آلمان

مدرسه باهاوس در آلمان

مدرسه باهاوس در آلمان

مدرسه باهاوس در آلمان مدرسه طراحی مدرنیستی آلمان می باشد که توسط والتر کروپیوس در سال 1919 طراحی و ساخته شده است. ساختمان مدرسه باوهاوس در 3 شهر آلمانی وایمار، دسائو و برنائو احداث شده و به دلیل اهمیت فرهنگی و هنری آن در سال 1996 در فهرست میراث جهانی یونسکو (UNESCO) نیز به ثبت رسید. از همان زمان به بعد نیز این مدرسه مخصوصا در دسائو مورد توجه اهالی فرهنگ و هنردوستان از سراسر جهان قرار گرفت. سالانه هزاران توریست خارجی فقط برای بازدید از این بنا و جاذبه های دیگر وارد شهر دسائو می شوند. تلاش ما درمجموعه سفیران سفر آشنایی شما عزیزان با کلیه اهداف، مقاصد و فعالیت های توریستی در سراسر جهان می باشد.

مدرسه باهاوس در آلمان جزو میراث جهانی یونسکو

مدرسه باوهاوس یا به آلمانی Staatiches Bauhaus که معمولا نیز به طور خلاصه باوهاوس هم گفته می ودد واقع مدرسه هنر مدرنیته آلمان محسوب می شود. مدرسه ای که نیاز به ساخت آن را اولین بار معمار شهیر آلمانی والتر کروپیوس احساس کرد و شروع به طراحی و ساخت آن کرد. کلا این پروژه از سال 1919 الی 1933 به طول انجامید. در واقع فلسفه ساخت مدرسه باوهاوس برای ترکیب هنرهای زیبا و صنایع دستی می باشد. اما عمده شهرت و محبوبیت مدرسه باوهاوس در آلمان به واسطه رویکرد موسسان آن در زمینه طراحی است که تلاش می کنند تا اصول تولید انبوه را با دیدگاه هنری فردی یکی کرده و اصل زیبایی شناختی را با کارکرد روزمره ترکیب کنند.

مدرسه باوهاوس در آلمان مدرسه بسیار بزرگی است که دارای سه شعبه مختلف در 3 شهر آلمانی وایمار، دسائو و برنائو می باشد. این مدرسه اکنون نه فقط برای عاشقان هنر و طراحی بلکه برای بقیه مردم نیز منبع الهام بخشی محسوب می شود. این بنای زیبای مدرن توسط والتر کروپیوس در مساحتی حدود 8.1614 هکتار ساخته شده و از سال 1996 میلادی نیز در لیست میراث جهانی یونسکو (UNESCO) قرار گرفته است. ایده اصلی طراحی و ساخت مدرسه باوهاوس نیز ایجاد یک اثر هنری کامل یا Gesamtkunstwerk می باشد که در قالب آن بتوان انواع هنرهای مدرن را باهم ترکیب کرد. لازم به یادآوری است که سبک باوهاوس بعدا به یکی از اثرگذارترین سبک های هنری و معماری تبدیل شد. شما در تصاویر زیر می توانید با نماهایی از مدرسه باوهاوس آشنا شوید:

نماهایی از مدرسه باوهاوس

تاریخچه ساخت مدرسه باهاوس در آلمان

مدرسه باوهاوس در یکم آوریل سال 1919 میلادی با ادغام آکادمی هنرهای زیبای گراند دوکال ساکسون و مدرسه هنر و صنایع دستی گراند دوکال ساکسون توسط معمار معروف والتر کروپیوس پایه گذاری شد. پس می توان چنین گفت که ریشه های تاسیس باوهاوس را میتوان در مدرسه هنر و صنایع دستی پایه گذاری شده توسط دوک بزرگ ساکس وایمر- ایسنباخ در سال 1906 پیدا کرد. همان طوری که گفته شد موسس و طراح اصلی مدرسه باوهاوس در آلمان والتر کروپیوس بود و در همان زمان این مدرسه در 3 شهر مختلف آلمانی به صورت زیر ساخته شد:

شهر زمان ساخت باوهاوس
وایمار از سال 1919 تا سال 1925
دسائو از سال 1925 تا سال 1932
برنائو از سال 1932 تا سال 1933

تاریخچه ساخت مدرسه باهاوس در آلمان

جاذبه های توریستی مدرسه باهاوس در آلمان

باوهاوس مجموعه معماری منحصر بفردی همراه با ساختمان های مدرسه و استودیو های مختلف می باشد که در سال 1919 طراحی و ساخته شده است. این مدرسه به نوعی الگوبرداری شده و تداعی کننده سبک مدرنیزم و انتقادی بر سبک امپرسیونیزم می باشد. در حقیقت این بنا جایی است که اکثر طراحان و معماران از سراسر جهان مایل به دیدن آن می باشند. در حقیقت والتر کروپیوس با ساخت مدرسه باوهاوس در آلمان قصد داشت تا ایده تاسیس یک نوع مدرسه ای با سبک مدرنیزم را پیاده کند. حالا نیز او به این هدف رسیده و این مدرسه به نماد مدرنیته تبدیل و در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. پس اکنون گردشگران خارجی در قالب تور باوهاوس در آلمان می توانند از جاذبه های توریستی و دیدنی شهر دسائو به صورت زیر دیدن کنند:

  • بنیاد دسائو باوهاوس
  • دسائو مسترز هاس
  • موزه فنی هوگو جانکرز
  • خانه لویسیوم
  • مرکز راتائوس دسائو
  • موزه باوهاوس دسائو

جاذبه های توریستی مدرسه باهاوس در آلمان

مراکز اقامتی و رفاهی نزدیک باوهاوس در دسائو آلمان

رستوران ها و کافه های زیادی در شهر دسائو وجود دارد که در منوی آنها می توان انواع غذاهای آلمانی و اروپایی، غذاهای گیاهی و رژیمی، قهوه و نوشیدنی های خنک را در قالب 3 وعده صبحانه، ناهار و شام مشاهده کرد. از معروفترین رستوران های شهر دسائو در مجاورت مدرسه باوهاوس می توان به رستوران های علی بابا، ایسکافه پالرمو، کافه هیلده، کورنهاوس، رستوران زیبای تاج محل و غیره اشاره کرد. دسائو دارای هتل های با امکانات ویژه و مدرن مختلفی است که برای آشنایی با آنها و هزینه اقامت آنها دعوت می شود تا به لیست زیر توجه نمایید:

نام هتل فاصله از مرکز شهر هزینه اقامت به دلار امتیاز وضعیت
هتل رستوران زور فیشتبریت 7.69 مایل از دسائو/ روسلائو 73$ 4.4 از 5 برتر
رینگ هتل زوم استین ورلیتز 7.82 مایل 178$ 4.3 از 5 برتر
سی اوند والدرسوت گروبن 13.2 مایل 164$ 4.6 از 5 خیلی برتر
هتل لوتر بیرک ویتنبرگ 15.7 مایل 77$ 4.5 از 5 خیلی برتر

شما می توانید با ارتباط با مجموعه سفیران سفر در جریان آخرین قوانین و مقررات مربوط به اخذ ویزای توریستی آلمان یا ویزای شنگن در آلمان 2023 قرار گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *