پرتغال

کلیسای استخوان در پرتغال

کلیسای استخوان در پرتغال

کلیسای استخوان در پرتغال یکی از معروفترین یادبودها در ایوورا محسوب می شود. این کلیسای کوچک در کنار ورودی کلیسای سنت فرانسیس قرار دارد. اما چرا استخوان؟ این کلیسا بدان سبب کلیسای استخوان نامیده می شود که دیوارهای داخلی آن با استخوان ها و جمجمه های انسان پوشیده و تزیین شده است. جالب است بدانید که برای تزیین و دکوراسیون این کلیسا از حدود 5000 اسکلت انسانی شامل جمجمه و استخوان استفاده شده است. همین امر باعث جذابیت این کلیسا برای گردشگران و جهانگردان خارجی شده است.

کلیسایی که قدمت ساخت آن به قرن 14- ام میلادی می رسد. پایه گذاران اصلی آن نیز همان راهبان فرانسیسکان می باشند. که برای تزیین اندرونی این کلیسا با استخوان و جمجمه انسانی دستور نبش قبر از یک قبرستان قرونوسطایی را صادر کردند. این کلیسا همه روزه از ساعت 9 صبح تا ساعت 6:30 باز بوده و در ضمن هزینه رزرو بلیط پذیرش آن برای هر گردشگر خارجی نیز در حدود €2 (یورو) می باشد. در ادامه همین مطالب تیم کارشناسان سایت سفیران سفر تلاش می کنند تا شما را با جزییات کاملی از این کلیسای پرتغالی آشنا کنند.

حقایقی درباره کلیسای استخوان؛ کلیسایی منحصر بفرد در پرتغال

کلیسای کوچک استخون یا همان Capela dos Ossos یکی از معروفترین و شناخته ترین یادبودها در ایوورا پرتغال به حساب می آید. این کلیسای کوچک بدان سبب یک کلیسای منحصر بفردی است که دیوارهای داخلی اش از جمجمه و استخوان های انسانی تزیین شده است. این کلیسا توسط راهبان فرانسیسکان ساخته شده است. برآورد شده است که حدود 5000 جسد نبش قبر شده تا دیوارهای این کلیسا را تزیین کند. تصویر زیر نشانگر بخشی از طراحی داخلی این کلیسا می باشد:

درباره کلیسای استخوان

اما این استخوان ها همگی متعلق به مردم عادی است که در قبرستان های قرون وسطایی ایوورا دفن شده اند. قبرستان هایی که توسط فرانسیسکان ها و در الگوهای مختلفی سازماندهی و مرتب شده اند. نمای خارجی کلیسای کوچک استخوان پرتغال را در تصویر پایین مشاهده می کنید:

نمای خارجی کلیسای کوچک استخوان پرتغال

مشخصات معماری کلیسای استخوان در پرتغال

اول از همه بایستی بدانید که این کلیسا از سه دهانه به طول 18.7 متر و عرض 11 متر تشکیل شده است. نور نیز از طریق سه پنجره کوچک در سمت چپ به داخل این کلیسا وارد می شود. همان طوری که در تصویر پایین هم مشاهده می شود، دیوارها و 8 ستون آن با استخوان ها و جمجمه هایی که با سیمان نگه داشته شده تزیین شده اند. اما سقف کلیسای کوچک استخوان پرتغال از آجر سفید رنگ ساخته شده و با نگاره هایی از مرگ نیز نقاشی شده است.

معماری کلیسای استخوان

همان طوری که قبلا هم ذکر شد تعداد اسکلت های مورد استفاده برای تزیین داخلی این کلیسا به حدود 5000 اسکلت می رسد. حتی برخی از این جمجمه ها نیز نقاشی شده اند و همین امر نیز سبب جذابیت بیشتر این کلیسای پرتغالی برای گردشگران و جهانگردان خارجی شده است.

تاریخچه کلیسای استخوان در پرتغال

تاریخچه کلیسای استخوان در پرتغال

در هر کشوری، بنا یا بناهایی وجود دارد که طراحی آن به مراتب عجیب تر از طراحی سایر بناهاست. یکی از این بناها نیز در کشور پرتغال وجود دارد که با عنوان کلیسای کوچک استخوان پرتغال شناخته می شود. کلیسایی که قدمت آن به قرن 14- ام میلادی می رسد. کلیسایی که توسط راهبان فرانسیسکان بنا شده است. بیشتر برای گردشگری وحشت مناسب است تا اینکه به عنوان یک محل مذهبی و عبادی مدنظر قرار گیرد. چرا که این کلیسا با استخوان ها و جمجمه ها تزیین شده و ورودی آن نیز کلا با اسکلت های آویزان زینت داده شده است.

بازدید از کلیسای کوچک استخوان پرتغال

شرایط بازدید از کلیسای کوچک استخوان پرتغال

این کلیسا را می توان در زمره برترین جاذبه های توریستی ایوورا پرتغال در نظر گرفت. کلیسایی که در آدرس Praça 1º de Maio 4, 7000-650 Évora, Portugalواقع شده است. دسترسی به آن هم از طریق وسایل نقلیه شخصی و هم وسایل نقلیه عمومی امکان پذیر است. کلیسای مذکور در کشور پرتغال همه روزه از ساعت 9 صبح تا ساعت 6:30 بعد از ظهر به روی گردشگران باز است و در ضمن بازدید از آن برای همگان مستلزم رزرو بلیط می باشد. که هزینه این کار برای هر نفر به صورت زیر می باشد:

  • بزرگسالان: در حدود €2 (یورو)
  • کودکان: €1.5 (یورو)
  • کهنسالان: €1.5 (یورو)

ویزای کشور پرتغال با نام ویزای شنگن شناخته شده و نوعی ویزا از نوع ویزاهای C یا کوتاه مدت است. این ویزا به متقاضیان امکان می دهد تا به مدت حداکثر سه ماه یا همان 90 روز در کشور زیبای پرتغال باقی مانده و از انواع جاذبه های توریستی این کشور نیز دیدن کنند. فلذا پروسه اخذ ویزای شنگن پرتغال نیز همانند سایر ویزاهای این کشور است. منتها به این شرط که ویزای مذکور فقط از نوع ویزاهای کوتاه مدت است. برای کسب مشاوره های رایگان در این خصوص حتما با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *