آلمان

شهر رگنسبورگ آلمان

شهر رگنسبورگ آلمان

شهر رگنسبورگ در آلمان یک شهر توریستی پربازدیدی است که به عنوان 30 مقصد توریستی جذاب در این کشور محسوب می شود. این شهر در باوریا بوده و یکی از قدیمی ترین شهرهای آلمان نیز محسوب می شود شهری که توسط رومی ها در سال 179 میلادی احداث شده است. امروزه این شهر حدود 137000 سکنه داشته و حدود 3 دانشگاه دارد که برخی از افراد جهت تحصیل در آلمان این شهر را برمی گزینند. از مهمترین جاذبه های توریستی رگنسبورگ می توان به کلیسای جامع سنت پتر، ساختمان شهرداری شهر قدیمی و مجلس امپراطوری و پل سنگی اشاره کرد. ضمنا از سال 2006 نیز شهر قدیمی رگنسبورگ به لیست میراث جهانی یونسکو (UNESCO) وارد شده است.

صنعت توریسم در شهر رگنسبورگ صنعتی است که پایه اقتصادی مهم این شهر را تشکیل می دهد. برای اطلاع دقیق از اهمیت این صنعت در رگنسبورگ فقط کافی است بدانید که این شهر در سال 2012 حدود 912238 اقامت شبانه در هتل را ثبت کرده است. در طی 15 سال اخیر ارقام توریسم تقریبا 2 برابر شده و رگنسبورگ از 100000 تا 500000 گردشگر خارجی به یکی از شهرهای آلمانی پربازدید تبدیل شده است. جهت تکمیل اطلاعات خود درباب بهترین مقاصد گردشگری اروپا و آلمان در سال 2023 و یا چگونگی دریافت ویزای شنگن حتما به سایت مجموعه سفیران سفر مراجعه نمائید.

درباره شهر رگنسبورگ آلمان

رگنسبورگ یا Regensburg شهری در شرق باوریا درست در تلاقی سه رودخانه دانوب، ناب و رجن می باشد. این شهر با جمعیتی بیش از 150000 سکنه چهارمین شهر بزرگ در ایالت باوریا پس از مونیخ، نورنبرگ و آگسبورگ می باشد. این شهر مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نیز مرکز پالاتینت علیا محسوب می شود. در حال حاضر این شهر تاریخی به دلیل وجود انواع جاذبه های تاریخی و فرهنگی مورد توجه گردشگران خارجی قرار داشته و به همین دلیل نیز رگنسبورگ جزء مقاصد توریستی تاپ آلمان محسوب می شود. به همین دلیل نیز از سال 2006 فقط مرکز قرون وسطایی شهر یا همان بافت تاریخی آن توسط یونسکو به عنوان جاذبه میراث جهانی UNESCO ثبت شده است. نماهایی از شهر زیبای رگنسبورگ را در زیر مشاهده می کنید:

نماهایی از شهر زیبای رگنسبورگ

جاذبه های توریستی شهر رگنسبورگ آلمان

رگنسبورگ بزرگترین شهر قدیمی قرون وسطایی در شمال آلپ شامل تقریبا 1500 بنای فهرست شده و یک چشم انداز شهری دیدنی می باشد. اغلب جاذبه های توریستی معروف این شهر نیز غالبا در شهر قدیمی رگنسبورگ قرار داشته و عبارتند از:

  • کلیسای جامع رگنسبورگ یا کلیسای جامع سنت پتر: نمونه ای از معماری اصیل گوتیک در باوریا
  • پل سنگی: بنای قرون وسطایی مورد استفاده در جنگ های صلیبی دوم و سوم
  • آشپزخانه سوسیس رگنسبورگ : مقصد توریستی جذاب برای تست غذاهای محلی
  • بقایای دیوارهای قلعه رومی شامل پورتا پراتوریا
  • کلیسای سنت جیمز یا شوتنکریشه
  • کلیسای قدیمی سنت اولریچ: نمونه خوبی از سبک انتقالی قرن 13
  • داروخانه آلدر- آپوتک: در سال 1610 تاسیس شده و از قدیمی ترین داروخانه رگنسبورگ محسوب می شود
  • شهرداری شهر قدیم: که به لحاظ قدمت به قرن 14 میلادی می رسد و شامل اتاق هایی اشغال شده توسط مجلس نمایندگان امپراطوری از سال 1663 تا 1806 میلادی است

جاذبه های توریستی شهر رگنسبورگ آلمان

تورهای بازدید از زیبایی های رگنسبورگ

همان طوری که گفته شد شهر رگنسبورگ از جمله مقاصد معروف گردشگری کشور آلمان محسوب شده و تورهای مختلفی برای آشنایی بیشتر توریست های خارجی با جاذبه های این شهر برگزار می شود. در واقع این تورها همه روزه برگزار شده و امکان رزرو قبلی آنها برای گردشگران خارجی کاملا فراهم است. از معروفترین تورهای رگنسبورگ می توان به تور راهنمای کلاسیک رگنسبورگ، تور یک روزه پراگ- مونیخ، سفر یک روزه رگنسبورگ از مونیخ و تور یک روزه مونیخ- پراگ اشاره نمود. درباره تورهای شهر رگنسبورگ نیز بایستی اولا از قبل با شرایط و هزینه این تورها آشنا شده و دوما بایستی قبل از آغاز سفر اقدام به رزرو این تورها کرد.

تورهای بازدید از زیبایی های رگنسبورگ

نحوه دسترسی به شهر رگنسبورگ آلمان

دسترسی به شهر رگنسبورگ از انواع روش های حمل و نقلی مثل قطار، اتوبوس، خودرو، کشتی و هواپیما امکان پذیر است. اما از بین روش های مذکور برای رسیدن به رگنسبورگ روش استفاده از خودرو بسیار متداول است. چراکه این شهر از طریق شبکه اتوبان آلمان به آسانی قابل دسترس است:

  • اتوبان A3 (غرب به شرق) از شهرهای کلن/ فرانکفورت/ وورزبورگ، نورنبرگ از طریق رگنسبورگ به پاسائو/وین (A)
  • اتوبان A93/A9 از شهر مونیخ از طریق رگنسبورگ به برلین/درسدن (A4)
  • اتوبان A93/A6 به پلیسن/ پراگ جمهوری چک

همچنین بزرگراه ملی نیز برای دسترسی به شهر رگنسبورگ به شرح زیر وجود دارد:

  • B8: نورنبرگ- نئومارکت- رگنسبورگ- استرائوبینگ- پاسائو
  • B15: ویدن- شواندروف- رگنسبورگ- لندشات
  • B16: اینگلوستات- رگنسبورگ- چام

شما عزیزان میتوانید برای اطلاع از شرایط سفر و هزینه زندگی در آلمان 2023 از خدمات تخصصی وکلای مجموعه سفیران سفر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *