بلغارستان

کلیسای جامع عروج باکره بلغارستان

کلیسای جامع عروج باکره بلغارستان

کلیسای جامع عروج باکره بلغارستان کلیسایی باشکوه با گنبدهای مسی به سبک معماری بیزانسی می باشد که در شهر وارنا واقع شده است. کلیسایی که به دلیل معماری عالی و نیز آثار هنری تزیینی به کار رفته در آن به عنوان جواهر شهر وارنا معروف است. کلیسای مذکور در قرن 19- ام ساخته شده و میزبان شمایل کنده کاری شده زیبا، تخت اسقف، یکسری نقاشی دیواری و نیز پنجره های رنگی است. با ما در سایت سفیران سفر می توانید با بهترین مقاصد گردشگری و معروفترین جاذبه های توریستی جهان آشنا شده و از همین حالا مقصد سفرتان را تعیین کنید.

کلیسای جامع عروج باکره؛ بزرگترین کلیسای جامع ارتدوکس در وارنا

یکی از سمبل های شهر وارنا و از مهمترین جاذبه های این شهر می توان به کلیسای جامع عروج باکره بلغارستان Assumption of Holy Virgin یا کلیسای مادر خدا اشاره کرد. کلیسایی که بزرگترین کلیسای جامع ارتدوکس در وارنا و سومین کلیسای بزرگ در بلغارستان محسوب می شود. درهای این کلیسا رسما در 30 آگوست سال 1886 میلادی به روی زائرین و بازدیدکنندگان باز شده و از همان زمان تا کنون نیز به عنوان مقر اسقف اعظم وارنا محسوب می شود. نمایی تماشایی از کلیسای جامع عروج باکره بلغارستان را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

نمایی تماشایی از کلیسای جامع عروج باکره بلغارستان

جاذبه های معماری کلیسای جامع عروج باکره بلغارستان

با اینکه این کلیسا در سال 1886 میلادی افتتاح شده اما سنگ بنای آن در 22 آگوست سال 1880 میلادی توسط کنیاز الکساندر بلغاری گذاشته شد و ساخت آن با توجه به طرح ارائه شده توسط معمار کوپکا شروع شد. بر طبق همین طرح نیز کلیسای جامع عروج باکره یک باسیلیکای گنبد ضربدری 3 شبستانی است که دو راهرو داشته و اندازه آن 35 در 35 متر می باشد. از مهمترین المان های هنری در تزیین داخلی این کلیسا نیز می توان به نقاشی های دیواری، پنجره های رنگی و نیز شمایل کنده کاری شده اشاره کرد:

جاذبه های معماری کلیسای جامع عروج باکره بلغارستان

معرفی تورهای کلیسای جامع عروج باکره بلغارستان

یکی از بهترین شیوه ها برای تجربه بازدید از کلیسای جامع عروج باکره بلغارستان، همراهی با تورهای راهنمای این کلیسا می باشد. چرا که از این طریق می توان اول در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرد و ثانیا این جاذبه دیدنی را همراه با جزییات کامل بازدید کرد. از جمله تورهای معروف برای بازدید از این کلیسا نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

معرفی تورهای کلیسای جامع عروج باکره بلغارستان

تور خصوصی: تاثیر فرانسوی ها در وارنا، پیاده روی و نوشیدنی خنک: در قالب این تور راهنما شما علاوه بر آشنایی با تاریخچه هزاران ساله نوشیدنی های بلغاری همچنین در شهر وارنا به عنوان سومین شهر بزرگ کشور بلغارستان قدم زده و با تاریخ این شهر آشنا می شوید. در طول مسیر نیز یاد می گیرید که در طی جنگ کریمه جمع شدن سربازان فرانسوی در اینجا چگونه به شکل گیری معماری شهر کمک کرد. تور مذکور قابلیت برگزاری به چند زبان بین المللی را داشته و نیز به مدت 4 ساعت برگزار می شود و هزینه رزرو آن نیز بسته به اندازه گروه از $50.05 (دلار) شروع می شود. ضمنا در همین تور علاوه بر گشت و گذار 4 ساعته در شهر وارنا همچنین گردشگران در قالب توقف 10 دقیقه ای نیز از کلیسای جامع عروج باکره بلغارستان دیدن می کنند.

تور خصوصی کلیسای جامع عروج باکره بلغارستان

تور خود راهنمای کلیسای جامع عروج باکره بلغارستان: تور مذکور به مدت 1 تا 2 ساعت برگزار شده و هزینه رزرو آن برای هر گردشگر نیز در حدود $6.13 (دلار) می باشد. توری که کاملا شخصی بوده و فقط از طریق راهنمای الکترونیکی و صوتی و نیز لایو مپ ها انجام می گیرد. در قالب تور مذکور نیز علاوه بر بازدید از کلیسای جامع عروج باکره بلغارستان امکان گشت و گذار در شهر وارنا و نیز بازدید از باغ دریایی نیز برای گردشگران فراهم است.

تور خود راهنمای کلیسای جامع عروج باکره بلغارستان

شرایط بازدید از کلیسای جامع عروج باکره بلغارستان

سالانه هزاران گردشگر خارجی از این کلیسا در شهر وارنا دیدن می کنند. منتها قبل از هر اقدامی برای بازدید از این کلیسا بایستی بدانید که اولا این کلیسا دقیقا در آدرس pl. “Sveti Sveti Kiril I Metodiy” 2, 9000 Hristo Botev, Varna, Bulgaria در شهر وارنا قرار دارد. کلیسایی که همه روزه از ساعت 7 صبح تا 6:30 عصر به روی کلیه بازدیدکنندگان باز است. در ضمن بازدید از کلیسای جامع عروج باکره بلغارستان برای همگان رایگان است.

شرایط بازدید از کلیسای جامع عروج باکره بلغارستان

جاذبه های توریستی اطراف کلیسای جامع عروج باکره بلغارستان

در کل مدت زمان توصیه شده برای بازدید از کلیسای جامع عروج باکره بلغارستان در حدود 1 الی 2 ساعت است و پس از اتمام بازدید نیز گردشگران خارجی برای بازدید از دیگر جاذبه های توریستی شهر وارنا می توانند به نزدیکترین جاذبه ها به صورت لیست زیر مراجعه کنند. جالب است بدانید که در شعاع 6 مایلی از این کلیسا حدود 58 جاذبه توریستی وجود دارد که از آنجمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باغ های دریایی: چسبیده به سواحل دریای سیاه با فضای سرسبز و وسیع همراه با گزینه های مختلف برای همه
  • پارک تاریخی: مکانی شگفت انگیز برای ماجراجویی، سفر در زمان به گذشته های دور و لذت ز بودن در این پارک
  • موزه رترو در وارنا: موزه تخصصی برای نمایش خودروهای دوره شوروی و وسایل قدیمی دیگر مثل وسایل الکترونیک، اسباب بازی، ابزارها و غیره
  • جنگل سنگی: خرابه های باستانی که قدمت آن به حدود 50 میلیون سال پیش می رسد.
  • صومعه آلادژا: از جمله مکان های مذهبی خاص که در دل صخره ها کنده شده است.
  • دلفیناریوم: از بهترین جاهای بلغارستان برای مشتاقان حیات دریایی

اگر شما نیز مایل به سفر به کشور بلغارستان و دیدن انوع جاذبه های توریستی این کشور هستید اما با شرایط سفر به این کشور اروپایی آشنایی ندارید پس حتما با تیم کارشناسان و وکلای مجرب ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *