ایسلند

کلیسای هالگریم در ایسلند

کلیسای هالگریم در ایسلند

کلیسای هالگریم در ایسلند را می توان به عنوان نماد یا سمبل فرهنگی و تاریخی شهر ریکیاویک (پایتخت ایسلند) در نظر گرفت. کلیسایی که بیشتر به خاطر طراحی خاصی که دارد بین توریست های خارجی معروف شده است. همچنین هالگریم به سبب ارتفاع 74.5 متری خود که به شکل برج پلکانی بالا رفته از دور جلب توجه می کند. علاوه بر این استفاده از پنجره های رنگی و سنگ بری های زیبا جلوه خاصی به کلیسای هالگریم بخشیده است. در ادامه مطالب تیم کارشناسان گردشگری مجموعه سفیران سروش سعادت شما را با جزئیات کاملتری پیرامون بزرگترین کلیسای کشور ایسلند آشنا می کنند.

کلیسای هالگریم؛ بزرگترین کلیسا در ایسلند!

هالگریمسکیرکیا یا همان کلیسای هالگریم یک کلیسای لوتری در شهر ریکیاویک می باشد. کلیسایی که با ارتفاع 74.5 متر بزرگترین کلیسا در ایسلند و بلندترین سازه در کل کشور ایسلند می باشد. کلیسایی که بیشتر به خاطر برج پلکانی و جناح های خود معروف بوده و از آن به عنوان سمبلی از هویت ملی ایسلند نیز یاد می شود. جالب است بدانید که نام این کلیسا نیز پس از شاعر و روحانی ایسلندی هالگریمور پترسون مولف پاسیون هیمنز نامگذاری شد و نمایی از آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

کلیسای هالگریم؛ بزرگترین کلیسا در ایسلند

قدمت کلیسای هالگریم در ایسلند

کلیسای هالگریم دقیقا بر روی تپه ای نزدیک مرکز شهر ریکیاویک قرار داشته و امروزه نیز از آن به عنوان یکی از معروفترین لندمارک های ریکیاویک و کشور ایسلند یاد می شود. در سال 1937 میلادی طراحی این کلیسا به معمار دولتی گوئیون ساموئلسون واگذار شد. با اینکه این کلیسا در سال 1945 پایه گذاری و در 26 اکتبر سال 1986 میلادی نیز رسما افتتاح شده ولی گویا به صورت تمام و کمال در سال 1986 میلادی ساخته شده است و امور ساخت و ساز آن در همین سال به اتمام رسیده است. نمایی از طراحی داخلی کلیسای هالگریم را در تصویر زیر ملاحظه می کنید:

نمایی از طراحی داخلی کلیسای هالگریم

در طراحی و ساخت کلیسای هالگریم از سبک اکسپرسیونیست نئو گوتیک بهره گرفته شده است. ضمنا از نظر معماری نیز این کلیسا شامل 3 بخش برج همراه با جناح های خمیده که پذیرای امکانات مختلف می باشد، یک تالار با معماری سنتی و یک عبادتگاه در طرف دیگر تالار می باشد. نمونه ای از بکارگیری پنجره های رنگی در تزیین کلیسای هالگریم را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

پنجره های رنگی در تزیین کلیسای هالگریم

معرفی تورهای ریکیاویک و بازدید از کلیسای هالگریم

در حال حاضر بهترین شیوه برای بازدید از جاذبه های شهر ریکیاویک (پایتخت ایسلند) همراهی با تورهای مختلفی است که برای شناساندن بهتر این شهر برگزار می شود که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

معرفی تورهای ریکیاویک و بازدید از کلیسای هالگریم

تور فود واک ریکیاویک: یک نوع سیتی تور که بیشتر هم مناسب حال کسانی است که دوست دارند در ایسلند کمی هم به شکم گردی بپردازند. هزینه تور مذکور در ایسلند از $125 (دلار) شروع می شود. تور 3 ساعته برگزار شده و شامل بازدید از رستوران ها و کافه های موجود در سطح ریکیاویک، مزه کردن انواع غذاهای ایسلندی و نیز عبور از لندمارک های مهمی مثل پارلمان ایسلند و نیز کلیسای هالگریم می باشد.

تور فود واک ریکیاویک

تور پیاده روی ریکیاویک- پیاده روی با یک وایکینگ: این تور هم از نوع تورهای شهری بوده و هزینه آن هم از $74 (دلار) شروع می شود. تور مذکور 2 ساعته و شامل ملاقات با دوستتان در ریکیاویک، بازدید از تالار کنسرت و مرکز همایش هارپا، مجسمه آرنارهول، لاگاوگور، کلیسای هالگریم، تیورنین و دیگر جاذبه های دیدنی شهر ریکیاویک می باشد.

تور پیاده روی ریکیاویک

مکان های اصلی و نقاط مخفی ریکیاویک؛ پیاده روی صوتی خود-راهنما: سیتی تور ارزان و آسان که هزینه رزرو آن هم در حدود $99 (دلار) می باشد. توری حداکثر 100 نفره و مدت آن هم 90 الی 120 دقیقه می باشد. توری که به گردشگران امکان بازدید از جاذبه های معروف ریکیاویک را فراهم می کند.

نقاط مخفی ریکیاویک؛ پیاده روی صوتی خود-راهنما

تور اتوبوس هوپ- آن و هوپ- آف برای بازدید از جاذبه های شهر ریکیاویک: توری فانتزی مناسب خانواده ها که هزینه آن برای هر گردشگر از $12 (دلار) آغاز می شود. این تور به مدت 1 ساعت و با همین اتوبوس های توریستی برگزار می شود. این تور 100% برای گردشگران جهت بازدید کامل از شهر ریکیاویک ایسلند توصیه می شود.

تور اتوبوس هوپ- آن و هوپ- آف برای بازدید از جاذبه های شهر ریکیاویک

شرایط بازدید از کلیسای هالگریم در ایسلند

کلیسای هالگریم در مرکز شهر ریکیاویک (پایتخت و بزرگترین شهر ایسلند) واقع شده است. کلا این کلیسا همه روزه از ساعت 10 صبح تا ساعت 4 بعد از ظهر به روی گردشگران باز است. معمولا نیز گردشگرانی که از این کلیسا بازدید می کنند به فکر صعود به برج 73 متری این کلیسا و تماشای ویوهای 360 درجه ای از شهر ریکیاویک هستند. این امر نیز فقط از طریق بالابرهایی که در داخل این کلیسا وجود دارد عملی می شود. منتها نبایستی فراموش بکنید که هزینه پذیرش این برج برای هر گردشگر بزرگسال در حدود ISK1000 (کرون) و برای کودکان نیز در حدود ISK100 (کرون) می باشد.

شرایط بازدید از کلیسای هالگریم در ایسلند

هزینه و مدت زمان صدور ویزای شنگن ایسلند؟!

همان طوری که مطلع هستید، ایسلند Iceland نیز کشوری عضو در ناحیه شنگن اروپاست و برای سفر به این کشور نیز مسافران نیازمند اخذ ویزای شنگن هستند. ویزایی که شرایط و مشخصات آن نیز کاملا مشابه مشخصات انواع ویزای شنگن صادره از طرف دیگر کشورهای عضو می باشد. منتها در این میان ممکن است که سوالی برای متقاضیان مطرح شود و آن اینکه هزینه و مدت زمان رسیدگی به ویزای شنگن ایسلند به چه ترتیبی است؟

اولا طبق قوانین سال 2023 نیز هزینه صدور ویزای شنگن ایسلند برای انجام سفر توریستی به این کشور اروپایی در حدود €80 (یورو) می باشد. ثانیا مشاهدات عینی از روند قبلی رسیدگی به پرونده های درخواست ویزا نشان می دهد که رسیدگی به پرونده های ویزای ایسلند حداکثر 15 روز زمان می برد. شما عزیزان و سروران گرامی از طریق ارتباط با مجموعه سفیران سروش سعادت نیز می توانید تمامی سوالات ویزایی خود را با کارشناسان مجربمان درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *