تایلند

یادبود شاه راما ششم تایلند

یادبود شاه راما ششم تایلند

یادبود شاه راما ششم تایلند از جاذبه های دیدنی شهر بانکوک به حساب می آید. در واقع این جاذبه توریستی یک مجسمه تاریخی از شاه راما ششم می باشد که در سال 1942 میلادی برای گرامیداشت افتتاح پارک لومپینی ساخته شد. این یادبود یکی از آثار مجسمه ساز ایتالیایی کورادو فروچی می باشد که به کمک چهار هنرمند تایلندی این اثر هنری را خلق کرده است. یادبودی که شامل مجسمه ای از شاه واجیروادود با لباس رسمی و شمشیری بر دست می باشد.

اما خود پارک لومپینی در شهر بانکوک یک پارک چند منظوره است که هم به عنوان محلی برای انواع فعالیت های تفریحی و هم به عنوان محلی برای مراکز و باشگاه های سرگرمی مورد استفاده قرار می گیرد. از این گذشته این پارک شامل یک محیط طبیعی است که اجزای تشکیل دهنده آن شامل انواع گیاهان سر سبز، باغ های نخل، باغ های بامبو و یک دریاچه بزرگ می باشد. در ادامه برای اطلاع از مشخصات مجسمه شاه راما ششم با ما در سایت سفیران سفر همراه شوید.

درباره یادبود شاه راما ششم تایلند

یادبود شاه راما ششم در دروازه ای به سمت پارک لومپینی مشرف بر تقاطع شلوغ و پر تردد سالاداینگ قرار دارد. مجسمه ای که قدمت ساختش به سال های 1941 و 1942 میلادی می رسد. در واقع این یادبود نشانگر مجسمه ای از شاه واجیروادود می باشد که با یک اونیفورم تشریفاتی به همراه شمشیری در دست ایستاده است و اطراف آن نیز پوشیده از انواع درختان و گیاهان و نیز فواره های مختلف است:

درباره یادبود شاه راما ششم

پس یادبود شاه راما ششم را نیز می توان به عنوان جاذبه ای از پارک لومپینی در نظر گرفت. پارکی که نامش را از نام لومبینی (محل تولد بودا) در کشور نپال گرفته است. این پارک علی رغم اینکه در مرکز شهر بانکوک و در یک منطقه شلوغ قرار گرفته ولی با این حال از یک چشم انداز فوق العاده زیبایی برخوردار است.

درباره یادبود شاه راما ششم تایلند

تاریخچه ساخت یادبود شاه راما ششم تایلند

یادبود شاه راما ششم King Rama VI monument از معروفترین مجسمه های تاریخی در شهر بانکوک تایلند به حساب می آید. کار طراحی و ساخت این مجسمه برنزی در 7- ام ژوئن سال 1941 میلادی شروع شده و در 27- ام مارس سال 1942 میلادی نیز به اتمام رسید و در همین تاریخ نیز رسما افتتاح شد. جالب است بدانید که این مجسمه توسط مجسمه ساز ایتالیایی کورادو فروچی به کمک 4 هنرمند تایلندی ساخته شده است.

تاریخچه ساخت یادبود شاه راما ششم تایلند

در واقع ایده ساخت این یادبود و دلیل نامگذاری اش نیز به چندین سال قبل برمی گردد. در دهه 1920 میلادی پادشاه رامای ششم از دولت ایتالیا درخواست کرد که در صورت امکان یک هنرمند ایتالیایی را به تایلند بفرستد تا به آموزش و ترویج هنر در این کشور کمک کند. این هنرمند نیز کسی نبود جز کورادو فروچی که بعدا کار طراحی یادبودی برای پادشاه نیز به او محول شد.

نحوه دسترسی به یادبود شاه راما ششم تایلند

همان طوری که گفته شد، یادبود شاه راما ششم در پارک لومپینی قرار دارد و خود این پارک نیز در شهر بانکوک، منطقه پاتوم وان، لومپینی، خیابان راما ششم 192 قرار دارد. بنابراین پارک مذکور به تقاطع شلوغ سالاداینگ نزدیک و دسترسی به آن هم از طریق ایستگاه های سالاداینگ و سیلوم میسر است. با این حساب آسانترین روش برای دسترسی به پارک لومپینی اولا استفاده از ایستگاه ترن هوایی BTS خط سبز و دوما استفاده از مترو خط آبی MRT و پیاده شدن در ایستگاه سیلوم B26 می باشد.

دسترسی به یادبود شاه راما ششم

در ضمن بازدیدکنندگان نیز به صورت 24 ساعته می توانند از این مجسمه و نیز جاذبه های خود پارک لومپینی دیدن کنند. در ضمن مدت زمان توصیه شده به منظور بازدید از یادبود راما ششم تایلند نیز در حدود یک ساعت می باشد.

جاذبه های توریستی اطراف یادبود شاه راما ششم تایلند

پس از اتمام بازدید از یادبود شاه راما ششم اکنون گردشگران می توانند به سراغ بازدید از دیگر جاذبه های توریستی شهر بانکوک بروند. در این زمینه چه چیزی بهتر از بازدید از نزدیکترین جاذبه ها! بر این اساس در شعاع حدود 6 مایلی از این جاذبه توریستی حدود 566 جاذبه گردشگری وجود دارد که از معروفترین آنها میتوان به جاذبه های زیر اشاره کرد:

  • پارک لومپینی
  • موزه پاتپونگ
  • معبد وات آرون
  • بازار آخر هفته چاتوچاک
  • معبد بودای زمردین
  • خانه جیم تامپسون
  • معبد ساکت یا معبد کوه طلا و غیره

جاذبه های توریستی اطراف یادبود شاه راما ششم تایلند

برای سفر به تایلند چه مدارکی لازم است؟

اولین و مهمترین مدرک برای سفر به کشور تایلند، ویزای توریستی تایلند (Thailand Tourism Visa) می باشد. ویزایی که توسط سفارت تایلند و فقط به متقاضیان خارجی ارائه می شود که هدفشان از سفر به تایلند یا گردشگری و یا دیدن اقوام و دوستان می باشد. اما سوال مهمی که ممکن است برای اکثر گردشگران و مسافران خارجی مطرح شود این است که برای اخذ ویزای توریستی تایلند چه باید کرد و از کجا باید شروع کرد؟

برای این کار ابتدا امر متقاضی بایستی به سفارت تایلند مراجعه کرده و وقت قبلی برای ارائه مدارک دو یا انجام مصاحبه ویزا دریافت کند. سپس مدارک مورد نیاز مثل گذرنامه، عکس های پاسپورتی، فرم درخواست ویزای توریستی تایلند، گواهی اسکان، گواهی تمکن مالی کافی و نیز پرداخت هزینه ویزا را تهیه و در روز مقرر آنها را به سفارت تایلند تحویل دهد. به منظور اطلاع از 0 تا 100 پروسه درخواست ویزای توریستی تایلند و یا ویزای شنگن اروپا با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *