اسپانیا

کلیسای دل بوئن پاستور در اسپانیا

کلیسای دل بوئن پاستور در اسپانیا

کلیسای دل بوئن پاستور در اسپانیا از جاذبه های توریستی زیبا و معروف شهر سن سباستین از ایالت باسک در اسپانیا می باشد. این کلیسا محل جلوس اسقف اعظم شهر سن سباستین هم محسوب می شود. کلیسایی به سبک نئو گوتیک و از بزرگترین بناهای مذهبی نه تنها در شهر سن سباستین بلکه در منطقه گیپوزکوا محسوب می شود. قدمت ساخت کلیسای دل بوئن نیز به سال های اواخر قرن نوزدهم برمی گردد. این کلیسا نیز نوعی کلیسای کاتولیک رومی محسوب می شود و از سال 1953 نیز در رده کلیساهای جامع کشور اسپانیا قرار گرفته است.

کلیسایی که ساخت آن داستان خاص خود را دارد. در واقع ساخت این کلیسا بنا به دستور خانواده سلطنتی اسپانیا در تاریخ 29 سپتامبر سال 1888 شروع شد و نهایتا کار ساختش در سال 1897 به دست معمار مانوئل د ایچاوه به اتمام رسید. ابعاد این کلیسا شامل مساحتی در حدود 1915 مار مربع، ارتفاع تالار 25 متر، ارتفاع برج آن حدود 75 متر، ارتفاع تالار مرکزی آن 64 متر و ظرفیت آن حدود 4000 نفر می باشد. برای سفر و سیاحت در هر نقطه ای از جهان می توانید از خدمات مشاوره حرفه ای مجموعه سفیران سفر بهره مند شوید.

درباره قدمت کلیسای دل بوئن پاستور در اسپانیا

کلیسای دل بوئن پاستور در اسپانیا Cathedral buen pastor در اینسانچه د آمارا اسپانیا قرار دارد و اثری از معمار اهل باسک یعنی مانوئل د اچاوه محسوب می شود. این کلیسا با مساحتی در حدود 1915 متر مربع در سال 1897 افتتاح شده است. کلیسایی که دارای پلان متقارن و مطیلی شکل به صورت طرح صلیب لاتین می باشد. کلیسای مذکور از 3 تالار، راهرو و سردابه تشکیل شده است و نمایی از آن را در زیر مشاهده می کنید:

پلان متقارن کلیسای دل بوئن پاستور در اسپانیا

این کلیسا به طول 90 متر و عرض حدود 43 متر و ماکسیمم ارتفاع 25 متر ساخته شده است. بنایی که همچنین دارای یک برج به ارتفاع 75 متر می باشد. برآوردهای کارشناسان نشان می دهد که بنای مذکور با هزینه ای در حدود 1500000 پزو اسپانیا ساخته شده است.

درباره قدمت کلیسای دل بوئن پاستور در اسپانیا

اهمیت کلیسای دل بوئن پاستور اسپانیا

داستان شگفت انگیز درباره اهمیت بوئن پاستور در تاریخ کشور اسپانیا از 29 سپتامبر سال 1888 شروع می شود زمانی که خانواده سلطنتی اسپانیا که در حال گذران تعطیلاتشان در سن سباستین بودند برای مراسم شروع ساخت این کلیسا دعوت شدند. پس از گردهمایی جمعیت انبوه در کلیسای دیگر برای گرامیداشت این مناسبت، ملکه ماریا کریستینا دستور داد تا جعبه ای فلزی شامل تصاویری از پاپ و خانواده سلطنتی و نیز سکه های طلا و چند نسخه از مجله مادرید را در زیر فونداسیون این کلیسا قرار داده شود. جالب است بدانید که این دستور با امضاء رسمیت یافت که در آن زمان آلفونسو، 2 سال و 4 ماه سن داشت. به خاطر همین مادرش دستش را برای امضاء کردن گرفت!

اهمیت کلیسای دل بوئن پاستور اسپانیا

معماری کلیسای دل بوئن پاستور در اسپانیا

در ابتداء باید بدانید که کلیسای دل بوئن پاستور در اسپانیا توسط معمار مانوئل د ایچاوه و به سبک گوتیک احیاء شده ساخته شده است. بنایی که پلان آن به صورت صلیب لاتین طراحی شده است و در ساخت آن از سنگ ماسه استخراج شده از کوه مونت ایگوئلدو استفاده شده است. از سوی دیگردر تزیین این بنا از المان های معماری زیبا و اثرگذار زیادی مثل پنجره های رنگی از خوان باتیستا لازارو، ناودانی هایی به شکل موجودات عجیب، برج های تیز کوچک کنار هم و غیره استفاده شده است. نمایی از طراحی داخلی این کلیسا را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی از طراحی داخلی کلیسای دل بوئن پاستور در اسپانیا

علاوه بر طراحی داخلی همچنین نمای بیرونی کلیسای دل بوئن پاستور در اسپانیا نیز بر جذابیت این بنا می افزاید. همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، در طراحی نمای این کلیسا نیز از سبک گوتیک استفاده شده است. بنایی تک برجی که برج آن هم ارتفاعی حدود 75 متر داشته و توسط رامون کورتازار ساخته شده است. ضمنا محراب مرتفع این کلیسا نیز به بوئن پاستور وقف شده است. تصویری دیدنی از محراب کلیسای بوئن پاستور را در زیر ملاحظه می کنید:

محراب کلیسای بوئن پاستور

از دیگر جاذبه های دیدنی در کلیسای دل بوئن پاستور در اسپانیا وجود مجسمه هایی از نوئسترا سنورا دل کارمن، سن آنتونیو، سانتا ترزا و ساگرادو کورازون می باشد:

جاذبه های دیدنی در کلیسای دل بوئن پاستور در اسپانیا

سردابه کلیسای دل بوئن پاستور در اسپانیا

همانند هر کلیسای بزرگ دیگری، کلیسای دل بوئن پاستور در اسپانیا نیز دارای سردابه ای است. این سردابه درست در زیر این کلیسا قرار دارد. جالب است بدانید که این سردابه از زمان انجام اصلاحاتی در سال های 1949 و 1953 به عنوان محل دعا عمل می کرد. و حالا از این سردابه به عنوان نمایشگاه آثار کلیسا استفاده می شود. از دیگر نکات مهم درباره این سردابه اینکه بقایای جسد اولین کشیش قصبه یعنی مارتین لورنزو د اوریزار هم در همین جا دفن شده است.

سردابه کلیسای دل بوئن پاستور در اسپانیا

شرایط بازدید از کلیسای دل بوئن پاستور در اسپانیا

کلیسای مذکور در پلازا دل بوئن پاستور، 20005 دونوستیا- سن سباستین، شهر سن سباستین، بخش گیپوزکوا از ایالت باسک اسپانیا قرار دارد. همچنین ساعت بازدید از این کلیسا معمولا یکشنبه و دوشنبه از ساعت 8:30 تا ساعت 12:30 و مجددا از سعت 5 عصر تا ساعت 8 شب می باشد. ضمنا ورود و بازدید از این کلیسا نیز برای همگان رایگان است. برای سفر به هر کشور اروپایی از جمله کشور اسپانیا، شما نیازمند اخذ ویزایی بنام ویزای شنگن هستید ویزایی که اقامت 90 روزه را به توریست های خارجی اعطاء می کند. و شما از طریق تماس و اخذ مشاوره رایگان از مجموعه سفیران سفر به راحتی و به سرعت می توانید این ویزا را برای خود و اعضای خانواده اتان تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *