اسپانیا

کلیسای جامع لئون در اسپانیا

کلیسای جامع لئون در اسپانیا

کلیسای جامع لئون در اسپانیا که همچنین با عنوان خانه نور هم شناخته می شود یک کلیسای کاتولیک در شهر لئون در شمال غربی کشور اسپانیاست. این کلیسا در زمزه بناهای تاریخی و مذهبی دیدنی اسپانیا محسوب شده و در واقع یکی از نمونه های عالی از سبک گوتیک می باشد. کلیستای مذکو بر روی محل حمام های رومی قرن 2 ساخته شده است. تقریبا کل بنای این کلیسا بین سال های 1205 تا 1301 ساخته شده ولی برج شمالی و ایوان در قرن 14 ساخته شده است. ضمنا برج جنوبی نیز به سال 1472 احداث شده است.

جالب است بدانید که کلیسای جامع لئون عمدتا به خاطر پنجره های رنگی یا شیشه ارسی خود معروف است. عجیب اینکه این کلیسا دارای حدود حداقل 1800 متر مربع پنجره های رنگی اصیل می باشد. به همین دلیل نیز کلیسای جامع لئون یکی از بزرگترین و سالم ترین کلکسیون های پنجره رنگی را در اروپا دارد. عزیزان برای اطلاع کامل درباب شرایط سفر به اسپانیا میتوانند با مجموعه سفیران سفر همراه باشند.

معماری کلیسای جامع لئون در اسپانیا

تاریخچه کلیسای جامع لئون در اسپانیا

واقعیت این است که تاریخچه کلیسای جامع لئون در اسپانیا را می توان به سه بخش مجزا دسته بندی کرد. بخش اول مربوط دورانی است که سازه های قبلی شامل حمام های رومی ساخته شده اند. بخش دوم از تاریخچه احداث این کلیسای بزرگ به 800 سال بعد از آن برمی گردد یعنی زمانی که پادشاه اوردونو دوم این مکان را به کاخی تبدیل کرد. در ادامه نیز کاخ در دوره پادشاهی آلفونسو ششم به یک کلیسای بزرگ تبدیل شده و یه سنت ماری وقف شد. این کلیسا تا پایان قرن بعدی هم پابرجا ماند. اما بخش سوم که مربوط به ساخت کلیسای گوتیک فعلی است در سال 1205 شروع شد. تصویری نزدیک از کلیسای جامع لئون را در زیر مشاهده می کنید:

تاریخچه کلیسای جامع لئون در اسپانیا

معماری کلیسای جامع لئون در اسپانیا

کلیسای جامع لئون به سانتا ماریا دلا رگلا وقف شده است و از سال 1844 به عنوان یک کلیسای جامع شناخته می شود. کلیسایی که شاهکاری از سبک معماری گوتیک اواسط قرن 13 محسوب می گردد. طراحی این کلیسا به معمار انریکو نسبت داده می شود. بنایی که در خلال سال های 1205 تا 1301 ساخته شده است. نمای اصلی کلیسای جامع لئون دارای دو برج می باشد. برج جنوبی که با عنوان برج ساعت شناخته می شود. محل خوانندگان کر که شامل مجسمه های آلاباستر از جاسکویین، کوپین هلند و ژوان دمالیناس می باشد. نمای جلویی از کلیسای جامع لئون در اسپانیا را در زیر مشاهده می کنید:

نمای جلویی از کلیسای جامع لئون در اسپانیا

این کلیسا همچنین دارای 3 ورودی است که با مجسمه هایی قرار گرفته در طاقچه های بین دو برج تزئین شده است. بخش مرکزی دارای یک پنجره رز بزرگ است. جاذبه اصلی و مهم بر روی سر در این کلیسا است که تصویر ویرجین بلانکا و لوکوس اپلیشن در جایی که عدالت در حال برپایی است نمایش داده می شود. تصویری از این کنده کاری را در زیر مشاهده می کنید:

تصویر ویرجین بلانکا و لوکوس اپلیشن

جاذبه های دیدنی کلیسای جامع لئون چیست؟

علاوه بر طراحی شگفت انگیزی که این کلیسا دارد این کلیسا همچنین دارای یکسری جاذبه های دیگری نیز می باشد که مطمئنا برای هر بیننده ای جذابیت ویژه ای دارد. کلیسای لئون دارای تقریبا 1800 متر مربع پنجره رنگی است و این در نوع خود یک شاهکار طراحی بی نظیر است. به همین دلیل نیز کلیسای جامع لئون را می توان بزرگترین کلکسیون پنجره های رنگی در اروپا دانست! باید بدانید که قدمت بخش کثیری از پنجره ها نیز به قرن 13 تا 15 بر می گردد. تصویر یکی از پنجره های رنگی کلیسای جامع لئون را در زیر می بینید:

پنجره های رنگی کلیسای جامع لئون

علاوه بر این کلیسای جامع لئون در اسپانیا همچنین میزبان کلکسیون بزرگی از هنرهای مقدس یا ساکرد آرت می باشد. در این موزه حدود 1500 قطعه شامل 50 مجسمه رومانسک از مریم مقدس وجود دارد که قدمت آنها به دوره های پیش تاریخی تا قرن 18 (نئوکلاسیسم) می رسد. همچنین در این موزه می توان آثاری از ژوان د ژونی، جورجیو فرناندز، ماتئو کرزو و غیره را دید. از این گذشته، نسخه خطی اولیه به زبان لئونی (نودیسیا د کزوز) را هم می توان در بایگانی این کلیسا مشاهده کرد. تصویری از مجسمه های موجود در کلیسای جامع لئون را در زیر ملاحظه می کنید:

مجسمه های موجود در کلیسای جامع لئون

شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا

اسپانیا یکی از مقاصد معروف تحصیلی در اروپاست و عمده دلیل این شهرت نیز بیشتر به خاطر وجود دانشگاه های برتر، رشته های متنوع تحصیلی، هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه، امکان انجام کارهای دانشجویی، فرصت دسترسی به بورس تحصیلی و نیز آموزش زبان اسپانیایی می باشد. برای تحصیل در اسپانیا 2023 ابتداء باید با دانشگاه های برتر این کشور آشنا شد که عبارتند از:

 دانشگاه رتبه جهانی QS
دانشگاه اتونوما مادرید 215
دانشگاه ملی بارسلونا 184
دانشگاه اتونوما بارسلونا 178
دانشگاه کامپلوتنس مادرید 226
دانشگاه ناوارا 253

جاذبه های دیدنی کلیسای جامع لئون

از این گذشته بهتر است بدانید که اسپانیا عضو رسمی ناحیه آموزش عالی اروپا (EHEA) بوده و همچنین از قرارداد آموزشی بلونیا bologna process نیز پیروی می کند. بنابراین امکان تحصیل در اسپانیا در هر سه سیکل (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) برای متقاضیان فراهم است. اما از شروط پذیرش دانشجو در اسپانیا این است که متقاضی علاوه بر ارائه مدرک دیپلم متوسطه همچنین بایستی از سفارت اسپانیا تاییدیه داوطلبی Volante Accreditation خود جهت ثبت نام در آزمون پذیرش دانشگاه های اسپانیا یعنی the Pruebas de Acceso a la Universidad یا he selectividad را اخذ کند. در این صورت برای او نامه پذیرش از طرف دانشگاه صادر شده و او نیز می تواند خود را برای گام آخر یعنی اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا آماده کند. برای اطلاع از جزئیات اخذ انواع ویزای اسپانیا حتما از مشاوره های تخصصی کارشناسان مجموعه سفیران سفر بهره گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *