آلمان

شهر لوبک آلمان

شهر لوبک آلمان

برای معرفی شهر لوبک در آلمان ابتداء بایستی با پیاده روی از مرکز شهر قدیمی از دروازه معروف هولستنتور دیدن کنید و سپس به سراغ کلیساهای معروف مثل سنت ماری و لوبکر رفته و نهایتا از ساختمان شهرداری دیدن کنید. اما تمام جاذبه های توریستی شهر لوبک به خاطر وجود سایت های تاریخی این شهر و یا رستوران ها و بارهای متنوع نمی باشد بلکه لوبک به خاطر تولید محصول بادام و نیز طبخ شیرینی خوشمزه ای به نام مارزیپان نیز معروف است. گروه کارشناسان مجموعه سفیران سفر آمادگی دارد تا اطلاعات تکمیلی درباره جاذبه های توریستی و نیز نحوه اخذ ویزای شنگن آلمان 2023 را در اختیار گردشگران عزیز قرار دهد.

تاریخچه شهر لوبک در آلمان

به استناد منابع تاریخی موجود می توان چنین استدلال کرد که انسان ها برای اولین بار پس از عصر یخی آخر یعنی حدود 9700 سال پیش از میلاد در منطقه موسوم به لوبک سکنی گزیدند. در همین منطقه نیز سکونتگاه های سنگی مختلفی نیز یافت شده است. اما در حدود سال 700 قبل از میلاد بود که مردمان اسلاو تبار به بخش های شرقی هولشتاین و خود شهر لوبک مهاجرت کرده و با ساکنین ژرمن این منطقه در هم آمیخته شدند. به تدریج لیوبیس یا Liubice ( به معنی دوست داشتنی) در کرانه های رودخانه تریو در حدود 4 کیلومتری شمال مرکز شهر کنونی لوبک پایه گذاری شد. در ادامه و در طی دوره های تاریخی مختلف این شهر توسعه یافته و قلعه های جدیدی در آن ساخته شد.

تاریخچه شهر لوبک در آلمان

لوبک؛ شهر 7 برج آلمان

لوبک Lubeck شهری واقع در شمال آلمان می باشد که دارای 217000 نفر سکنه است. این شهر دومین شهر بزرگ در ساحل بالتیک آلمان و در ایالت شلسویگ هولشتاین می باشد. در واقع لوبک 35 امین شهر بزرگ آلمان به حساب می آید. لوبک شهری است که بخشی از منطقه مادر شهر هامبورگ نیز محسوب می شود و با دریاچه پارک طبیعی لونبورگ لیک در جنوب شرقی و دریاچه های واگریا در شمال غربی احاطه شده است اما در معرفی شهر لوبک در آلمان نبایستی از این نکته مهم غافل شد که لوبک با وجود انواع جاذبه های فرهنگی و تاریخی از سال 1987 در لیست میراث جهانی یونسکو (UNESCO) نیز قرار گرفته است. نماهای زیبایی از این شهر آلمانی را در زیر مشاهده می کنید:

نماهایی زیبا از شهر لوبک در آلمان

اما لوبک را می توان از 7 برج آن نیز شناخت و به همین دلیل نیز خود آلمانی ها به شهر لوبک شهر 7 برج یا Die Stadt der 7 Türme می گویند. به همین دلیل نیز این شهر مقصد توریستی جذابی در آلمان محسوب می شود. در واقع لوبک بیشتر به خاطر مرکز شهر قرون وسطایی خود به همراه کلیساهای تاریخی، دروازه هولستنتور، کوچه های کوچک و خیابانهای باریک خود معروف است. جهت معرفی شهر لوبک در آلمان گردشگران بایستی با پیاده روی از مرکز شهر قدیمی، ابتداء از هولستنتور دیدن کرده و سپس به سراغ کلیساهای معروف مثل سنت ماری و لوبکر رفته و نهایتا از ساختمان شهرداری دیدن کنند.

لوبک؛ شهر 7 برج آلمان

جاذبه های توریستی شهر لوبک در آلمان

بناهای تاریخی و موزه های توریستی جذابی در این شهر آلمانی وجود دارد که در معرفی شهر لوبک در آلمان می تواند بسیار موثر باشد. شهر قدیمی لوبک نمونه ای از این سایت های توریستی با ظاهر قرون وسطایی (ساختمان های قدیمی و خیابان های تنگ) می باشد. زمانی شهر دارای 4 دروازه ورودی بود که اکنون فقط دو دروازه هولستنتور (1478) و بورگتور (1444) برجا مانده است. درست در مرکز شهر قدیمی 7 کلیسا وجود دارد که قدیمی ترین آنها کلیسای لوبکر (تصویر سمت راست) و کلیسای مارین کیرشه (تصویر سمت چپ) می باشد:

جاذبه های توریستی شهر لوبک در آلمان

اما از دیگر نقاط دیدنی شهر لوبک در آلمان می توان به بیمارستان روانی مقدس در کوبرگ اشاره نمود که یکی از قدیمی ترین موسسات اجتماعی موجود در جهان و از مهمترین بناهای این شهر محسوب می شود اشاره نمود. از دیگر نقاط دیدنی شهر لوبک همچنین می توان از ساختمان شهرداری، خانه گونتر گراس، کلیسای سنت پیتر، خانه توماس مان، کلیساس سنت کاترین، کلیسای سنت جاکوب، انبارهای تاریخی شالزپیشر و غیره نام برد.

مارزیپان بعنوان سوغات شهر لوبک در آلمان

اصولا تولید محصول بادام و تهیه شیرینی محلی به نام مارزیپان Marzipan بخشی از تاریخ و فرهنگ مردم لوبک می باشد و قدمت آن به سال 1806 میلادی نیز می رسد. در واقع مارزیپان شیرینی مخصوصی است که با آرد بادام و شکر تهیه شده و سوغات شهر لوبک شناخته می شود. معروفترین تولید کننده مارزیپان در لوبک نیز کافی شاپ نایدرگر Niederegger می باشد که در مرکز شهر لوبک به عنوان یک جاذبه توریستی معروفی شناخته می شود. این کافی شاپ بیش از 25 نوع پای و انواع مارزیپان را به مشتریان خود عرضه می کند. تصاویری از کافی شاپ معروف نایدرگر و محصولات متنوع مارزیپان را در زیر مشاهده می کنید:

مارزیپان بعنوان سوغات شهر لوبک در آلمان

شرایط و دلایل سفر به آلمان 2023

تصور اکثر افراد از کشور آلمان یک کشور فوق مدرن و صنعتی است که در زمینه تکنولوژی و اقتصاد در اروپا حرف اول را می زند. اما به لحاظ توریستی نیز آلمان یکی از کشورهای پیشرو اروپایی در جذب گردشگران خارجی محسوب می شود. چرا که آلمان علاوه بر داشتن طبیعت سرسبز و مناظر بکری که برای اکوتوریسم دارد همچنین دارای جاذبه های فرهنگی مختلفی است که برخی از آنها در اروپا و جهان نیز منحصر بفرد است. جالب است بدانید که از نظر تعداد سایت های میراث جهانی نیز این کشور در رده دوم اروپا قرار دارد و این امر را می توان در نمودار آماری زیر نیز مشاهده کرد:

تعداد جاذبه های میراث جهانی

علاوه بر این تورهای گردشگری مختلفی همانند تورهای پیاده روی، قایق سواری، کوهنوردی، بازدید از بناهای تاریخی و غیره نیز در آلمان برای گردشگران خارجی برگزار می شود. در آلمان همچنین گردشگران می توانند از انواع رستوران ها و هتل های مجلل و شیک لذت برده و نیز فعالیت های تفریحی و ورزشی مختلفی را نیز انجام دهند. اما لازمه این سفر ماجراجویانه به آلمان 2023 اخذ ویزای توریستی آلمان می باشد. به همین دلیل به هموطنان عزیز توصیه می شود برای اطلاع از جزئیات اخذ ویزای شنگن آلمان و سفر به این کشور اروپایی حتما از مشاوره های تخصصی مجموعه سفیران سفر برخوردار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *