آلمان

کلیسای جامع تری یر در آلمان

کلیسای جامع تری یر در آلمان

کلیسای جامع تری یر در آلمان قدیمی ترین کلیسای جامع در کشور آلمان می باشد که همه ساله از گردشگران زیادی از اقصی نقاط جهان پذیرایی می کند. علاوه بر این این کلیسا بزرگترین بنای مذهبی در تری یر می باشد که هم از نظر ابعاد و هم از نظر طراحی جزء بهترین بناهای مذهبی آلمان می باشد. این کلیسا در عصر روم باستان و اصلا به سبک رومانسک ساخته شده است. یکی از جذاب ترین بخش های این کلیسا نیز گنجینه کلیسای جامع تری یر می باشد که شامل کلکسیون مهمی از هنرهای مسیحیت می باشد. جالب است بدانید که این کلیسا از سال 1986 به عنوان جاذبه میراث جهانی یونسکو (UNESCO) به عنوان بخشی از بناهای رومی، کلیسای جامع سنت پیتر و کلیسای بانوی ما در تری یر به ثبت رسیده است. شما عزیزان جهت تکمیل اطلاعات توریستی خود می توانید با کارشناسان مجرب ما در مجموعه سفیران سفر در ارتباط باشید.

تاریخچه ساخت کلیسای جامع تری یر در آلمان

این کلیسا یکی از کلیساهای جامع کاتولیکی در شهر تری یر آلمان در ایالت راین لند- پالاتینت می باشد. کلیسای مذکور قدیمی ترین کلیسای آلمان بوده و ضمنا بزرگترین سازه مذهبی شهر تری یر محسوب می شود. بخش مرکزی شبستان یا راهرو مرکزی کلیسا از آجر رومی در اوایل قرن چهارم ساخته شده و همین امر سبب شده که مراحل ساخت کلیسا در دوره های مختلف تاریخی تکمیل شود. نمای بیرونی کلیسا با سبک رومانسک با 4 برج و یک برآمدگی مکررا کپی برداری شده است. اما مهمترین بخش این کلیسا گنجینه کلیساس جامع تری یر می باشد که شامل کلکسیون هنر مسیحی می باشد.

به استناد گزارشات تاریخی برجامانده، کلیسای جامع تری یر در آلمان به دستور کنستانتین بزرگ و درست در بالای کاخ سنت هلن ساخته شده است. طراحی این کلیسا بسیار متقارن و دقیقا بر اساس اصول معماری رومانسک انجام شده است. این کلیسا مدت های مدیدی به عنوان کلیسای جامع تری یر محسوب می شد تا اینکه در قرن 4 با حمله فرانک ها از کلیسا جز خرابه چیز دیگری نماند اما بعدا از نو ساخته شد. همچنین در سال 882 نیز کلیسا مجددا بوسیله وایکینگ ها تخریب شد اما اینبار تحت فرمان اسقف اعظم اگبرت بازسازی کلیسا شروع شد و نهایتا این کار توسط پوپو بابنبرگ در سالهای 1016 تا 1041 به اتمام رسید.

تاریخچه ساخت کلیسای جامع تری یر در آلمان

قدیمی ترین کلیسای آلمان؛ کلیسای جامع تری یر

واقعیات درباره کلیسای جامع تری یر در آلمان Cathedral of Trier زیاد است. این کلیسا یکی از کلیساهای کاتولیک رومی و از قدیمی ترین کلیساهای بیشاپ در کشور آلمان محسوب می شود. همچنین این کلیسا با ارتفاع 112.5 متر و عرض حدود 41 متر بزرگترین کلیسا از نوع خود می باشد. امروزه این کلیسا به عنوان یک عبادتگاه مهم کاتولیکی محسوب می شود که هنوز هم زواری را از سراسر جهان به سوی خود فرا می خواند. در این کلیسا همچنین از راب مقدس یا Holy Robe نیز نگهداری می شود. این اثر احتمالا محتوی تکه هایی از تن پوش عیسی مسیح می باشد. گفته می شود که کلیسای مذکور بر روی فونداسیون های بناهای رومی آگوستا ترورورم احداث شده است. تصاویری از کلیسای جامع تری یر در آلمان را در زیر مشاهده می کنید:

تصاویری از کلیسای جامع تری یر در آلمان

امروزه کلیسای جامع بالاتر از کاخ قبلی از دوره امپراطور روم کنستانتین بزرگ قرار گرفته است. در قرن 4 کاخ فعلی جایگزین کلیسای مسیحی بزرگتر بازمانده از دوران باستان گردید. بخش عمده ای از آجرکاری های رومی کلیسای جامع تری یر در آلمان از نمای شمالی قابل مشاهده است. نمای غربی کلیسای تری یر شامل 5 بخش متقارن بوده و در ساخت آن از معماری رومانسک بهره گرفته شده است. اندازه داخلی این کلیسا 112.5 در 41 متر بوده و شامل 3 شبستان رومانسک به همراه طاق های گوتیک می باشد.

قدیمی ترین کلیسای آلمان؛ کلیسای جامع تری یر

جاذبه های توریستی کلیسای تری یر در آلمان

یکی از مهمترین جاذبه های شهر تری یر آلمان، کلیسای جامع تری یر می باشد. این کلیسا از نمای بیرونی و طراحی داخلی منحصر بفردی برخوردار است. از مهمترین جاذبه های دیدنی در معماری این کلیسا می توان به مواردی مثل در طلایی، سالن هم سرایی باروک، اورگان کلیسای جامع، محراب مترنیخ، محراب اورسبک، محراب شون بورن و نیز مقابر سر اسقف های معروف اشاره نمود.

اما جذاب ترین بخش از کلیسای جامع تری یر در آلمان گنجینه و آثار تاریخی کلیسا است. از معروف ترین این آثار می توان به تن پوش مقدس، جمجمه سنت هلن مادر امپراطور کنستانتین، زیارتگاه اگبرت، میخ مقدس اشاره نمود. اغلب گردشگران خارجی کنجکاو هستند تا این جاذبه ها را از نزدیک مشاهده کنند:

جاذبه های توریستی کلیسای تری یر در آلمان

اطلاعات تکمیلی درباب ویزای مسافرتی آلمان

هر گردشگر یا توریست خارجی که قصد بازدید از جاذبه های توریستی آلمان را دارد نیازمند دریافت ویزای سفر به آلمان یا ویزای شنگن می باشد. ویزایی که طبق دسته بندی های ویزایی اروپا جزء دسته ویزای کوتاه مدت یا ویزای C اروپا محسوب می شود که فرد دارنده آن می تواند تا 90 روز در کشور آلمان مانده و از مهمترین جاذبه های گردشگری این کشور دیدن کند. گردشگران خارجی برای دریافت ویزای مذکور بایستی با تهیه مدارک زیر به سفارت آلمان مراجعه نمایند:

  • مدارک شناسایی متقاضی
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • گواهی اثبات کننده تمکن مالی کافی
  • فرم درخواست ویزا
  • چند قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • رسید واریز هزینه ویزا
  • دعوت نامه
  • رزرو هتل یا اجاره نامه
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • بیمه سلامت

به منظور ارزیابی دقیق شرایط خود و اطلاع از الزامات ویزای مذکور یا انواع ویزای آلمان می توانید با مجموعه سفیران سفر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *