استرالیا

کلیسای جامع سنت ماری در استرالیا

کلیسای جامع سنت ماری در استرالیا

کلیسای جامع سنت ماری در استرالیا یکی از جاذبه های مذهبی-تاریخی شهر پرس و اولین کلیسای کاتولیک رومی در شهر پرس می باشد. با اینکه سنگ بنای این کلیسا در سال 1865 میلادی توسط اسقف اعظم پرس روزندو سالوادو گذاشته شد اما به دلیل وقوع رکود اقتصادی بی سابقه این پروژه ناتمام ماند. بالاخره پروژه ساخت و تکمیل آن حدود 70 سالی به طول انجامید تا اینکه نهایتا ساخت کامل کلیسای مذکور در سال 2010 به اتمام رسید.

کلیسایی که به سبک معماری گوتیک آکادمیک و با معماری دو معمار معروف یعنی میشل کاوانگ در سال 1930 میلادی و پیتر ام. کوین در سال 2009 میلادی ساخته شد. هم اکنون این کلیسا جزء کلیساهای فعال کشور استرالیا محسوب شده و مراسمات مذهبی مسیحیان شهر پرس در آن برگزار می شود. در ادامه همین مقاله گروه کارشناسان مجموعه سفیران سفر شما را با این کلیسای خوش طرح و زیبای کشور استرالیا آشنا می کنند.

درباب کلیسای جامع سنت ماری در استرالیا

کلیسای جامع سنت ماری در استرالیا St Marys Cathedral در پرس استرالیا قرار دارد و این کلیسا در واقع اولین کلیسای جامع کاتولیک رومی در شهر پرس و حالا مقر اسقف اعظم تیموتی کوستوله می باشد. این کلیسا به لحاظ موقعیت جغرافیایی درست در مرکز میدان ویکتوریا در منتها الیه شمالی خیابان ویکتوریا، پرس، استرالیای غربی واقع شده است. کلیسایی که فعلا ما در شهر پرس مشاهده می کنیم در 3 فاز یا مرحله مختلف تکمیل شده است:

  • مرحله اول: از سال 1865 تا 1930 میلادی
  • مرحله دوم: از سال 1930 تا 1999 میلادی
  • مرحله سوم: از سال 1999 تا زمان معاصر

همان طوری که گفته شد، فاز اول تکمیل این کلیسا در سال 1865 انجام شد. پلان ها برای جایگزینی کلیسای جامع در دهه 1920 با یک عمارت گوتیک طراحی شدند. با این همه مراحل ساخت این کلیسا به علت شروع رکود بزرگ و بی سابقه در اقتصاد استرالیا به کندی پیش می رفت و حتی در مقطعی نیز نیمه کاره رها شد. تا اینکه پس از 70 سال و نیز افزایش بودجه مربوطه در اواخر دهه 1990 و اوایل 2000، بخش هایی از کلیسای جامع که نیازمند مرمت گسترده داشتند توسعه یافته و ساخت این کلیسا نهایتا در سال 2010 به اتمام رسید.

درباب کلیسای جامع سنت ماری در استرالیا

تاریخچه ساخت کلیسای جامع سنت ماری در استرالیا

در 8 فوریه سال 1863 سنگ بنای کلیسای جامع سنت ماری در استرالیا توسط اسقف اعظم پرس روزندو سالوادو گذاشته شد. اما به دلیل کمبود نیروی کار و نیز نبود بودجه کافی مراحل ساخت این کلیسل به کندی پیش می رفت. بناهای بندیکتی روزانه بین صومعه خودشان در سابیاکو و محل ساخت کلیسای جامع سنت ماری در استرالیا در حال تردد بودند. به دلیل فقدان بودجه نیز ساخت این کلیسا در ژانویه 1864 متوقف شد. اما به تدریج فاند بیشتری به این پروژه اختصاص داده شد و نهایتا ساخت کلیسای جامع سنت ماری در استرالیا با هزینه کل £4000 (پوند) به اتمام رسید. بالاخره این کلیسا در 29 ژانویه سال 1865 رسما افتتاح شد. در زیر نمایی زیبا از ساختمان کلیسای جامع سنت ماری در استرالیا را مشاهده می کنید:

ساختمان کلیسای جامع سنت ماری در استرالیا

طراحی کلیسای جامع سنت ماری در استرالیا

همان طوری که در مطالب فوق هم گفته شد، این کلیسا از نوع کلیساهای کاتولیک رومی و در شهر پرس از استرالیای غربی قرار دارد. کلا کلیسای جامع سنت ماری در استرالیا با طرح دایره ای جدید با پشت بام صلیبی شکل ساخته شده و در این طرح برای کلیسا دو برج و یک مرکز کلیسایی زیرزمینی تعریف شده است. در تصویر هوایی زیر طرح دایره ای کلیسا را مشاهده می کنید:

تصویر هوایی از طراحی کلیسای جامع سنت ماری در استرالیا

سبک معماری به کار رفته در طراحی و ساخت بنای این کلیسا از نوع گوتیک آکادمیک می باشد. فونداسیون کلیسای مذکور در سال 1863 ریخته شده و ساخت خود بنا نیز به سال 2010 تکمیل شد. معمارانی هم که در ساخت این کلیسا شرکت داشتند در دو فاز مختلف وارد پروژه ساخت کلیسا شدند:

  • معمار میشل کاوانگ در سال 1930 میلادی
  • معمار پیتر ام. کوین در سال 2009 میلادی

طراحی کلیسای جامع سنت ماری در استرالیا

متوسط هزینه غذای گردشگران در استرالیا 2023

یکی از آیتم های هزینه سفر گردشگران به استرالیا هزینه غذایی آنهاست. هزینه ای که بیشتر از هر عامل دیگری به عادات زندگی خود افراد و همچنین به محل اقامت یا رستوران مدنظر آنها در کشور استرالیا بستگی دارد. طبق گزارشات به روز متوسط روزانه هزینه غذا برای هر نفر گردشگر حدود $41 (دلار استرالیا) است. متوسط قیمت غذایی در استرالیا به صورت زیر است. اینها قیمت های واقعی از مسافران واقعی هستند که می تواند مظنه ای از قیمت های غذا در استرالیا را به شما ارائه دهد. اما به هر ترتیب این هزینه ها کلا مبتنی بر سبک مسافرتی شماست:

آیتم ها هزینه به دلار استرالیا
پیتزا $7.00
شام با مخلفات برای دو نفر $90
پای گوشت $5.00
ناهار ویژه $15
قهوه $5.00
چای $4.00
غذا/ نوشیدنی کوگی بیچ $15

برای مهاجرت به استرالیا مخصوصا از طریق کار بایستی به این نکته توجه کنید که سیستم مهاجرتی استرالیا نیز یک سیستم امتیاز محور یا PBS میباشد. از همین رو نیز کسب امتیاز لازم با توجه به معیارهای مورد نظر (شامل معیار مدرک تحصیلی، سابقه کاری، فاکتور سنی و نیز مدرک زبان انگلیسی) از جمله الزامات مهم برای اخذ ویزای کاری استرالیا 2023 محسوب می شود. شما عزیزان می توانید از طریق اخذ مشاوره حرفه ای از کارشناسان مجرب مجموعه سفیران سفر در جریان نحوه سفر به استرالیا قرار بگیرید.

4 دیدگاه برای “کلیسای جامع سنت ماری در استرالیا

  1. احگدفرید امیری گفت:

    سلام ما افغانهایی که از افغانستان آواره شده ایم، تعداد زیادی درخواست داشتن کلیسا در ایران به عنوان عبادت گاه داریم چون جنایت طالبان باعث شده بسیاری مردم به طرف کتاب مقدس روی بیاورند یعنی عیسوی شوند. ایا در این زمینه میتوانید به ما کمکی کنید.

    1. سلام و عرض احترام، در ایران کلیساهای بسیاری برای عبادت مسیحیان گرامی وجود دارد که میتوانید از آنها بهره مند شوید.

  2. ارسلان عبداله زاده راد گفت:

    اطلاعات فوق العاده ارزشمندی رو مطالعه کردم.
    از سایت پربارتون کمال سپاس رو دارم
    برای دریافت ویزای توریستی استرالیا چه خدماتی میتونم ازتون دریافت کنم؟

    1. سپاس از حسن توجه شما
      برای اخذ اطلاعات در این خصوص مقاله مهاجرت به استرالیا را مطالعه بفرمایید دوست گرامی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *