آلمان

کلیسای سنت مایکل در آلمان

کلیسای سنت مایکل در آلمان

در معرفی کلیسای سنت مایکل در آلمان برای گردشگران بایستی به تاریخچه، معماری، جاذبه های توریستی و امکانات رفاهی اطراف این کلیسا اشاره شود. همچنین در معرفی کلیسای مذکور بایستی به این واقعیت مهم نیز اشاره کرد که این کلیسا از سال 1985 در لیست میراث جهانی یونسکو (UNESCO) به ثبت رسیده است. یکی از واقعیات جالب درباره کلیسای سنت مایکل نیز این است که این کلیسا مشترکا به مسیحیت پروتستان و کاتولیک متعلق است. از جاذبه ای معماری این بنا می توان به سقف نقاشی شده با سبک فرسکو، درهای برنوارد، سقف چوبی شبستان و غیره اشاره نمود. برای آشنایی هر چه بیشتر با بهترین جاذبه های توریستی آلمان 2023 با ما در مجموعه سفیران سفر همراه شوید.

تاریخچه جالبی از کلیسای سنت مایکل در آلمان

تاریخچه جالبی از کلیسای سنت مایکل در آلمان

یکی از آثار تاریخی هیلدشایم آلمان کلیسای سنت مایکل یا Church of St. Michael می باشد. این کلیسا کلیسای رومانسک اولیه محسوب می شود. کلیسای مذکور یکی از جاذبه های مهم توریستی آلمان محسوب می شود و در معرفی کلیسای سنت مایکل در آلمان نمی توان از این واقعیت به راحتی عبور کرد که این کلیسا از سال 1985 در لیست میراث جهانی یونسکو (UNESCO) ثبت شده است. حالا این کلیسا یک کلیسای مشترک به صورت زیر محسوب می شود:

تاریخچه جالبی از کلیسای سنت مایکل در آلمان

این کلیسا دارای یک یاسیلیکا با 2 شبستان و 2 بازویی به سبک معماری گوتیک رومانسک طراحی و ساخته شده است. اما قدمت ساخت کلیسای سنت مایکل نیز طولانی است. ساخت این کلیسا از اواخر قرن 10 شروع و در اواخر قرن 12 نیز تکمیل شد. دقیقا زمانی که اسقف برنوارد هیلدشایم (966 – 1022) صومعه بندیکتی را با وصل به فرشته مایکل درست در نیم کیلومتری دیوارهای شهر هیلشایم ساخت. در آن زمان کل طول این صومعه 70 متر بود. پس در واقع برنوارد سنگ نخست کلیسا را در سال 1010 گذاشت و بنای تکمیل نشده را در روز روزه فرشته به مایکل اعطاء کرد. نهایتا کار ساخت این کلیسا توسط جانشین او یعنی اسقف گودهارد در سال 1031 میلادی به اتمام رسید. متاسفانه این کلیسا نیز در جریان جنگ جهانی دوم متحمل خساراتی شد و کار بازسازی آن از سال 1950 تا 1957 به طول انجامید.

حقایقی درباره کلیسای سنت مایکل در آلمان

حقایقی درباره کلیسای سنت مایکل در آلمان

در ادامه بررسی کلیسای سنت مایکل در آلمان اکنون بهتر است با حقایقی چند درباره این کلیسای باشکوه و مجلل نیز آشنا شوید. طول کل این کلیسا حدود 74.75 متر می باشد. طول کل بازویی یا جناح کلیسا حدود 40.01 متر و عرض کل بازویی ها حدود 11.38 متر می باشد. طول دخمه کلیسه در حدود 18.36 متر می باشد. این کلیسا همچنین از یک شبستان بزرگی نیز برخوردار است و طول شبستان آن در حدود 27.34 متر می باشد. ضمنا عرض و ارتفاع شبستان بدون راهروهای پایینی به ترتیب حدود 8.60 و 16.70 متر می باشد. دست آخر نیز ضخامت دیوارهای کلیسای سنت مایکل در آلمان نیز حدودا 1.63 متر می باشد. لازم به ذکر است که کلیسای مذکور دارای 2 برج صلیبی و 4 برج طرفین می باشد. تصاویر زیر نشانگر نماهای بیرونی و داخلی کلیسای سنت مایکل در آلمان می باشد:

نشانگر نماهای بیرونی و داخلی کلیسای سنت مایکل در آلمان

معماری کلیسای سنت مایکل در آلمان؛ جذابیت اصلی آن

این کلیسا یکی از مهمترین کلیساهای آلمان با سبک معماری دوره مسیحیت اولیه می باشد. کلیسای مذکور یک باسیلیکا دارای دو سالن همسرایان، دو بازویی و یک برج میدان در هر محل تقاطع می باشد. سالن همسرایی غربی با یک آمبولاتور و یک دخمه مشخص شده است. نیکولاس پونسر در کلیسای سنت مایکل در آلمان نوشته است که سنت مایکل اولین نمونه سالم از یک نمای بیرونی رومانسک می باشد. پلان زمینی این ساختمان از یک مفهوم هندسی تبعیت می کند که در آن میدان تقاطع راهروها واحد اندازه گیری کلیدی برای کل کلیسا را تشکیل می دهد. پس واحدهای میدان با توالی ستون ها و تیرها تعریف می شود. پونسر این واحد اندازه گیری را دقیق ترین سیستم متریکال یافت شده در معماری سبک رومانسک می داند.

سقف کلیسا با نقاشی های دیوای به طول 27.6 متری و عرض 8.7 متری تزئین شده است که نشان دهنده درخت عیسی یا شجره نامه عیسی مسیح است. درهای برنوارد معروف نیز نشانگر نقش برجسته های برنزی از صحنه های انجیل می باشد که اصولا توسط سنت مایکل سفارش داده شده و حالا در نزدیکی کلیسای جامع هیلدشایم یافت می شود. سقف چوبی نقاشی شده در شبستان کلیسا (ساخته شده حدود سال 1130) نیز نشان دهنده شجره نامه مسیح می باشد. تصاویر زیر نشان دهنده سقف کلیسا با نقاشی سبک فرسکو، درهای برنوارد، سقف چوبی این بنا می باشد:

سقف کلیسای سنت مایکل در آلمان با نقاشی سبک فرسکو

هیلدشایم و مسیرهای کلیسای سنت مایکل در آلمان

همان طوری که در مطالب بالا نیز گفته شد کلیسای سنت مایکل در آلمان در حاشیه غربی مرکز شهر هیلدشایم قرار دارد. ورودی اصلی کلیسا در سمت جنوبی آن قرار دارد. پارک باروک ماگدالنگارتن به این کلیسا از غرب خیلی نزدیک است. اما خود شهر هیلدشایم شهری در ایالت ساکسونی سفلی با حدود 101693 سکنه می باشد. این شهر در بخش هیلدشایم حدود 30 کیلومتری جنوب شرقی هانوفر و در سواحل رودخانه اینرسته (شاخه کوچکی از رودخانه لین واقع شده است. همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، کلیسای سنت مایکل در خیابان هیلدشایم 31134، میدان مایکل پلاتز 2 قرار دارد:

هیلدشایم و مسیرهای کلیسای سنت مایکل در آلمان

در واقع در معرفی کلیسای سنت مایکل در آلمان بایستی به مسیر کوتاه و دسترسی آسان به این کلیسا اشاره نمود. برای دسترسی و بازدید از این کلیسا روش های مسافرتی مختلفی از جمله استفاده از تاکسی و اتوبوس وجود دارد. همچنین برای رسیدن به کلیسای مذکور مسیرهای مختلفی با مدت زمان متفاوت به شرح ذیل وجود دارد:

مسیرها مسافت جاده/ خیابان مدت زمان سفر
مسیر اول 1.4 کیلومتر از طریق مسیر بانهاوف ساله و B1 5 دقیقه
مسیر دوم 1.6 کیلومتر از طریق مسیر B1 5 دقیقه
مسیر سوم 1.5 کیلومتر از طریق مسیر زینگل و شوهسترابه 5 دقیقه

بازار کار گسترده، نرخ بیکاری پایین تر از اتحادیه اروپا (EU)، حقوق و مزایای کار بسیار بالا، بیمه تامین اجتماعی، وجود سندیکاهای کارگری، قوانین کار حامی کارگر و غیره فاکتورهایی هستند که آلمان را در سال 2023 نیز به مقصد مهاجرتی جذابی در اروپا تبدیل می کند. پس شما عزیزان متقاضی سفر به آلمان از طریق دریافت مشاوره های حرفه ای از وکلای مجموعه سفیران سفر می توانید برای اخذ ویزای توریستی آلمان اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *