آلمان

شهر برلین پایتخت آلمان

شهر برلین پایتخت آلمان

برای معرفی شهر برلین پایتخت آلمان شما حتما باید با اماکن تاریخی، موزه ها، کلیساها، نقاط دیدنی مثل برج های برلین و نیز باغ وحش ها آشنا شوید. علاوه بر این بایستی بدانید که برلین شهری بین المللی است و بیشتر به خاطر همین بین المللی گرایی، ترکیب چند فرهنگی، زندگی شبانه پرجنب و جوش، کافه ها، کلوپ ها، بارها، هنر خیابانی و موزه های مختلف، کاخ ها و دیگر جاذبه های تاریخی اش معرف حضور گردشگران خارجی است. پس هموطنان گرامی برای اطلاع از انواع جاذبه های این شهر و نیز تورهای گردشگری برلین می توانند علاوه بر مطالعه مقاله حاضر همچنین از خدمات مشاوره کارشناسان مجموعه سفیران سفر برخوردار شوند.

درباره شهر برلین پایتخت آلمان

برلین Berlin پایتخت کشور آلمان و یکی از 16 ایالت یا به قول خود آلمانی ها لاندر جمهوری فدرال آلمان می باشد. در معرفی برلین پایتخت پرجنب و جوش آلمان بایستی این را هم بدانید که برلین بزرگترین شهر آلمان محسوب شده و در این ناحیه مادرشهری حدود 4.5 میلیون نفر زندگی می کنند. جالبتر اینکه از این تعداد ساکنین نیز حدود 3.5 میلیون نفر از بیش از 190 کشور جهان هستند. کلا برلین شهری بین المللی است که بیشتر به خاطر کافه ها، کلوپ ها، بارها، هنر خیابانی و موزه های مختلف، کاخ ها و دیگر جاذبه های تاریخی اش شهرت دارد. تصاویری از شهر برلین را در قاب زیر ملاحظه می کنید:

تصاویری از شهر برلین

برلین نیز همانند هر مادرشهر بزرگی در جهان به بخش های مختلفی مثل میت (Mitte) به عنوان مرکز تاریخی شهر برلین، سیتی وست (Charlottenburg, Wilmersdorf, Schöneberg, Tiergarten, Moabit) بخش تجاری شهر برلین، ایست سنترال (Friedrichshain, Kreuzberg, Prenzlauer Berg) بخش فرهنگی و هنری برلین و نیز محلات ترک نشین با انبوهی از رستوران ها، بارها، کلوب ها و غیره، نورث (Spandau) جزء بخش های خاص شهر با خانه های ویلایی، بخش ایست (Lichtenberg) محلات آپارتمان نشین و دارای فضای سبز زیاد و بالاخره سوث (Steglitz) جزء محلات ترکیبی برلین می باشد.

تاریخچه شهر برلین آلمان

پایه گذاری و تشکیل شهر برلین را می توان چند فرهنگی دانست. ساکنین نواحی اطراف برلین در دوره پیش از عیسی مسیح غالبا از قبایل بورگاندی و سوابی ژرمنی و نیز از تبار اسلاو بوده اند. بنابراین نواده های عصر مدرن آنها از اقلیت اسلاو بوده که در روستاهای جنوب شرقی برلین نزدیک رودخانه اسپیر زندگی می کنند. در آغاز قرن 13 دو شهر به نام های برلین و کلن در هر دو طرف رودخانه اسپیر توسعه یافت. همزمان با رشد جمعیت این دو شهر، شهرهای مذکور باهم یکی شده و برلین به مرکز تجاری و کشاورزی تبدیل شد. اما این ناحیه تا اواخر قرن 17 با حدود 10000 سکنه همچنان کوچک باقی ماند چراکه جنگ 30 ساله در شروع قرن 17 منجر به مرگ نیمی از جمعیت برلین شد.

از اواخر قرن 17 زمانی که تعداد کثیری از هاگنوت های فرانسوی به خاطر آزار و اذیت مذهبی فرار می کردند، برلین از آنها و سایر پناهجویان استقبال کرد. با توجه به توسعه روزافزون این شهر نیز در سال 1701 برلین به پایتخت پروس تبدیل شده و در سال 1710 برلین و شهرهای مجاور آن در قالب شهر برلین بزرگ ادغام شدند. در سال 1871 نیز برلین به پایتخت رایش تازه تاسیس تبدیل شد و کمی بعد نیز به دلیل صنعت روبه پیشرفت به شهری یا بیش از 1 میلیون سکنه تبدیل شد. در واقع پس از جنگ جهانی اول در سال 1920 آخرین الحاقیات شهرهای اطراف برلین باعث پایه گذاری برلین امروزی شد.

تاریخچه شهر برلین آلمان

جاذبه های گردشگری برلین پایتخت آلمان

جاذبه های گردشگری برلین فقط همان طوری که در تبلیغات تلوزیونی هم نشان داده می شود محدود به دیوار برلین یا دروازه براندنبرگ نمی باشد. بلکه این شهر دارای جاذبه ها و اماکن جذابی مثل:

  • موزه های شهر برلین: برلین دارای تنوع بالایی از موزه ها بوده و هزینه بلیط ورودی این موزه ها نیز از 6 تا 10€ (یورو) متفاوت است. با توجه به تعداد بالای این موزه ها بهترین پیشنهاد برای علاقه مندان موزه این است که در تور سه روزه با نام Museum Pass با هزینه 24€ (یورو) شرکت نموده تا بتوانند تقریبا از تمام موزه های 55 ایالت آلمان بازدید نمایند. از جمله معروفترین این موزه ها می توان به موزه های توپوگرافی ترور، کولتورفوروم، فرهنگ اروپایی، تکنیک موزه و غیره اشاره نمود.
  • کلیساهای برلین: کلیساهای تاریخی و زیبای زیادی در برلین وجود دارد که قدمت ساخت اکثر آنها به قرون وسطی برمی گردد و غالبا نیز در ساخت آنها از سبک معماری گوتیک استفاده شده است. از جمله این کلیساها می توان به کلیسای جامع برلین، کلیسای کایزر ویلهلم، کلیسای مارین کریخ و غیره اشاره نمود.
  • باغ وحش های برلین: برلین 2 باغ وحش و یک آکواریوم دارد. باغ وحش برلین در غرب این شهز قرار دارد. این باغ وحش تاریخی از زمان تاسیس به عنوان یک شرکت فهرست شده است. این باغ وحش به صورت یک جای دنج در شهر عمل کرده و برای خانواده ها جای بسیار خوبی است.
  • برج های برلین: با اینکه برلین ساختمانهای مرتفع نسبتا کمی دارد اما بناهای مختلفی با سکوهای تماشا دارد. از معروفترین این برج ها می توان از برج تلوزیون نزدیک الکساندر پلاتز به عنوان بلندترین برج در آلمان و دومین برج مرتفع در اروپا شناخته می شود.

جاذبه های گردشگری برلین پایتخت آلمان

زندگی شبانه و فستیوال های برلین

در شهر برلین پایتخت آلمان آنچه که بیشتر موجب جلب توجه گردشگران می شود، زندگی شبانه برلین است که به عنوان یکی از شادترین و متنوع ترین از نوع خود محسوب می شود. از جمله کلوپ های شبانه معروف می توان به واترگیت، ترسور، برگاین، کیت کات کلوب، کلوب آخر هفته یا ویکند کلوب، برلین پراید و غیره اشاره نمود. معمولا این کلوپ ها همگی دارای سالن موسیقی، رقص و بار هستند. اما فستیوال ها نیز بر جنب و جوش حاکم بر برلین می افزاید. از مهمترین فستیوال های برلین می توان به فستیوال فیلم بین المللی برلین (برلینال) با حدود 500000 تماشاچی اشاره نمود. این فستیوال به نوبه خود به عنوان بزرگترین فستیوال فیلم جهانی شناخته می شود.

روش های دسترسی به برلین

اکنون با این سوال مواجه هستیم که مسیرها و روش های دسترسی به این شهر بزرگ و زیبای آلمانی چیست. شیوه های مختلفی جهت سفر به برلین مثل کشتی، هواپیما، اتوبوس، قطار و حتی دوچرخه وجود دارد. اما معمولا گردشگران با خودرو دست به این سفر می زنند. آنها برای این منظور از اتوبان A10 (کمربندی برلین) که تا 30 کیلومتر بیرون از شهر ادامه دارد استفاده می کنند. اما برای رسیدن به این کمربندی مسیرهای متفاوتی مثل A11 از استتین، A12 از فرانکفورت، A13 از درسدن/ پراگ و غیره پیش رو دارند. متقاضیان سفر به کشور آلمان و اخذ ویزای توریستی این کشور میتوانند با مراجعه به سایت مجموعه سفیران سفر اطلاعات جامعی در این خصوص کسب نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *