آلمان

کلیسای جامع سنت مری در آلمان

کلیسای جامع سنت مری در آلمان

کلیسای جامع سنت مری در آلمان یا Hamburger Dom از سال 1035 تا 1804 کلیسای اصلی هامبورگ بوده و هم اکنون یکی از آثار توریستی این شهر محسوب میشود. در واقع این کلیسا از اولین مکان های عبادی ساخته شده در هامبورگ می باشد که بین رودخانه های آلستر و الب نزدیک اسپیرسورت استرابه قرار دارد. جالب است بدانید که این کلیسا از زمان رفوراماسیون در آلمان به مدت بیش از 750 سال در شهر هامبورگ حفظ شده است.

پاپ گریگوری پنجم آنسگار کشیش بندیکتین را به عنوان اولین سر اسقف این کلیسا در سال 834 منصوب کرد. بنابراین موسس و پایه گذار اصلی این کلیسا نیز آنسگار شناخته می شود. این کلیسا در طول تاریخ شاهد سه دوره تاریخی متفاوت شامل دوره روم باستان، قرون وسطی و عصر معاصر بوده است. به همین دلیل دیدن این کلیسا درست همانند بازدید از یک موزه تاریخی می باشد. هدف کارشناسان مجموعه سفیران سفر از ارائه این مقاله آشنایی شما عزیزان با انواع جاذبه های توریستی کشور آلمان ازجمله کلیسای جامع سنت مری می باشد.

درباره کلیسای جامع سنت مری در آلمان

یکی دیگر از جاذبه های توریستی شهر هامبورگ کلیسای جامع سنت مری یا Saint Mary Cathedral می باشد. این کلیسا قدمت تاریخی زیادی دارد و جزء کلیساهای کاتولیک روم باستان در هامبورگ می باشد. این کلیسا به سال 831 طراحی و ساخته شده است. در ساخت این کلیسا صرفا از آجر استفاده شده و سبک معماری آن نیز گوتیک می باشد. این کلیسا به سنت معمول ایتالو نوردیک Dom نامیده می شود که در ظاهر و نمای بیرونی به صورت ساختمان کنیسه می باشد. این کلیسای بزرگ در بخش محل اولیه شهر هامبورگ در تپه ای بین رودخانه های آلستر و الب نزدیک خیابان اسپیرسورت قرار دارد. تصاویری زیبا از این کلیسای تاریخی را در زیر مشاهده می کنید:

درباره کلیسای جامع سنت مری در آلمان

تاریخچه کلیسای سنت مری در آلمان

تاریخچه اولیه بنای خود شهر هامبورگ و ساختمان کلیسا در اطراف این شهر تا حدودی مبهم است. در این مورد نیز روایت های تاریخی متعددی نیز وجود دارد. نتایج حاصل از حفاری های باستان شناسی نیز قدمت کلیسای جامع سنت مری در آلمان را قبل از سال 1035 نمی داند. اما در اسناد تاریخی موجود به کلیسای چوبی در سال 831 اشاره شده است. به استناد همین تاریخ نیز پاپ گریگوری پنجم آنسگار کشیش بندیکتین را به عنوان اولین سر اسقف این کلیسا در سال 834 منصوب کرد. بنابراین موسس و پایه گذار اصلی این کلیسا نیز آنسگار شناخته می شود. این کلیسا نیز دارای تاریخچه پرفراز و نشیبی است و بارها دچار آسیب های جدی شده اما مجددا بازسازی شده است.

تاریخچه کلیسای سنت مری در آلمان

امکانات رفاهی اطراف کلیسای جامع سنت مری در آلمان

درست در فاصله چند متری از کلیسای جامع سنت مری در آلمان، گردشگران با انواع هتل ها و رستوران هی شیک و پر از امکانات مواجه می شوند. رستوران هایی که در شهر هامبورگ جزء رستوران های نمونه محسوب شده و در تهیه و سرو انواع غذاهای بین المللی، غذاهای بومی آلمان، غذاهای معروف ایتالیایی، غذاهای ژاپنی، هندی و حتی غذاهای ایرانی تبحر دارند. از بهترین این رستوران ها نیز می توان به رستوران های نوم ویتامیس فوشن فود، فرائو مولر، کوکس، کاسا دی روما، کاو کیچن، نومانز بیسترو و وینبار و غیره اشاره نمود. اما از هتل ها و هتل آپارتمان های معروف در این منطقه از هامبورگ نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هتل رادیسون بلو
  • هتل موون پیک هامبورگ
  • هتل آپارتمان هامبورگ میت
  • هتل مدیسون هامبورگ و غیره

امکانات رفاهی اطراف کلیسای جامع سنت مری در آلمان

درباره ویزای توریستی آلمان 2023 چه می دانید؟

ویزای توریستی آلمان یا ویزای شنگن آلمان نوعی ویزای مسافرتی است که به گردشگران خارجی امکان ورود قانونی و اقامت در کشور آلمان را به مدت 90 روز فراهم می کند. گردشگران با استفاده از این ویزا می توانند از جاذبه های توریستی آلمان دیدن کرده و یا در مهلت مقرر در ویزا به دیدار اعضای خانواده، آشنایان و یا فامیل در کشور آلمان بروند. آنها برای اخذ این ویزا نیازمند ارائه یکسری اسناد و مدارک به سفارت آلمان هستند که از مهمترین این مدارک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر
  • دفترچه بیمه سلامت
  • گواهی اثبات گر تمکن مالی کافی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • عکس های پاسپورتی
  • مدارک شناسایی
  • دعوت نامه
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

هموطنان محترم برای اطلاع از الزامات مورد نیاز جهت اخذ ویزای مذکور می توانند با کارشناسان مجموعه سفیران سفر در ارتباط باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *