اسپانیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا در اسپانیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا در اسپانیا

بی تردید کلیسای ساگرادا فامیلیا در اسپانیا یکی از شاهکارهای معماری اسپانیا است که طراحی آن اوج عظمت و شکوه را به هر بیننده ای تلقین میکند. این بنا حالا به 139 سالگی خود رسیده اما هنوز هم در دست بازسازی است. کلیسای ساگرادا فامیلیا به دست معمار معروف آنتونی گائودی طراحی شده و زمان شروع ساخت آن نیز یال 1882 می باشد اما این کلیسا هنوز هم در دست بازسازی و تعمیر است. جالب است بدانید که این کلیسا فعلا یکی از پربازدیدترین بناهای موجود در اسپانیا نیز محسوب می شود. بمنظور اخذ مشاوره در خصوص شرایط اخذ ویزای شنگن اسپانیا جهت بازدید از زیبایی های این کشور حتما با مجموعه سفیران سفر درارتباط باشید.

کلیسای ساگرادا فامیلیا در اسپانیا؛ شاهکاری نیمه تمام از گائودی

یکی از جاذبه های معماری کشور اسپانیا، کلیسایساگرادا فامیلیا می باشد. قدمت ساخت این کلیسا به حدود 139 سال قبل می رسد. در واقع ساخت این کلیسای شگفت انگیز و باشکوه در 19 مارس سال 1882 شروع شد اما هرگز تکمیل نشد. قرار است که کار بازسازی این کلیسا در سال 2026 به اتمام برسد. بنایی که طراحی باشکوه خود را مدیون معماری به نام معمار آنتونی گائودی می باشد. معماری که با طراحی و ساخت این بنا در تلاش بود تا حس عظمت و شکوه را به بازدیدکننده القاء نماید و در این کار هم موفق شد اما در اتمام پروژه خود ناکام ماند. نمایی بسیار زیبا از کلیسای ساگرادا فامیلیا اسپانیا را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی بسیار زیبا از کلیسای ساگرادا فامیلیا اسپانیا

جالب است بدانید که در زمان مرگ گائودی فقط یک برج از 18 برج کنونی کلیسا، سردابه، یک ورودی و نیز دبوارهای قسمت خطابه این کلیسا تکمیل شده بود. در ادامه و در سال 1930 نیز سه برج دیگر به کلیسای ساگرادا فامیلیا افزوده شد و ایضا ورودی یا مدخل شمال شرقی این بنا هم تکمیل شد. پس از وقفه ای بر اثر جنگ داخلی و هرج و مرج در اسپانیا، کار بازسازی این کلیسای با شکوه مجددا در سال 1952 از سرگرفته شد.

کلیسای ساگرادا فامیلیا در اسپانیا؛ شاهکاری نیمه تمام از گائودی

کلیسای ساگرادا فامیلیا در اسپانیا جزئی از میراث جهانی

همان طوری که گفته شد، کلیسای ساگرادا فامیلیا جزء برترین جاذبه های توریستی اسپانیا در شهر بارسلونا می باشد. این بنای بسیار زیبا ظرفیتی حدود 9000 نفری دارد. طول این بنا 90 متر، عرض آن در حدود 60 متر و ارتفاع بلندترین برج آن در حدود 170 متر می باشد. بنایی که همان طوری که در تصویر زیر مشاهده می شود، 18 برج کوچک و بزرگ دارد. در حقیقت، اهمیت فرهنگی کلیسای ساگرادا فامیلیا در اسپانیا به حدی زیاد است که این بنای فاخر از سال 2005 و در جلسه 29 یونسکو در لیست میراث جهانی این سازمان به ثبت رسید. جالبتر اینکه شاید کتر ساخت این کلیسا هنوز تمام نشده ولی همین کلیسای نیمه کاره به تنهایی سالانه در حدود 2.8 میلیون نفر را به سوی خود جلب می کند.

کلیسای ساگرادا فامیلیا در اسپانیا جزئی از میراث جهانی

نمای داخلی و طراحی بیرونی کلیسای ساگرادا فامیلیا در اسپانیا

اهمیت اصلی بازدید کلیسای ساگرادا فامیلیا در اسپانیا به دلیل طراحی جذاب و فوق العاده با شکوه آن است. از سر در ورودی این بنا شروع می کنیم که هنوز هم نمادی از عظمت و شکوه می باشد. 12 برج این کلیسا به احترام 12 حواری مسیح و برج مرکزی این کلیسا نیز با ارتفاع حدود 170 متری خود سمبلی از عیسی مسیح می باشد. اما 5 برج دیگر این کلیسا سمبلی از حضرت مریم و نیز چهار قدیس دیگر می باشد. موزه گائودی نیز در زیر طبقه همکف قرار دارد که به نمایش آثار، لوازم شخصی، پلان ها، عکس ها و نقشه هایی از این کلیسا مربوط می شود. نمایی از طراحی داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی از طراحی داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا

شرایط اخذ ویزای طلایی اسپانیا 2023

ویزای طلایی اسپانیا فرصتی طلایی به منظور دریافت اقامت خانوداگی در یکی از بهترین کشورهای اروپایی است. این روش مهاجرت به اسپانیا مخصوص سرمایه گذارانی است که قصد خرید ملک در اسپانیا را دارند. در واقع روش های مختلفی برای اخذ اقامت طلایی اسپانیا وجود دارد که در بخش زیر مشاهده می کنید اما متداولترین و محبوب ترین روش برای این کار سرمایه گذاری در بخش املاک یا Investing in Real estate می باشد. روش های مختلف این کار عبارتند از:

روش سرمایه گذاری حداقل سرمایه لازم به یورو
خرید املاک در اسپانیا 500000€
سرمایه گذاری در سهام یک شرکت یا پس انداز بانکی 1000000€
سرمایه گذاری در صندوق دولتی اسپانیا 2000000€

با اینکه اقامت صادره از این طریق یک نوع اقامت موقت محسوب می شود اما متقاضیان پس از 5 سال به اقامت دائمی اسپانیا و پس از 10 سال نیز به حق شهروندی اسپانیا می رسند. از دیگر امتیازات اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک می توان به شمول کلیه اعضای خانواده و نیز عدم نیاز به شرایط حداقل اقامتی اشاره نمود. شما سروران گرامی از طریق مجموعه سفیران سفر می توانید در جریان بهترین روش های سفر به اسپانیا 2023 قرار گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *