استرالیا

میدان فدراسیون در استرالیا

میدان فدراسیون در استرالیا

میدان فدراسیون در استرالیا از مهمترین میادین شهر ملبورن برای برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری محسوب می شود. این میدان در حاشیه منطقه تجارت مرکزی شهر ملبورن قرار دارد و مساحتی در حدود 3.2 هکتاری را در چهارراه فلیندرز و خیابان های اسوانستون را پوشش می دهد. در اطراف این میدان موسسات فرهنگی بزرگی مثل مرکز یان پاتر، مرکز تصویر متحرک استرالیا (ACMI)، گالری ملی ویکتوریا و تراست کوری هریتیج و نیز کافه ها و بارها در یکسری از ساختمان های متمرکز در اطراف میدان بزرگ سنگفرش شده و یک تالار شیشه ای وجود دارد.

در واقع قلب تپنده شهر ملبورن همین میدان است که در آن انواع رویدادها، جشن ها و فستیوال های عمومی برگزار می شود. به همین دلیل نیز همه ساله در این میدان بیش از 2000 رویداد برگزار شده و 8 میلیون بازدیدکننده نیز از آن دیدن می کنند. برای سفر به استرالیا شما نیازمند اخذ ویزای مسافرتی این کشور می باشید. ویزایی که شرایط و مدارک خاص خود را دارد و بایستی از طریق سفارت استرالیا درخواست شود. شما عزیزان می توانید از طریق اخذ مشاوره از کارشناسان مجموعه سفیران سفر در جریان کلیه مراخل اخذ این ویزای استرالیا قرار بگیرید.

تاریخچه میدان فدراسیون در استرالیا

تاریخچه میدان فدراسیون در استرالیا

میدان فدراسیون یا Fedration Stadium یکی از میادین معروف در کشور استرالیا محسوب می شود. در سال 1996 نخست وزیر جف کنت اعلام کرد که ساختمان های گاز و سوخت تخریب خواهد شد و ایستگاه مترو مسقف می شود و مجموعه ای شامل بناهای هنری و یک فضای عمومی بزرگ ساخته خواهد شد. این مجموعه میدان فدراسیون نام داشت و درست زمانی افتتاح شد که قراربود صد سالگی فدراسیون استرالیا در سال 2001 جشن گرفته شود. پس قرار بر این شد که مجموعه میدان فدراسیون در استرالیا شامل موارد ذیل باشد:

  • بناهای هنری
  • گالری هنری
  • مرکز سینمایی
  • فضای عمومی
  • وینتر گاردن یا باغ زمستانی
  • کافه و فروشگاه های مختلف

بنابراین مرجع رقابت طراحی معماری این مجموعه اعلام کرد که برای طراحی مجموعه مذکور حدود 177 طرح از سراسر جهان دریافت شده است. در این میان 5 طرح برای انتخاب نهایی انتخاب شد و برنده نیز در جولای 1997 اعلام شد. برنده طراحی مجموعه میدان فدراسیون کنسرتیوم Lab Architehture Studio به مدیریت دونالد بیت و پتر دیویدسون از لندن بود. بالاخره ساخت این میدان با هزینه نهایی 467$ (دلار) در 26 اکتبر سال 2002 به اتمام رسید. نمایی از میدان فدراسیون استرالیا را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی از میدان فدراسیون استرالیا

محل و لایوت میدان فدراسیون در استرالیا

همان طوری که در مطالب پیشین هم گفته شد، شهرت میدان فدراسیون به برگزاری انواع رویدادهای عمومی در این میدان است که تعداد آن گاها به 2000 رویداد می رسد. پس این میدان در استرالیا از اهمیت بالایی برخوردار است. این میدان مساحتی در حدود 3.2 هکتار را شامل شده و تقریبا کل بلوک شهری محصور بوسیله خیابان های اسوانستون، فلیندرز و راسل و رورخانه یارا را اشغال می کند. میدان عمومی بازی که مستقیما در مقابل ایستگاه فلیندرز استریت و کلیسای جامع سنت پل قرار دارد. لایوت این مجموعه نیز طوری طراحی شده است تا منطقه مرکزی بافت تاریخی شهر ملبورن را به رودخانه یارا و پارک جدید بیرارونگ مار وصل کند.

محل و لایوت میدان فدراسیون در استرالیا

بخش های مختلف میدان فدراسیون در استرالیا

کلا میدان فدراسیون از بخش های متنوعی شامل موارد زیر تشکیل شده است:

  • میدان: مجموعه ساختمان ها شکلی شبیه یو u را در اطراف میدان اصلی به طرف غرب تشکیل می دهند. منتها الیه شرقی میدان نیز توسط دیوارهای شیشه ای آرتیوم (تالار) ساخته شده است. برای سنگفرش کردن این میدان در آتریوم و کلیسای سنت پل غالبا از سنگ آبی استفاده شده است.
  • پلازا و صفحه نمایش بزرگ: بخش کلیدی طراحی پلازا صفحه نمایش بزرگ و ثابت آن می باشد که برای پخش رویدادهای ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • ساختمان ها: این بناها شامل مرکز یان پاتر، مرکز تصویر متحرک استرالیا (ACMI)، گالری ملی ویکتوریا و تراست کوری هریتیج و نیز کافه ها و بارها در یکسری از ساختمان های متمرکز در اطراف میدان بزرگ سنگفرش شده و یک تالار شیشه ای است.
  • آتریوم یا تالار شیشه ای: آتریوم یکی از فضاهای عمومی اصلی در مجموعه میدان فدراسیون در استرالیاست. این یک فضای شبه گذرگاهی به ارتفاع 5 طبقه ساخته شده با دیوارها و بام شیشه ای می باشد. ساختار و اسکلت فولادی مورد استفاده در این بنا و الگوهای شیشه ای آن از الگوی کاشی کاری چرخ دنده ای پیروی می کند که غالبا در ساخت نمای ساختمان از آن استفاده می شود. نمایی زیبا از آتریم میدان فدراسیون در استرالیا را در پایین مشاهده می کنید:

نمایی زیبا از آتریم میدان فدراسیون در استرالیا

هزینه اسکان گردشگران در استرالیا 2023

یکی دیگر از مخارج گردشگران در کشور استرالیا، هزینه اسکان آنها در هتل ها و مهمانپذیرهای این کشور می باشد. هزینه ای که هم به سبک زندگی گردشگران و هم محل اقامت آنها بستگی خواهد داشت. مثلا این اصل مسلمی است که مخارج اسکان در شهری مثل سیدنی دو برابر شهری مثل پرس استرالیا است. برای اینکه این نوع مقایسه برای شما نیز ملموس تر باشد پس بهتر است با نگاهی به نمودار زیر در جریان شاخص اجاره خانه یا Rent Index در کشور استرالیا قرار بگیریم:

شاخص اجاره خانه در استرالیا

معمولا متوسط هزینه اقامت شبانه در هتل یا مهمانپذیرهای کشور استرالیا حدود $85 (دلار استرالیا) و هزینه اقامت شبانه در اتاقی دو نفره با یک بالکن هم حدود $170 (دلار استرالیا) است. بنابراین عمده هزینه های اسکان در کشور استرالیا به سبک اقامتی و شهر مورد نظر هر فرد بستگی دارد. هموطنان محترم برای کسب اطلاع دقیق و کامل از دیگر هزینه های سفر به استرالیا و یا قوانین استرالیا 2023 می توانند با مجموعه سفیران سفر در تماس باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *