آلبانی

قلعه پورتو پالرمو در آلبانی

قلعه پورتو پالرمو در آلبانی

مسلما بازدید از قلعه پورتو پالرمو در آلبانی با طراحی خاص و چشم انداز زیبا در کنار ساحل پورتو پالرمو برای هر گردشگری می تواند لذت بخش باشد. این قلعه مثلثی شکل که به قلعه علی پاشا نیز معروف است در کنار سواحل پورتو پالرمو و نزدیک شهر هیمارا آلبانی قرار دارد. این قلعه زیبا و دیدنی در قرن 19 توسط یکی از پاشاهای آلبانی به نام علی پاشا ساخته شده است. از مهمترین جاذبه های توریستی برای بازدید در این قلعه و نواحی مجاور ان می توان به سنگر بتنی بازماند از جنگ سرد، معماری خاص خود قلعه و نیز ساحل بسیار زیبا و دیدنی پورتو پالرمو اشاره نمود. کارشناسان مجرب مجموعه سفیران سفر همچنین آماده ارائه مشاوره به هموطنان عزیزی هستند که امسال قصد اخذ ویزا و سفر به آلبانی را دارند.

تاریخچه احداث قلعه پورتو پالرمو در آلبانی

این قلعه با طراحی مثلثی و اندازه کوچکش و مخصوصا موقعیت جذابش در کنار ساحل پورتو پالرمو جزء قلعه های بسیار دیدنی آلبانی محسوب می شود. هافینگتون پست نیز قلعه پورتو پالرمو Porto Palermo Castle را در سال 2014 به عنوان یکی از 15 مقاصد گردشگری بکر اروپا دسته بندی کرده است. از نظر جغرافیایی این قلعه در جنوب آلبانی قرار داشته و به همراه ساحل لیامانی به عنوان یک منطقه تحت حفاظت دولت آلبانی محسوب می شود. قلعه مذکور دقیقا در قرن نوزدهم توسط علی پاشا تپلنا از حکام محلی آلبانی ساخته شده است.

این قلعه تاریخی طرحی مثلثی داشته اما گفته می شود که در ابتداء طرح آن ستاره ای بوده است اما بعدها با بازسازی های صورت گرفته توسط ونیزی ها به صورت مثلثی درآمده است. به طوری که در سال 1921 حتی این قلعه با نام قلعه ونیزی شناخته می شد. همچنین قلعه پورتو پالرمو در آلبانی توسط رژیم کمونیستی وقت به عنوان پایگاه نظامی نیز مورد استفاده قرار گرفته است. به همین دلیل نیز امروزه تونل های نیمه متروکه و سنگرهای آن دوره در قلعه پورتو پالرمو قابل مشاهده است.

تاریخچه احداث قلعه پورتو پالرمو در آلبانی

جاذبه های قلعه مثلثی پورتو پالرمو در آلبانی

اولین و مهمترین جاذبه توریستی قلعه پورتو پالرمو در آلبانی خود قلعه با ساختار مثلثی جذاب آن می باشد. از دیگر جاذبه های توریستی نزدیک این قلعه می توان به سنگر بتنی ساخته شده نزدیک این قلعه اشاره کرد که در جریان جنگ سرد توسط رژیم کمونیستی قبلی آلبانی ساخته شده و کاربرد نظامی داشته است. از دیگر جاذبه های توریستی نزدیک این قلعه می توان به ساحل آبی رنگ و ماسه ای پورتو پالرمو اشاره کرد که اکنون کاملا به محلی برای انجام انواع تفریحات توریستی گردشگران تبدیل شده است. تصاویر زیر نشانگر این جاذبه های توریستی در مجاورت قلعه مثلثی پورتو پالرمو می باشد:

جاذبه های توریستی در مجاورت قلعه مثلثی پورتو پالرمو

امکانات رفاهی اطراف قلعه پورتو پالرمو در آلبانی

قلعه پورتو پالرمو به شهر هیمارا Himare بسیار نزدیک بوده و به همین دلیل گردشگران خارجی معمولا برای استفاده از امکانات رفاهی و اقامتی، خود را به شهر هیمارا می رسانند. هیمارا دارای رستوران ها و بارهای زیادی است که هر کدام یک از این رستوران ها در تهیه غذایی تخصص دارند. مثلا تعدادی از این رستوران ها در تهیه باربکیو و برخی نیز در طبخ غذاهای مدیترانه ای تخصص کافی دارند. از بهترین رستوران های هیمارا نیز می توان به تواستکی، پاستسری دیلایت، لاو سولاکی، تاورن لفتری و غیره اشاره نمود.

همچنین گردشگران در صورت تمایل به اقامت چند روزه در منطقه می توانند از هتل ها و اقامتگاه های مختلفی که در هیمارا وجود دارد استفاده کرده و از کیفیت ارائه خدمات آنها نیز بهره مند شوند. هتل ها و مهمان پذیرهایی که در ارائه سرویس های مختلف مثل Wi-Fi، استخر، بار، سالن بدنسازی، پارکینگ، رستوران و غیره معروف هستند. از بین بهترین این هتل ها و اقامتگاه ها در شهر هیمارا نزدیک قلعه پورتو پالرمو نیز می توان به هتل ویلا بلو، هتل کاروس، هتل و سوئیت بلودره، هتل کولاگ جی، هتل بوتیک ری و هتل های دیگر اشاره نمود.

امکانات رفاهی اطراف قلعه پورتو پالرمو در آلبانی

نحوه دسترسی به قلعه پورتو پالرمو در آلبانی

جهت دسترسی به قلعه پورتو پالرمو در آلبانی، روش های حمل و نقلی مختلفی (مثل حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی) در اختیار گردشگران قرار دارد. رایج ترین وسایل نقلیه مورد استفاده مسافران داخلی و خارجی برای سفر به ساحل پورتو پالرمو نیز اتوبوس و خودرو شخصی و یا تاکسی می باشد. اما همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، نزدیکترین شهر برای رسیدن به قلعه پورتو پالرمو شهر هیمارا Himare در جنوب کشور آلبانی است. پس فاصله هیمارا تا قلعه پورتو پالرمو فقط 8.5 کیلومتر می باشد. همان طوری که در تصویر زیر نیز مشخص شده، این فاصله را با خودرو می توان نهایتا در طی 16 دقیقه طی کرد:

نحوه دسترسی به قلعه پورتو پالرمو در آلبانی

هموطنانی که در تعطیلات امسال قصد سفر به یکی از کشورهای اروپایی را دارند بایستی در جریان باشند که یکی از ضروریات انجام این سفر داشتن ویزای مسافرتی یا Tourist Visa می باشد. پس در این صورت شما موظف هستید که برای دریافت ویزای شنگن Schengen Visa اروپا اقدام نمائید. ویزایی که به گردشگران امکان اقامت 90 روزه در کلیه کشورهای 26 گانه ناحیه شنگن را می دهد. پس جهت تکمیل اطلاعات خود درباب اخذ اقامت اروپا و نیز تکمیل پرونده ویزای مسافرتی خود می توانید از خدمات مجموعه سفیران سفر بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *