آلمان

کوه تسوگ اشپیتسه در آلمان

کوه تسوگ اشپیتسه در آلمان

کوه تسوگ اشپیتسه در آلمان بلندترین کوه شناخته شده در این کشور می باشد که با ارتفاع حدود 2962 متری بهترین جا برای کوهنوردان بین المللی است. این کوه دقیقا در جنوب شهر گارمیش پارتن کیرشن و مرز بین کشور اتریش قرار دارد. جالب است بدانید که اولین کسی که به قله این کوه صعود کرد نیز ژوزف نائوس بود که در 27 آگوست سال 1820 به قله این کوه رسید. همان طوری که گفته شد کوه تسوک اشپیتسه بهترین جا برای اسکی و اسنوبوردینگ هیجان انگیز در فصل زمستان و بهترین جا برای پیاده روی و کوهنوردی چالش برانگیز در فصل تابستان می باشد. با ما در مجموعه سفیران سفر می توانید ضمن آشنایی با بهترین جاذبه های توریستی اروپا همچنین با شرایط دریافت ویزای شنگن اروپایی در سال 2023 نیز آشنا شوید.

جغرافیای کوه تسوگ اشپیتسه در آلمان

همان طوری که در مطالب بالا هم گفته شد کوه تسوگ اشپیتسه در آلمان یا Zugspitze با ارتفاع حدود 2962 متر بالاتر از سطح دریا مرتفع ترین قله از کوه های وتراستین و نیز بلندترین کوه در کشور آلمان محسوب می شود. این کوه مرتفع با چشم انداز دیدنی و آب و هوای نابی که دارد در جنوب شهر گارمیش- پارتن کیرشن و بین مرز آلمان و اتریش قرار دارد. پس امکان صعود به این کوه هم از سمت آلمان و هم از سمت اتریش وجود دارد. جنوب این کوه Zugspitzplatt یا فلات تسوگ اشپیتسه می باشد که در واقع فلات کارستی مرتفع با غارهای مختلف است. اما در دامنه کوه مذکور3 یخچال طبیعی وجود دارد که 2 تای آنها جزء بزرگترین یخچال های آلمان محسوب می شود که عبارتند از:

  • شنیفرنر با مساحت حدود 30.7 هکتاری
  • هولنتالفرنر با مساحتی در حدود 24.7 هکتاری

اما یخچال سوم به نام شنیفرنر جنوبی نیز وجود دارد که حدود 8.4 هکتار از این کوه بزرگ را تحت پوشش خود قرار می دهد. نماهایی زیبا و دیدنی از این کوه آلمانی را در زیر مشاهده می کنید:

جغرافیای کوه تسوگ اشپیتسه در آلمان

جاذبه های توریستی کوه تسوگ اشپیتسه در آلمان چیست؟

برای آنهایی که روحیه ماجراجویی داشته و شخصا مایل به فتح قله کوه تسوگ اشپیتسه در آلمان هستند، انواع ورزش های شاد و هیجان آور مثل اسکی و پیاده روی وجود دارد. پیاده روی از پایین به بالای این کوه کلا یک تا دو روز طول می کشد. در این کوه علاوه بر وجود تله کابین های متعدد همچنین در برخی مسیرهای کوهنوردی نیز جان پناههایی برای اقامت گردشگران وجود دارد. در زمستان بازار ورزش هایی مثل اسکی و اسنوبوردینگ در این کوه داغ است. چراکه اصلا کوه تسوگ اشپیتسه در آلمان به عنوان مرتفع ترین زمین اسکی این کشور محسوب می شود.

علاوه بر این صعود به قله کوه تسوگ اشپیتسه نیز طرفداران خاص خود را دارد. برای صعود به قله این کوه نیز مسیرهای مختلفی پیش روی کوهنوردان قرار دارد. اما در اینباره توجه به دو نکته بسیار حیاتی است. نکته اول اینکه علاقه مندان برای صعود به قله این کوه حتما باید از قبل با تورهای کوهنوردی هماهنگی نمایند. نکته دوم اینکه اختلاف ارتفاع بسیار زیادی بین گارمیش پارتن کیرشن و این قله تا حدود 2200 متر وجود دارد و همین امر نیز کار صعود را حتی برای کوهنوردان حرفه ای سخت می کند. اما درست در قله کوه یک کلبه کوهی یا آلپن هوت وجود دارد که توسط کلوپ آلپاین آلمان برای رفاه حال کوهنوردان ساخته شده است. اما مسیرهای صعود به قله کوه تسوگ اشپیتسه عبارتند از:

مسیر درجه سختی یا آسانی
هولنتال یا دره جهنم (از سمت آلمان)/ مدت صعود 8 الی 10 ساعت خیلی سخت
ویا فرتا (از سمت اتریش)/ مدت صعود 7 الی 8 ساعت کوتاهترین مسیر اما مسیری نسبتا سخت
اروالدر آلم (از سمت اتریش)/ مدت صعود 8 الی 10 ساعت آسان

جاذبه های توریستی کوه تسوگ اشپیتسه در آلمان

آشنایی با تورهای کوه تسوگ اشپیتسه در آلمان

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، کوه تسوگ جزء بهترین نقاط برای انجام انواع ورزش ها و تفریحات هم از نوع زمستانی و هم از نوع تابستانی آن می باشد. به همین دلیل نیز تورهای متنوعی برای کوه تسوگ اشپیتسه با خدمات و هزینه های مختلفی برای گردشگران خارجی وجود دارد. از جمله این تورها می توان به تور یک روزه تسوگ اشپیتسه از مونیخ، تور یک روزه شخصی گارمیش پارتن کیرشن، تور خصوصی کوه تسوگ اشپیتسه و غیره اشاره نمود.

آشنایی با تورهای کوه تسوگ اشپیتسه در آلمان

ارزیابی هزینه های گردشگران در آلمان 2023

در کل آلمان از بین کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) برای دانشجویان و کارگران خارجی کشوری نسبتا ارزان می باشد اما این قضیه درباره گردشگران کمی متفاوت است. چراکه گردشگران برای تفریح و خرج کردن پول خود به آلمان سفر کرده اند و از همین رو نیز بایستی انتظار هزینه های بالاتری را داشته باشند. با یک برآورد آماری دقیق می توان متوجه شد که متوسط هزینه زندگی گردشگران در آلمان به صورت روزمره حدود 107€، هفتگی 747€ و ماهانه نیز حدود 3203€ (یورو) می باشد. در جدول زیر می توان با برخی از هزینه های گردشگران در کشور آلمان 2023 آشنا شد:

آیتم هزینه ها به یورو
سوسیس بوچر آلمانی 4.29€
ساندویچ از نوع ترکی 2.00€
دو بشقاب نودل 9.00€
یک پرس کوری ورست 2.00€
هزینه کافی شاپ 7.80€
ساندویچ لبرکاسملن 1.95€
شام برای 2 نفر در رستوران متوسط 60€
هزینه بلیط حمل و نقل عمومی 11€
هزینه بلیط مترو جهت سفر از یک ناحیه به ناحیه دیگر 2.30€
هزینه بلیط قطار سریع السیر (باهن) 3.00€
کرایه خودرو 50€

مهاجرت به آلمان به منزله سفر به یکی از کشورهای عضو ناحیه شنگن اروپاست و به همین دلیل متقاضیان این نوع سفر قبل از هر چیزی نیازمند اخذ ویزای شنگن یا شنگن ویزای آلمان هستند. پس مراجعه به سفارت و نیز تهیه یکسری مدارک ضروری مثل پاسپورت، فرم درخواست تکمیلی، گواهی عدم سوء سابقه و غیره از جمله الزامات این کار محسوب می شود. شما سروران گرامی می توانید با مراجعه به مجموعه سفیران سفر و تکمیل پرونده مسافرتی خود برای اخذ ویزای مذکور اقدام نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *