک نیز برگزار شده است. اما اکنون دیگر هیچ مسابقه ورزشی در این پارک برگزار نشده اما این پارک میزبان فستیوال های شاد سالانه زیر می باشد:

  • فستیوال سیدنی
  • روز استقلال استرالیا
  • روز ANZAC
  • و نمایشگاه غذا و نوشیدنی

یکی از امتیازات مهاجرت تحصیلی به استرالیا امکان انجام کار ضمن تحصیل در این کشور و از این مهمتر امکان جستجوی کار و اخذ سریع و آسان ویزای کاری استرالیا پس از فارغ التحصیلی در این کشور ایده آل می باشد. برای اطلاع از شرایط سفر به استرالیا در سال 2023 حتما از مشاوره های رایگان مجموعه سفیران سفر بهره گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *