بلغارستان

کلیسای سنگی ایوانوفو در بلغارستان

کلیسای سنگی ایوانوفو در بلغارستان

کلیسای سنگی ایوانوفو در بلغارستان از کلیساهای منحصر بفرد و خاصی است که با وجود طرح واره های فوق العاده در دل کوهستان ساخته شده است. در حقیقت این کلیسا گروهی از کلیساهای سنگی یا مونولیتیک، نمازخانه ها و صومعه هایی است که در سنگ سخت کنده کاری شده است و کاملا هم از مجموعه های صومعه دیگر در کشور بلغارستان متفاوت است. قدمت این کلیسای سنگی به قرن 12- ام میلادی می رسد و به همراه نقاشی های دیواری اش بخشی از میراث جهانی یونسکو نیز محسوب می شود. در واقع این کلیسا بیشتر به خاطر فرسکوهلی زیبا و سالم قرون وسطایی اش معروف است. کلیسایی که در داخل پارک طبیعی روسنسکی لوم واقع شده است. در ادامه با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا با حقایق بیشتری در خصوص این کلیسا آشنا شوید.

درباره کلیسای سنگی ایوانوفو در بلغارستان

این کلیسا در دره روسنسکی لوم ریور در شمال شرقی بلغارستان واقع شده است. مجموعه ای از کلیساها، نمازخانه ها، صومعه ها و سلول هایی است که در مجاورت روستای ایوانوفو قرار دارد. اینجا جایی است که اولین عابد در طی قرن 12- ام سلول ها و کلیساهایی را در آنجا کند. اما گذشته از معماری جذاب و منحصر بفرد این کلیسا همچنین نقاشی های دیواری قرن 14- امی نیز در این کلیسا وجود دارد که بر مهارت استثنایی هنرمندان متعلق به مکتب نقاشی تارنوو گواهی می دهند. نمایی جذاب و دیدنی از کلیسای سنگی ایوانوفو را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی جذاب و دیدنی از کلیسای سنگی ایوانوفو

نقاشی های دیواری جاذبه اصلی کلیسای سنگی ایوانوفو

فرسکوها یا نقاشی های دیواری کلیسای سنگی ایوانوفو هنری استثنائی و ارزشمندی از نفاشی قرن 14- ام و نیز هنر قرون وسطایی بلغارستان را به نمایش می گذارد. این نقاشی های دیواری دستاورد مهمی در هنر مسیحیت اروپای جنوب شرقی را نشان می دهد. به دلیل همین ارزش و اهمیت فرهنگی این مجموعه است که یونسکو (UNESCO) در سال 1979 میلادی این کلیسا را در فهرست میراث جهانی به ثبت رسانده است. نمونه ای از نقاشی های دیواری بر روی دیوارهای کلیسای سنگی ایوانوفو را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

نقاشی های دیواری جاذبه اصلی کلیسای سنگی ایوانوفو

تورهای راهنمای کلیسای سنگی ایوانوفو در بلغارستان

جهت بازدید از این کلیسای قدیمی در کشور بلغارستان تورهای مختلفی وجود دارد که از آنجمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سفر روزانه بلغارستان- تور گروه کوچک: این تور از نوع تورهای روزانه بوده و هزینه رزرو آن از C$ 113.88 (لف بلغارستان) شروع می شود. در قالب همین تور می توان در طی یک روز از بهترین و معروفترین جاهای دیدنی بلغارستان دیدن کرد. از جمله این جاذبه های دیدنی می توان به کلیسای سنگی ایوانوفو، قلعه ساراوتس، خیابان ساماوودن آرتیزانز، روستای آرباناسی و غیره بازدید کرد.
  • سفر روزانه گروه کوچک به شمال بلغارستان: تور مذکور از نوع تورهای اتوبوسی بوده و هزینه رزرو آن برای هر گردشگر خارجی از C$ 92.44 (لف بلغارستان) شروع می شود. این تور مناسب گردشگرانی است که بخواهند از جاذبه های تاریخی و مذهبی بلغارستان دیدن کنند.
  • شمال شرق بلغارستان در یک نگاه- ایوانوفو، شومن و مادارا از بخارست: هزینه رزرو تور مذکور با توجه به اندازه گروه گردشگران از نفری حدود C$243.49 (لف بلغارستان) شروع می شود. در قالب این تور گردشگران علاوه بر آشنایی با تاریخ قرون وسطایی بلغارستان همچنین می توانند از برخی از کلیساهای این کشور نیز دیدن کنند.
  • تور خصوصی ولیکو تارنوفو و بلغارستان قرون وسطایی: یک نوع تور اتوبوسی که هزینه رزرو این تور برای هر گردشگری از C$173 (لف بلغارستان) شروع می شود. تور مذکور توسط I Travel در رومانی برگزار شده و مدت زمان برگزاری آن هم در حدود 12 ساعت می باشد. از جمله جاهای دیدنی بلغارستان برای بازدید در قالب این تور می توان از کلیسای سنگی ایوانوفو و ساراوتس اشاره کرد. در ضمن تور مذکور به زبان انگلیسی برگزار می شود.

تورهای راهنمای کلیسای سنگی ایوانوفو در بلغارستان

شرایط بازدید از کلیسای سنگی ایوانوفو در بلغارستان

کلیسای سنگی ایوانوفو در دره روسنسکی لوم ریور در شمال شرقی بلغارستان واقع شده است. برای دسترسی به کلیسای مذکور بایستی به آدرس 7088 Ivanovo, Bulgaria سفر کرد. غالبا نیز این کلیسای سنگی به صورت همه روزه از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر به روی بازدیدکنندگان باز است. هزینه رزرو بلیط ورودی این کلیسای تاریخی برای هر گردشگر خارجی نیز در حدود €5 (یورو) برای هر نفر می باشد. در ضمن مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از این کلیسا بیش از 3 ساعت می باشد. گردشگران خارجی برای بازدید از این کلیسا همچنین میتوانند از تورهای راهنمای محلی نیز بهره گیرند. کارشناسان و وکلای مجرب مجموعه سفیران سروش سعادت در زمینه اخذ ویزای سفر بلغارستان آماده ارائه مشاوره به هموطنان عزیز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *