ایسلند

کوه کرکجوفل در ایسلند

کوه کرکجوفل در ایسلند

کوه کرکجوفل در ایسلند از جمله جاذبه های توریستی معروف در شبه جزیره اسنافلسنسنس درست در حوالی شهر کوچکی به نام گروندارفیوردور محسوب می شود. نام این کوه یک عبارت ایسلندی و به معنای کوه کلیساست. ارتفاع این کوه در حدود 463 متر می باشد و از جمله کوه های زیبا و سوژه عکاسی در کشور ایسلند به حساب می آید. کوهی که با داشتن فضای سرسبز و آبشاری پرآب دارای چشم اندازهای خیلی زیبایی است و با اینکه ارتفاع این کوه خیلی کم بوده ولی به علت شیب زیاد و صخره ای بودن نیز صعود به آن بسیار دشوار است. به منظور آشنایی با بهترین و معروفترین جاذبه های گردشگری کشور ایسلند با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

کوه کرکجوفل سوژه عکاسی معروف در ایسلند

ایسلند سرزمین یخ و یخچال ها در اروپاست و گردشگران و مخصوصا طبیعت دوستان با سفر به ایسلند می توانند از جاذبه های طبیعی دیدن کنند که تاکنون نظیرش را ندیده اند. یکی از این جاذبه های طبیعی در کشور ایسلند، کوه کرکجوفل Kirkjufell mountain می باشد. این کوه به ارتفاع 463 متر در حوالی شهر گروندارفیوردور قرار دارد. این کوه با چشم اندازهای بسیار زیبا از معروفترین نقاط عکاسی از طبیعت ایسلند نیز محسوب می شود. با وجود همین چشم اندازهای دیدنی و جذاب ولی صعود به این کوه پرشیب کار هر کسی نیست و فقط کوهنوردان حرفه ای از عهده این کار برمی آیند.

کوه کرکجوفل سوژه عکاسی

نکته مهم دراینباره اینکه کوه کرکجوفل یکی از 10 کوه بسیار زیبا در جهان به شمر می رود. درباره کوه کرکجوفل همچنین جالب است این را هم بدانید که همین کوه سرنیزه ای یکی از لوکیشن‌های فیلمبرداری از فصل‌های 6 و 7 سریال گیم آف ترونز (تاج و تخت) به شمار می‌ رود.

کوه کرکجوفل سوژه عکاسی معروف در ایسلند

نحوه و زمان تشکیل کوه کرکجوفل در ایسلند

بر اساس مطالعات زمین شناسان، قدمت تشکیل کوه کرکجوفل به بیش از یک میلیون سال پیش برمی گردد. در واقع زمان دقیق این رخداد مربوط به اواخر عصر یخی می باشد و دلیل اصلی تشکیل آن نیز نه به خاطر پدیده آتشفشانی بلکه توسطه فرسایش یخچالی رخ داده است که در ایسلند به این پدیده نوناتاک Nunatak گفته می شود. همان طوری که در تصویر پایین هم مشاهده می شود، کوه کرکجوفل در همه جهات تند و پرشیب می باشد و لایه های سنگی به صورت منظمی از پایین به بالا به وضوح دیده می شود.

نحوه و زمان تشکیل کوه کرکجوفل در ایسلند

معرفی جاذبه های توریستی کوه کرکجوفل در ایسلند

گردشگران در صعود به کوه کرکجوفل در ایسلند علاوه بر آشنایی با تاریخچه این منطقه همچنین از چشم اندازهای فوق العاده زیبای این کوه در گروندارفیوردور دیدن می کنند و با این کار خستگی سفر نیز از تن آنها خارج می شود. حالا از جاذبه های این کوه زیبا نیز به شما می گوئیم. از مهمترین جاذبه های دیدنی این کوه می توان به آبشار کرکجوفل و نیز مراتع سرسبز و ییلاقی آن اشاره نمود که پیاده روی در اطراف کوه کرکجوفل را لذت بخش تر می سازد. آبشار کرکجوفل دارای ارتفاعی در حدود 16.4 متر بوده و همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود با عبور از تپه سنگی به چند شعبه فرعی تقسیم می شود:

معرفی جاذبه های توریستی کوه کرکجوفل در ایسلند

نحوه دسترسی و بهترین زمان بازدید از کوه کرکجوفل

همان طوری که در مطالب قبلی هم عنوان شد، کرکجوفل در ساحل شمالی شبه جزیره اسنافلسنس در غرب ایسلند واقع شده است. دسترسی به این کوه نیز بسیار آسانتر است چرا که کوه کرکجوفل از پایتخت ایسلند یعنی شهر ریکیاویک حدود 185 کیلومتر و از بورگارنز نیز 110 کیلومتری فاصله دارد. بر این اساس رانندگی از شهر ریکیاویک تا پای کوه کرکجوفل حدود 2 ساعت و نیم طول می کشد.

نحوه دسترسی و بهترین زمان بازدید از کوه کرکجوفل

همانند اغلب جاذبه های طبیعی کشور ایسلند، برای دیدن کوه کرکجوفل نیز در هر فصلی از تابستان تا زمستان می توان از این کوه دیدن کرد. منتها دیدن کوه کرکجوفل در فصل تابستان با سایه روشن های زنده و زیبا و نیز علفزارهای سبز و قرمز بسیار جذاب است. مزیت دیگر بازدید از کوه کرکجوفل در فصل تابستان نسبت به زمستان امکان صعود به قله این کوه پرشیب می باشد. اما جذابیت بازدید از کوه کرکجوفل در زمستان نیز مشاهده پس زمینه بسیار زیبا از این کوه در طی رخنمایی پدیده شفق قطبی است. برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص شرایط و مقررات سفر به اروپا 2024 حتما با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *