بلغارستان

کوهستان ریلا در بلغارستان

کوهستان ریلا در بلغارستان

کوهستان ریلا در بلغارستان با ارتفاع کل حدود 2925 متر به عنوان مرتفع ترین کوه بلغارستان، شبه جزیره بالکان و نیز جنوب شرقی اروپا به حساب می آید. کوهستانی که بعد از قفقاز، آلپس، سیرا نوادا، پیرنه و اتنا به عنوان ششمین رشته کوه بلند قاره اروپا نیز قلمداد می شود. کوهستانی که بلندترین قله آن با نام موسالا شناخته شده و از جاذبه های دیدنی آن می توان به رودخانه های عمیق، 7 دریاچه معروف ریلا، چشمه های آب گرم و نیز حیات گیاهی و جانوری متنوع اشاره کرد. این کوهستان از جمله بهترین مقاصد توریستی برای ورزش های زمستانی نیز به حساب می آید. در ادامه با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا با جاذبه های ریلا و تفریحات مهیج گردشگران در این کوهستان بیشتر آشنا شوید.

معرفی بلندترین رشته کوه بلغارستان؛ کوهستان ریلا

درباره اهمیت صعود به کوهستان ریلا Rila در کشور بلغارستان همین بس که این کوهستان با ارتفاع حدود 2925 متری خود به عنوان بلندترین رشته کوه بلغارستان محسوب می شود. همچنین لازم است بدانید که این رشته کوه به عنوان ششمین کوه مرتفع اروپا نیز به حساب می آید. رشته کوهی که نامش را از رودخانه ای به همین نام گرفته است و جالب اینکه نامش نیز برای صومعه قرون وسطایی و معروف همین منطقه نیز انتخاب شده است. چشم اندازی زیبا از کوهستان ریلا را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

چشم اندازی زیبا از کوهستان ریلا

کوهستانی که هم دارای جاذبه های طبیعی و هم فرهنگی متنوعی است و از هر لحاطظ نیز مناسب توریسم زمستانی و تابستانی است.

معرفی بلندترین رشته کوه بلغارستان؛ کوهستان ریلا

جاذبه های دیدنی کوهستان ریلا چیست؟

کوهستان ریلا به عنوان یک مقصد توریسم فرهنگی در کشور بلغارستان نیز محسوب می شود و 5 تا از 100 جاذبه توریستی کشور بلغارستان را در خود جا داده است که عبارتند از:

جاذبه های دیدنی کوهستان ریلا

صومعه ریلا: مهمترین و معروفترین یادبود معماری موجود در رشته کوه ریلاست. این صومعه با نمایش سبک معماری بومی و نیز نقاشی های دیواری بسیار زیبایی که دارد به نوعی نشانگر نبوغ و استعداد مردمان بلغارستان است. صومعه ای که به سبب اهمیت فرهنگی اش در سال 1983 میلادی در لیست میراث جهانی یونسکو (UNESCO) نیز به ثبت رسیده است. جالب است بدانید که صومعه ریلا در پارک ملی ریلا با سالانه حدود 1 میلیون بازدید کننده بعد از کوهستان ویتوشا به عنوان دومین جاذبه توریستی پر بازدید کشور بلغارستان به حساب می آید!

صومعه ریلا

کلیسای تئودور تیرو و تئودور استراتلاتس: این کلیسا در روستای دوبارسکو در ارتفاع 1000 متری در دامنه کوهستان ریلا واقع شده است. کلیسایی که در واقع یک باسیلیکای کوچک سه شبستانی سنگی است که در داخل زمین کنده شده است و در سال 1614 میلادی ساخته شده و در سال 1672 میلادی نیز نقاشی شده است.

کلیسای تئودور تیرو و تئودور استراتلاتس

اهرام زمینی استوب: تشکیلات سنگی هرمی شکل موسوم به هودوز هستند که در پایکوه کوهستان ریلا در نزدیکی دهکده استوب واقع شده اند.ارتفاع این اهرام سنگی تا 12 متر و قطر پایه آنها نیز به 40 متر می رسد. اشکالی که بیشتر شبیه مخروط یا شبه قارچ بوده و بر بالای آنها نیز سنگ های صاف قرار دارد.

اهرام زمینی استوب

7 دریاچه ریلا: گروهی از دریاچه های یخچالی که در شمال غربی کوهستان ریلای بلغارستان واقع شده اند. این دریاچه ها از پر بازدیدترین دریاچه های کشور بلغارستان نیز قلمداد می شود. دریاچه هایی که در ارتفاع بین 2100 تا 2500 متری بالاتر از سطح دریاهای آزاد قرار می گیرند.

دریاچه ریلا

موزه تاریخ و صومعه در شهر ساموکف: در سفر به کوهستان ریلا بلغارستان و برای آشنایی با فرهنگ و آداب و سنن مردم منطقه بازدید از این موزه تاریخی توصیه می شود.

موسالا: با ارتفاع 1925 متری بلندترین قله کوهستان ریلاست و همچنین به عنوان ششمین قله مرتفع کل اروپا قلمداد می شود. قله ای که در پارک ملی ریلا واقع شده و بیشتر هم به خاطر حیات گیاهی و جانوری غنی اش معروف است.

موسالا

ریلا مقصد توریستی معروف برای ورزش های زمستانی

کوهستان ریلا یک مقصد گردشگری معروف برای ورزش های زمستانی، توریسم چشمه های بگرم، استراحت و نیز توریسم فرهنگی در بلغارستان محسوب می شود. یکی از قدیمی ترین تفرجگاه های زمستانی در کشور بلغارستان و از بزرگترین آنها در کوهستان دیلا می توان به بوروتس اشاره کرد. بوروتس دارای 27 پیست اسکی به طول کلی 58 کیلومتر مجهز به 12 لیفت (بالابر) است و شرایط ایده آلی نیز برای انجام انواع ورزش های زمستانی از جمله اسکی آلپاین، اسکی کراس کانتری، اسکی شبانه، بیاتلون، اسنوبورد و غیره فراهم می کند.

ریلا مقصد توریستی معروف

علاوه بر این بوروتس میزبان رقابت های کاپ جهانی اسکی آلپاین FIS و نیز رقابت های جهانی بیاتلون در سال 1993 میلادی بوده است. بلندترین نقطه ارتفاعی بوروتس در حدود 2560 متر و پایین ترین ارتفاع آن نیز در حدود 1300 متر می باشد و فقط در فصل زمستان 2016 حدود 36000 توریست خارجی به طور متوسط 5 شب را در اینجا گذرانده اند. از دیگر تفرجگاه های اسکی کوچکتر می توان به پانیچیشته به همراه چندین مسیر اسکی، سمکوو با چند مسیر اسکی به طول 4 کیلومتر، بودروست با 5 کیلومتر پیست اسکی و گودارتسی با تک مسیر اسکی به طول 1.7 کیلومتر اشاره کرد. بنابراین دست اسکی بازان و اسکی دوستان در کوهستان ریلای بلغارستان کاملا باز است.

ریلا مقصد توریستی معروف برای ورزش های زمستانی

شرایط کوهنوردی در کوهستان ریلا در بلغارستان

همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، معروفترین جاذبه تفریحی گردشگران در فصل تابستان در کوهستان ریلا در بلغارستان، کوهنوردی است. چرا که اولا امکانات این کار در ریلا فراهم است و ثانیا زیر ساخت کوهنوردی برای کوهنوردان آمتور و حرفه ای مهیاست. مثلا در کوهستان ریلا چندین کلبه شکار و در حدود 17 پناهگاه کوهستانی با مجموع 1938 تخت وجود دارد.

شرایط کوهنوردی در کوهستان ریلا

علاوه بر این در پارک ملی ریلا در حدود 198 کیلومتر مسیر پیاده روی اصلی و حدود 368 کیلومتر مسیر پیاده روی فرعی وجود دارد. که از معروفترین این مسیرهای پیاده روی می توان به مسیر طولانی E4 European از غرب به جنوب و مسیر طولانی E8 European از شمال غرب به جنوب اشاره کرد. بنابراین برای کوهنوردی در کوهستان ریلا علاوه بر همراهی با تورهای راهنمای محلی، داشتن آمادگی همه جانبه از هر لحاظ (هم از نظر جسمانی و هم تجهیزات) ضروری است.

شرایط کوهنوردی در کوهستان ریلا در بلغارستان

نحوه دسترسی به کوهستان ریلا در بلغارستان

پس کوهستان ریلا بلندترین کوهستان در بلغارستان و در شبه جزیره بالکان می باشد. این رشته کوه در بخش جنوب غربی کشور بلغارستان قرار گرفته و بخشی از توره سنگی ریلو- رودوپ به حساب می آید. رشته کوهی که دسترسی به آن به صورت 24 ساعته امکان پذیر است. منتها به گردشگران علاقه مند صعود به کوهستان ریلا و لذت بردن از انواع ورزش های زمستانی و تابستانی آن توصیه می شود برای این کار حتما با تورهای راهنمای محلی ریلا همراه شوند. برای آشنایی با لیست تورهای کوهستان ریلا و شرایط رزرو این تورها نیز می توانید با مشاورین و کارشناسان مجرب ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *