اسپانیا

کلیسای باسیلیکا د سانتا ماریا دلکورو در اسپانیا

کلیسای باسیلیکا د سانتا ماریا دلکورو در اسپانیا

کلیسای باسیلیکا د سانتا ماریا دلکورو در اسپانیا جزء باسیلیکاهای قدیمی این کشور بوده و هم اینک نیز جزئی از مکانهای پربازدید محسوب می شود. این کلیسای زیبا در شهر سن سباستین از ایالت باسک اسپانیا قرار دارد. این کلیسا هم از نظر پیروان دین مسیح و هم از نظر زیباشناسان دارای اهمیت زیادی است چرا که آن بخش لاینفکی از تاریخ دونوستی محسوب می شود. این کلیسا یک کلیسای قدیمی محسوب می شود که در سال 1774 ساخته شده است.

پس این کلیسای باسیلیکا از قدمت تاریخی طولانی برخوردار است و حالا نیز جزء یکی از آثار و کارهای معماری پر بازدید در دونوستیا (سن سباستین) محسوب می شود. بنایی که با سبک معماری گوتیک ساخته شده و از تزیینات معماری زیادی هم برخوردار است. پس این کلیسا از جاذبه های معماری و هنری زیادی برخوردار است و به همین دلیل نیز کارشناسان مجموعه سفیران سفر در ادامه همین مقاله به معرفی جاذبه های دیدنی این کلیسا می پردازند.

درباره کلیسای باسیلیکا د سانتا ماریا دلکورو در اسپانیا

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در شهر بارسلونا که در بازدید از این شهر نباید آن را فراموش بکنید، کلیسای باسیلیکا د سانتا ماریا دلکورو Santa Maria del coro می باشد. این کلیسا در شهری به نام سن سباستین نزدیک شهر بارسلون از ایالت باسک قرار دارد. در واقع این باسیلیکا نیز نمونه ای از کلیساهای کاتولیک رومی است که کار اتمام ساخت آن در سال 1774 میلادی اعلام شد. نهایتا نیز کلیسای مذکور در 30 جولای سال 1897 میلادی نیز رسما افتتاح شد. این کلیسا که تصویری از آن را در زیر مشاهده می کنید، در محله پارته ویجا (بافت قدیمی) شهر سن سباستین، گیپوزکوا، ایالت باسک اسپانیا قرار دارد:

تصویر کلیسای باسیلیکا د سانتا ماریا دلکورو در اسپانیا

از نکات جالب توجه دیگر درباره کلیسای باسیلیکا د سانتا ماریا دلکورو در اسپانیا اینکه کلیسای مذکور به شیوه یا سبک معماری باروک ساخته شده است. همان طوری که در تصویر بالا هم مشاهده شد، این کلیسا دارای 2 برج بلند است و کلا ارتفاع آن 63 متر و عرض آن هم در حدود 43 متر می باشد. جالبتر اینکه بدانید این کلیسا درست در محل یک کلیسای رومی قدیمی بنا شده و از همین جهت نیز می توان آن را به عنوان یکی از قدیمی ترین کلیساهای شهر سن سباستین قلمداد کرد.

درباره کلیسای باسیلیکا د سانتا ماریا دلکورو در اسپانیا

موقعیت کلیسای باسیلیکا د سانتا ماریا دلکورو در اسپانیا

کلیسای سانتا ماریا از معروفترین جاذبه های توریستی شهر سن سباستین به حساب می آید و به همین دلیل اطلاع دقیق از موقعیت جغرافیایی آن بسیار مهم می باشد. همان طوری که در ابتدای همین مقاله هم گفته شد، در محله پارته ویجا (بافت قدیمی) شهر سن سباستین، گیپوزکوا، ایالت باسک اسپانیا قرار دارد . و اگر بخواهیم موقعیت آن را به صورت دقیق تر بیان کنیم باید بگوییم که این کلیسا درست در تقاطع خیابان میور و خیابان ترینیداد قرار دارد. این و خیابان هم از اصلی ترین شریان ارتباطی سن سباستین محسوب شده و هم اینکه معمولا در آنجا مناسبت های مذهبی نیز برگزار می شود. مجددا تصویری از درب ورودی کلیسای باسیلیکا د سانتا ماریا دلکورو را در زیر مشاهده می کنید:

درب ورودی کلیسای باسیلیکا د سانتا ماریا دلکورو

اما برای دسترسی آسان به کلیسای باسیلیکا د سانتا ماریا دلکورو از چه روشی باید استفاده کرد؟ اول از همه باید بدانید که این کلیسا در خیابان کاله 31د د آگوستو، دونوستیا، سن سباستین، گیپوزکوا، استان باسک قرار دارد. ضمنا برای دسترسی راحت می توانید هم از اتوبوس های شهر سن سباستین و هم از وسیله نقلیه شخصی نیز استفاده کنید.

طراحی داخلی کلیسای باسیلیکا د سانتا ماریا دلکورو

تالار اصلی این کلیسا متشکل از فضای بزرگی به ابعاذ 48 در 33 متر می باشد که خود به 3 سالن تقسیم می شود که در عوض می تواند به 4 زون یا ناحیه تقسیم شود. شش ستون و دیوارهای پایه دار به عنوان تکیه گاهی برای طاق های کلیسای باسیلیکا د سانتا ماریا دلکورو عمل می کنند. ارتفاع این ستون ها ماکسیمم به 15 متر نیز می رسد. اما گنبد مرکزی این کلیسا به ارتفاع 27 متر می باشد. در انتهای تالار درست در سمت راست نیز اتاق های مختلفی وجود دارد که هم توسط کشیش ها استفاده شده و هم برای خدمات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این اتاق ها شامل نمازخانه های روزانه، اتاق خطابه و انبارهای کلیسا می باشد.

طراحی داخلی کلیسای باسیلیکا د سانتا ماریا دلکورو

طراحی بیرونی کلیسای باسیلیکا د سانتا ماریا دلکورو

در ادامه ما به مشخصات نمای بیرونی کلیسای باسیلیکا د سانتا ماریا دلکورو در اسپانیا نیز می پردازیم. بر همین اساس نیز بایستی بدانید که ورودی اصلی کلیسا بین دو برج قرار داشته و بیشتر شبیه یک محرابی است که در بالای آن تمثیلی از سنت سباستین و سمبل های مقدس قرار دارد که رتبه باسیلیکای کوچک را نشان می دهد. کلا کلیساها در کشور اسپانیا هم به خاطر تاریخچه طولانی خود و هم به سبب اهمیت معماری که دارند از اهمیت توریستی بالایی برخوردارند. به همین دلیل است که نام کلیساهای اسپانیایی مثل همین کلیسای باسیلیکا د سانتا ماریا دلکورو را می توان در لیست جاذبه های برتر توریستی این کشور مشاهده کرد. هموطنان محترم به منظور دریافت مشاوره های گردشگری و مسافرتی در سطح ملی و بین المللی نیز می توانند با مجموعه سفیران سفر در تماس باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *