بلغارستان

کلیسای فرشتگان مقرب میکائیل و جبرئیل

کلیسای فرشتگان مقرب میکائیل و جبرئیل

کلیسای فرشتگان مقرب میکائیل و جبرئیل یک کلیسای ارتدوکسی قرون وسطایی در شهر نسبار می باشد. قدمت این کلیسا نیز به قرون 13 و 14- ام می رسد و در ضمن بخشی از سایت میراث جهانی یونسکو (UNESCO) با عنوان نسبار باستانی را تشکیل می دهد. کلیسایی که به سبک معماری بیزانسی طراحی و ساخته شده است و به همین دلیل نیز اصلی ترین جاذبه توریستی آن نیز معماری آن می باشد. در ادامه نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه شوید تا با جذابیت های بیشتری از این کلیسای معروف در کشور بلغارستان آشنا شوید. در ادامه همچنین درجریان انواع تورهای راهنمای کلیسای مذکور قرار گیرید.

کلیسای فرشتگان مقرب میکائیل و جبرئیل در کجاست؟

یکی از بناهای مذهبی تقریبا سالم مانده از دوران قرون وسطی، کلیسای فرشتگان مقرب میکائیل و جبرئیل Church of the Holy Archangels Michael and Gabriel می باشد. یک کلیسای ارتدوکس شرقی است که در شهر نسبار در کنار ساحل دریای سیاه استان بورگاس واقع شده است. از نظر موقعیتی نیز این کلیسا در بخش شمالی شهر باستانی نسبار قرار دارد. این کلیسا در قرون 13 و 14- ام میلادی ساخته شده و بخشی از سایت میراث جهانی یونسکو نسبار باستانی را تشکیل می دهد. کلیسایی با یک شبستان به همراه سه راهرو که در گذشته گنبد و یک برج ناقوس نیز داشته است. نمایی نزدیک از کلیسای مذکور را در این تصویر مشاهده می کنید:

نمایی نزدیک از کلیسای فرشتگان مقرب میکائیل و جبرئیل

تاریخچه کلیسای فرشتگان مقرب میکائیل و جبرئیل

کلیسای مذکور در بخش شمالی شهر باستانی نسبار نزدیک به ساحل دریای سیاه قرار دارد. بر مبنای مشابهات سبکی به کلیسای مسیح پانتوکراتور، ساخت این کلیسا نیز مربوط به همان دوره زمانی یعنی بین قرون 13 و 14- ام می باشد. بنا بر نظر کارشناسان ساخت این کلیسا مربوط به دوره پادشاهی تزار ایوان الکساندر بلغارستان است و نظر به اینکه در شهر تاریخی نسبار قرار دارد پس بخشی از سایت میراث جهانی یونسکو شهر باستانی نسبار را تشکیل می دهد و در بین 100 جاذبه توریستی بلغارستان به حساب می آید.

همچنین از سال 1927 میلادی، کلیسای فرشتگان مقرب میکائیل و جبرئیل به عنوان یک اثر باستانی ملی تحت حفاظت دولت بلغارستان قرار گرفته و در سال 1964 میلادی نیز در زمره یادبودهای فرهنگی بلغارستان با اهمیت ملی قرار گرفته است. همان طوری که در تصاویر مختلف نیز مشاهده می شود، این کلیسا به جز سقفش به صورت تقریبا سالمی باقی مانده است و طاق های بلندش نیز با استفاده از تیرهای فولادی تقویت شده اند.

تاریخچه کلیسای فرشتگان مقرب میکائیل و جبرئیل

معماری جذاب کلیسای فرشتگان مقرب میکائیل و جبرئیل

از نظر طراحی معماری، کلیسای فرشتگان مقرب میکائیل و جبرئیل این کلیسا از سبک بیزانسی تبعیت می کند. ابعاد این کلیسا 15 در 7 متر بوده و ضخامت دیوارهایش نیز از 0.85 تا 1.30 متر متغیر است. همان طوری که قبلا هم گفته شد، این کلیسا یک شبستان و سه راهرو داشته است و برای هر کدامیک از راهروها نیز پنجره ای تعریف شده بود. همچنین برای این کلیسا یک گنبد و یک برج ناقوس نیز تعریف شده بود.

معماری جذاب کلیسای فرشتگان مقرب میکائیل و جبرئیل

معرفی تورهای کلیسای فرشتگان مقرب میکائیل و جبرئیل

با اینکه گردشگران به صورت انفرادی نیز امکان بازدید از کلیسای فرشتگان مقرب میکائیل و جبرئیل را دارند ولی بهترین شیوه برای بازدید از این کلیسا همراهی با یکی از تورهای زیر می باشد:

تور خود راهنمای نسبار: یک تور پیاده روی که هزینه آن برای هر گردشگر خارجی نیز از $29.86 (دلار) است. تور مذکور برای بازدید از جاذبه های توریستی نسبار بوده و معمولا به مدت 2 تا 3 ساعت و به زبان های مختلف برگزار میشود. از جمله جاذبه هایی که در قالب این تور امکان بازدید از آنها وجود دارد شامل کلیسای سنت استفن، کلیسای سنت صوفیا، موزه باستان نسبار، کلیسای فرشتگان مقرب میکائیل و جبرئیل، کلیسای کریست پانتوکراتور، کلیسای سنت جان تعمیدگر، مجسمه سنت نیکلاس و فواره قدیمی است.

تور خود راهنمای نسبار

بهترین تور پیاده روی نسبار: تور که با گروهی حدکثر تا 15 نفر برگزار شده و هزینه رزرو آن برای هر گروه $421.43 (دلار) می باشد. تور مذکور به مدت 2 ساعت و به زبان انگلیسی برگزار میشود. این تور شامل بازدید از کلیسای فرشتگان مقرب میکائیل و جبرئیل، کلیسای سنت پاراسکوا، کلیسای سنت صوفیا، فواره سنگی، کلیسای مسیح پانتوکراتور و موزه باستان شناسی است.

بهترین تور پیاده روی نسبار

تور خصوصی پیاده روی در نسبار: هزینه رزرو تور مذکور برای هر گردشگر نیز $101.95 (دلار) شروع می شود. این تور خود راهنما به شما جواهرات پنهان در شهر یونسکویی نسبار را نشان میدهد. این تور تنها توری است که با کمک تکنولوژی، مردم محلی و نیز عابرین پیاده شما را شگفت زده خواهد کرد. توری که به مدت 3 ساعت برگزار شده و شامل بازدید از کلیسای سنت استفن، کلیسای سنت صوفیا، موزه نسبار باستان، کلیسای فرشتگان مقرب میکائیل و جبرئیل، کلیسای مسیح پانتوکراتور، کلیسای سنت جان تعمید دهنده، مجسمه سنت نیکلاس و فواره قدیمی میباشد.

تور خصوصی پیاده روی در نسبار

شرایط بازدید از کلیسای فرشتگان مقرب میکائیل و جبرئیل

همنگونه ای که در مطالب بالا نیز عنوان شد، کلیسای فرشتگان مقرب میکائیل و جبرئیل در شهر نسبار واقع شده است و گردشگران جهت بازدید از این کلیسا بایستی به آدرس 8231 Staria Grad, Nessebar, Bulgaria مراجعه کنند. نکته آخر هم اینکه مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از این کلیسا در حدود 1 ساعت می باشد. کلیسای فرشتگان مقرب میکائیل و جبرئیل همه روزه از ساعت 9 صبح تا ساعت 8 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است. به منظور کسب اطلاع از هزینه گردشگران خارجی در بلغارستان با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *