آلمان

کلیسای جامع کلن در آلمان

کلیسای جامع کلن در آلمان

یکی از چشم اندازهای شاخص و زیبای شهر کلن، کلیسای جامع کلن در آلمان می باشد که بسیار مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. از مهمترین دلایل محبوبیت این کلیسا نیز می توان به آثار و نقش و نگارهای زیبا، سبک معماری بسیار شگفت انگیز، برج های عظیم مسلط بر خط آسمان شهر اشاره نمود. این کلیسا متعلق به جامعه مسیحیان کاتولیک کلن می باشد. جالب است بدانید که این کلیسا به دلیل عظمت معماری آن و جشم انداز فرهنگی غالبی که دارد در سال 1996 در لیست میراث جهانی یونسکو (Unesco) ثبت گردید. گروه کارشناسان مجموعه سفیران سفر در مقاله حاضر قصد معرفی این کلیسای بزرگ و جاذبه های توریستی آن را دارند.

درباره مشخصات کلیسای جامع کلن در آلمان

کلیسای جامع کلن یا Cologne Cathedral کلیسای کاتولیک در کلن، شمال راین- وستفالیا آلمان می باشد. این کلیسا محل جلوس و کرسی اسقف اعظم شهر کلن و مدیر اسقف های کلن می باشد. در واقع این بنا یک بنای تاریخی بازسازی شده با سبک معماری گوتیک و کاتولیک گرایی آلمانی بوده و به سال 1996 در لیست میراث جهانی یونسکو (UNESCO) قرار گرفته است. این کلیسای عظیم دارای مشخصات فنی زیر می باشد:

مشخصات کلیسای جامع کلن در آلمان
وضعیت کلیسا جامع
اهدایی سنت پیتر
سبک معماری گوتیک
طول کلیسا 144.5 متر
عرض 86.25 متر
تعداد برج ها 2 عدد با ارتفاع 157 متر

با این توضیحات کلیسای جامع کلن دومین کلیسای مرتفع اروپا پس از اولم مینستر و سومین در جهان می باشد. در واقع همین برج های دوقلوی این کلیسا به آن بزرگترین نمای کلیسایی جهان را داده است. همین چشم انداز خیره کننده و بزرگ کلیسای جامع کلن است که همه روزه باعث جذب بیش از 20000 بازدید کننده می شود. نماهایی از چشم انداز این کلیسای زیبا را در تصاویر زیر مشاهده می کنید:

نماهایی از چشم انداز کلیسای جامع کلن در آلمان

تاریخچه کلیسای جامع کلن در آلمان

زمان ساخت این کلیسای بزرگ در شهر کلن در سال 1248 با چیدن سنگ فونداسیون شروع شد. اما این بنا توسط چندین سازه قبلی اشغال شده بود. اولین سازه ای که این کلیسا را اشغال کرد احتمالا انبار غله بود و پس از آن نیز معبد رومی ساخته شده توسط مرکوریس آگوستوس جای این کلیسا را گرفت. اما از قرن چهارم به بعد نیز بنای مذکور توسط ساختمان ها و بناهای مسیحی اشغال شد. اولین کلیسا به صورت گنبدی شکل در قرن 7 در مکان مذکور ساخته شده اما بعدا تخریب شد تا نهایتا در قرن نهم کلیسایس جامع دوم در این بخش طراحی و ساخته شد.

اما همان طوری که قبلا هم گفته شد، کلیسای جامع کلن در آلمان به سال 1996 به عنوان جاذبه فرهنگی بسیار مهم به فهرست میراث جهانی یونسکو (UNESCO) اضافه شد. این کلیسا در سال 2004 مجددا در فهرست میراث جهانی در معرض خطر قرار گرفت. دلیل این امر نیز به واسطه برنامه های ساخت و ساز متعدد در مجاورت این کلیسا می باشد. اما جالب است بدانید که این کلیسا در سال 2006 و پس از تصمیم مقامات مسئول مبنی بر محدود سازی ساخت و ساز در مجاورت این کلیسا ازلیست فهرست میراث جهانی در معرض خطر خارج شد.

تاریخچه کلیسای جامع کلن در آلمان

جاذبه های توریستی کلیسای جامع کلن در آلمان

گذشته از جذابیت چشم انداز رودخانه راین در کنار این کلیسا نمی توان از تاثیر معماری کلیسای جامع کلن غافل شد. در حقیقت طراحی کلیسای کلن تقریبا بر پایه طراحی کلیسای جامع آمینز می باشد. بیشترین تشابهات در طراحی نیز به پلان، سبک و نسبت عرض به ارتفاع ناوه مرکزی برمی گردد. این پلان شکل صلیب لاتین را دارد که غالبا در کلیساهای گوتیک رایج است. اما طراحی داخلی این کلیسا نیز در نوع خود جالب توجه است و غالبا در تزئین داخلی کلیسا از تزئینات قرن 19 استفاده شده است.

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کلیسای جامع کلن در آلمان بازدید از گنجینه های کلیسا است که از آن جمله می توان به محراب عالی یا High Altar اشاره کرد که در سال 1322 میلادی در این کلیسا نصب شده است. این گنجینه از مرمر سیاه با قالب صلب 15 فوتی ساخته شده است. از دیگر آثار بسیار معروف این کلیسا می توان به زیارتگاه سه پادشاه اشاره کرد که به فرمان فیلیپ فان هینسبرگ و اسقف اعظم کلن طراحی و ساخته شده است. نزدیک تالار کلیسا مجسمه عیسی مسیح بزرگ موسوم به Gero-Kreuz وجود دارد که از جنس درخت بلوط کنده کاری شده و روی آن با رنگ و روغن نقاشی و جلا داده شده است. در نمازخانه مقدس این کلیسا مجسمه چوبی از مریم مقدس و نوزادی حضرت عیسی هم وجود دارد که با عنوان Milan Madonna شناخته می شود.

جاذبه های توریستی کلیسای جامع کلن در آلمان

امکانات رفاهی در اطراف کلیسای جامع کلن در آلمان

شهرکلن جزء پربازدیدترین شهرهای توریستی کشور آلمان محسوب می شود و طبیعی است که ما شاهد هتل ها و رستوران های درجه یک زیادی در این شهر باشیم. رستوران هایی که به فاصله چند متر وجوود دارد و از مهمترین آنها می توان به رستوران های هانس، کوچفابریک، کافه ریلچارد، رستوران تاکو و غیره اشاره نمود. اما از مجهزترین و برترین هتل های شهر کلن نیز می توان به هیات رجنسی کلن، هتل لئوناردو کلن، هتل موندیال کلن، هتل ساندمانز، هتل ساووی و غیره اشاره نمود. شما سروران گرامی می توانید برای اطلاع از شرایط و مدارک سفر به اروپا به خصوص کشور آلمان با ما در مجموعه سفیران سفر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *