استونی

کلیسای ریدالا در استونی

کلیسای ریدالا در استونی

کلیسای ریدالا در استونی یا همان کلیسای سنت ماری ماگدالن که جزو قدیمی ترین کلیساها محسوب میشود، درست در نیمه دوم قرن 13 ساخته شده است. جالب است بدانید که برج این کلیسا دقیقا در سمت جنوبی آن در حدود سال 1500 میلادی اضافه شده است. همچنین در قرن 19 نیز یکی از طاق های این کلیسا فرو ریخت و از همین رو نیز نمای غربی این کلیسا با شمع ها یا دیواربند های قدرتمندی مستحکم شد.

بنابراین در بازدید از کلیسای ریدالا بایستی دیدی همه جانبه داشت و تاریخ و معماری این کلیسا را یکجا در نظر گرفت. کلیسایی که علاوه بر داشتن طراحی جالب و معماری منحصر بفرد همچنین از نقاشی های دیواری قرون وسطایی نیز در تزییناتش برخوردار است و همین امر باعث جذابیت بیشتر آن شده است. تیم کارشناسان مجرب مجموعه سفیران سفر در این مقاله و چند مقاله آتی خود شما عزیزان را با جاذبه های مختلف کشور استونی آشنا کرده و پاسخ سوالاتتان در باب سفر به استونی را خواهند داد.

معرفی کلیسای ریدالا در استونی

معرفی کلیسای ریدالا در استونی

اغلب کلیساهای موجود در کشور استونی جزء کلیساهای بازمانده از قرون وسطی محسوب شده و از قدمت زیادی برخوردارند. از این گذشته سبک معماری کلیساهای استونی یک سبک منحصر بفردی است و به همین دلیل نیز بازدید از این کلیساها از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از این کلیساهای معروف کلیسای ریدالا در استونی است. در واقع از نقطه نظر هنری، کلیسای ریدالا Ridala Church یکی از ارزشمندترین کلیساها در لانما محسوب می شود. این کلیسا پس از ساخت به ماری ماگدالنه وقف شده است. کسی که تمثیل او در این کلیسا یکی از قدیمی ترین مجسمه های استونی است. نمایی از این کلیسا را در تصویر پایین ملاحظه می کنید:

نمایی از کلیسای ریدالا در استونی

به لحاظ تاریخی نیز کلیسای ریدالا یا همان کلیسای سنت ماری ماگدالن در نیمه دوم قرن 13 ساخته شده است .این کلیسا فاقد برج ناقوس یا بلفری است. اما در عوض کلیسا با نقاشی های قرون وسطایی پر است. محراب این کلیسا، دسته طاق پیروزی و سکوی خطابه نیز از جمله جاذبه های مهم این کلیسا به حساب می آیند. در حیاط کلیسای ریدالا در استونی نیز جاذبه های بسیار ارزشمند دیگری نیز مثل سنگ قبرهای ذوزنقه ای وجود دارد که قدمت آنها به قرن 13 برمی گردد. بر روی این قبرها علاوه بر نشان صلیب همچنین نقش و نگارهای از گل و گیاهان زیبا نیز وجود دارد. تصویری از این قبرستان در کنار کلیسای ریدالا در استونی را در زیر مشاهده می کنید:

قبرستان در کنار کلیسای ریدالا در استونی

جاذبه های دیدنی کلیسای ریدالا در استونی

کلیسای ریدالا در استونی علاوه بر داشتن یک قدمت طولانی همچنین از یک معماری جذابی هم برخوردار است و همین امر نیز توانسته است توجه بازدیدکنندگان را بیشتر به خود جلب کند. اصولا کلیسای ریدالا مشتمل بر یک تالار مستطیلی و یک کانال یا راهرو کوتاهتر و تنگ تریمی باشد که به دیوار مستقمی در سمت شرقی منتهی می شود. درست در پایان قرون وسطی، یک برج بزرگی هم به این کلیسا اضافه شد. اما طرح ساخت این برج کاملا غیر معمول بود چرا که در طرف جنوبی کلیسا واقع شد. همچنین کلیسای ریدالا در استونی از دروازه غربی همراه با تزیینات و مجسمه سنت ماری مگدالن برخوردار است. در تصویر پایین می توان نمایی از برج کلیسای ریدالا در استونی را مشاهده کرد:

جاذبه های دیدنی کلیسای ریدالا در استونی

این مجسمه نیز یکی از قدیمی ترین مجسمه ها در کشور استونی محسوب می شود. جالب است بدانید که در داخل کلیسای ریدالا نیز می توان نقاشی های دیواری برجا مانده از قرن 14 را نیز مشاهده کرد. پس در بازدید از کلیسای ریدالا در استونی، گردشگران می توانند ترکیبی از مجسمه ها، نقاشی ها و دیگر تزیینات و دکوراسیون های دیگر را مشاهده کنند. از این گذشته همان طوری که در تصویر پایین هم مشاهده می شود، محوطه این کلیسا چمنزار بوده و برای قدم زنی مناسب بوده و همچنین امکانات بازی برای کودکان نیز در همین جا فراهم است:

محوطه کلیسای ریدالا در استونی

شرایط بازدید از کلیسای ریدالا در استونی

کلیسای ریدالا در استونی از جاذبه های معروفی است که بیشتر به سبب جنبه های معماری و هنری که دارد مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. این کلیسا در بخش کولیلا کولا، هاپسالو کشور استونی قرار دارد. اما برای رسیدن به این کلیسا چگونه باید عمل کرد؟ کلیسای ریدالا در استونی 8 کیلومتر از هاپسالو در امتداد بزرگراه هاپسالو- لایکولا قرار دارد. زمانی که به تابلوهایی رسیدید که نشان دهنده فاصله 0.2 کیلومتری تا این کلیسا هستند فورا به سمت چپ می پیچید. ساعت کار این کلیسا نیز معمولا از شنبه و یکشنبه و از ساعت 15 بعد از ظهر تا 18 عصر می باشد. معمولا نیز بازدید از کلیسای ریدالا برای عموم مردم رایگان است. برای انجام مشاوره در خصوص اخذ ویزای شنگن و سفر به استونی 2023 با ما در مجموعه سفیران سفر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *