آلمان

باغ وحش هاگن بک در آلمان

باغ وحش هاگن بک در آلمان

باغ وحش هاگن بک در آلمان بعنوان یکی از باغ وحش های بسیار معروف این کشور محسوب می شود که سالانه میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است. این باغ وحش از همان زمان افتتاحش به سال 1907 میلادی برای 6 نسل متعلق به خانواده کارل هاگن بک (موسس اصلی باغ وحش) بوده است. این باغ وحش از 3 بخش متفاوت و جذاب شامل نگهداری از بیش از 530 گونه جانوری، آکواریوم گرمسیری 4 طبقه ای و بخش جانوران قطب شمال تشکیل شده است.

یکی از مهمترین و یا شاید جدیدترین ابتکار عمل به کار رفته در این باغ وحش وجود حصارهای خندقی به جای فنس های رایج در انواع باغ وحش های دنیاست. سال به سال نیز بر شهرت این باغ وحش افزوده می شود و این به خاطر پرورش و نگهداری از گونه های جانوری کمیاب و در معرض خطر مثل فیل آسیایی و ببر سیبری می باشد. جالب است بدانید که باغ وحش نمایش پانورامایی داشته و بازدیدکنندگان به جای راه رفتن در امتداد حصارها می توانند از میان حصارها رد شوند. پس سفر به باغ وحش هاگن بک تقریبا شبیه سافاری آفریقای جنوبی است. ما در مجموعه سفیران سفر شما عزیزان را در جریان جزئیات اخذ انواع ویزای کشور آلمان 2023 قرار می دهیم.

تاریخچه احداث باغ وحش هاگن بک در آلمان

یکی از معروفترین جاذبه های توریستی کشور آلمان جهت بازدید گردشگران خارجی باغ وحش هاگن بک Tierpark Hagenbeck در استلینگن هامبورگ می باشد. این مجموعه در سال 1863 با حیواناتی شروع به کار کرد که به سر کارل هاگن بک (کلکسیون دار آماتور حیوانات) تعلق داشت. پس خود پارک در سال 1907 توسط کارل هاگن بک پایه ریزی شد. در این باغ وحش برای اولین بار از حفاظ های باز احاطه شده با خندق به جای قفس ها استفاده شد تا محیط زیست طبیعی حیوانات به خوبی شبیه سازی شود. جالب است بدانید که تعداد حیوانات موجود در این باغ وحش حدود 14300 حیوان و تعداد گونه های موجود نیز حدود 530 گونه جانوری می باشد. بنابراین این باغ وحش متشکل از 3 بخش زیر می باشد:

بخش های مختلف باغ وحش هاگن بک در آلمان

جاذبه های توریستی باغ وحش هاگن بک در آلمان

یکی از جذابیت های بازدید از این باغ وحش این است که باغ وحش هاگن بک در آلمان با داشتن بیش از 530 گونه جانوری از تنوع زیستی بالایی برخوردار است. گردشگران می توانند در این باغ وحش با انواع پستانداران، پرنده ها، خزندگان و حتی آبزیان دریایی آشنا شوند و حتی از نزدیک گونه های در معرض انقراض مثل ببر سیبری یا فیل آسیایی را مشاهده کنند. علاوه بر این در بخش ایسمیر تم دار قطب شمال می توانید از دیدن حیوانات خاص قطب شمال مثل سیل ها، پنگوئن ها و نیز خرس قطبی لذت ببرید.

همچنین با مراجعه به آکواریوم تروپیکال یا گرمسیری نیز می توانید انواع آبزیان دریایی شناور در این آکواریوم را مشاهده کنید. این باغ وحش اولین باغ وحش از نوع خود در دنیاست که به جای استفاده از فنس یا قفس میله ای از خندق استفاده کرده و همین امر نیز از یکسو به شبیه سازی محیط زیست جانوران کمک کرده و از سوی دیگر نیز نمایش پانورامایی جالبی را هم برای بازدیدکنندگان فراهم می کند. پس بازدیدکنندگان به جای راه رفتن در امتداد حصارهای باغ وحش می توانند از میان حصارها رد شوند.

جاذبه های توریستی باغ وحش هاگن بک در آلمان

امکانات رفاهی در مجاورت باغ وحش هاگن بک

هامبورگ شهری است که در آن می توان انواع رستوران ها، کافی شاپ ها، بارها و هتل ها به تمامی رقم ها را مشاهده کرد. جالب است بدانید که فقط به فاصله 5 مایلی از باغ وحش هاگن بک می توان حدود 835 رستوران را پیدا کرد. رستوران هایی که همه نوع سبک غذایی از آلمانی گرفته تا ایتالیایی و از هندی گرفته تا ژاپنی و حتی غذاهای ایرانی را می توان یافت. از بهترین رستوران های این شهر می توان به رستوران های فلامینگو، تاورنا اومیروس، اوگیلا، مندلونز، تاورنا ییاماس، کروس کراب و غیره اشاره نمود. اما برای اقامت در مجاورت باغ وحش هاگن بک می توان هتل دلخواه خود را از بین برترین هتل های هامبورگ رزرو کرد. برخی از برترین هتل های هامبورگ نیز از قرار زیر می باشد:

هتل وضعیت هتل امتیاز کاربران هزینه اقامت 1 شب برای 2 نفر به یورو
سوئیت های فرازر هامبورگ (کینگ روم دیلوکس) * * * * * 9.1 برتر 149€
هتل ماریوت هامبورگ (دیلوکس روم، اتاق مهمان، 1 کینگ روم) * * * * * 8.2 خیلی خوب 143€
اینترسیتی هتل هامبورگ هاتبانهوف * * * * 8.1 خیلی خوب 99€
هتل JUFA هافن سیتی هامبورگ * * * * 8.4 خیلی خوب 109€
هتل جورج هامبورگ * * * * 8.5 خیلی خوب 134€

امکانات رفاهی در مجاورت باغ وحش هاگن بک

نحوه دسترسی و بازدید از باغ وحش هاگن بک در آلمان

اول از هر چیزی بایستی بدانید که این باغ وحش در شهر هامبورگ آلمان قرار دارد. دوما اینکه باغ وحش هاگن بک با آدرس Lokstedter Grenzstraße 2, 22527 Hamburg در تمام طول سال به روی علاقه مندان باز است. سوما برای دسترسی به باغ وحش هاگن بک در آلمان روش های حمل و نقلی مختلفی مثل حمل و نقل عمومی یا خودرو شخصی وجود دارد. اگر شما از خودرو شخصی برای رسیدن به باغ وحش هاگن بک استفاده می کنید بزرگراه A7 و اگر از اتوبوس برای بازدید از این باغ وحش استفاده می کنید ایستگاه اتوبوس U2 U-Bahn اتوبوس های 22، 39، 181 و 281 بهترین گزینه ممکن می باشند. جهت سفر به کشور آلمان و بازدید از مناطق دیدنی این کشور زیبا میتوانید با مراجعه به سایت مجموعه سفیران سفر اطلاعات کامل و کاربردی کسب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *