پرتغال

کاخ مارکوس دفرانترا پرتغال

کاخ مارکوس دفرانترا پرتغال

از نظر قدمتی، کاخ مارکوس دفرانترا پرتغال یک کاخ قرن 17- ای است که در کوینتا دی رکریو (مزرعه تفریحی) قدیمی قرار دارد. که شامل یک باغ رسمی و یک باغ غیر رسمی است. نمای داخلی و بیرونی این کاخ با بزرگترین و بهترین کلکسیون کاشی های پرتغالیتزیین شده است و این از جمله اختصاصات کاخ مارکوس دفرانترا می باشد. از این گذشته باغ های این کاخ با فواره ها، مجسمه ها و نیز یادبودهای دیگر تزیین شده و همین امر پیاده روی در کاخ مارکوس دفرانترا را برای گردشگران جذاب می سازد.

اگر چه این کاخ تا به امروز نیز یک کاخ مسکونی است ولی بازدیدکنندگان می توانند در قالب تورهای راهنما به داخل این کاخ رفته و از نزدیک اتاق های مختلف، کتابخانه، تراس همراه با صفحات موزاییکی زیبا و نیز کلیسای کوچک را ببینند. علاوه بر این در در این ملک یک فروشگاه سوغاتی نیز وجود دارد که توسط انجمن دوستان کاخ فرانترا مدیریت می شود. برای اطلاع از دیگر شرایط و جزییات بازدید از کاخ مارکوس دفرانترا با ما در مجموعه سفیران سفر همراه شوید.

تاریخچه کاخ مارکوس دفرانترا پرتغال

یکی از جاذبه های توریستی و جذابی که نام آن را می توان در لیست جاذبه های لیسبون مشاهده کرد، کاخ مارکوس دفرانترا Palace of the Marquises of Fronteira می باشد. کاخی که در سال 1671 میلادی به عنوان عمارت شکار دووم ژائو دی ماسکارناس اولین مارکوس دفرانترا ساخته شد. کسی که به خاطر وفاداری اش به خاندان براگانزا در جنگ احیای پرتغال عنوانش را از پادشاه آلفونسو گرفت. حالا این کاخ اقامتگاه شخصی مارکوس های فرانترا محسوب می شود. تصویر زیر نشانگر نمایی از همین کاخ پرتغالی است:

تاریخچه کاخ مارکوس دفرانترا

همان طوری که در تصویر فوق نیز مشاهده می شود، کاخ مارکوس دفرانترا مجموعه ای مرکب از یک کاخ مسکونی و یک باغ بزرگ می باشد.

تاریخچه کاخ مارکوس دفرانترا پرتغال

جاذبه های دیدنی کاخ مارکوس دفرانترا پرتغال

آنچه که در کشور پرتغال بیشتر از همه قابل مشاهده است، کاخ ها و قلعه های تاریخی و کهن می باشد. یکی از این کاخ های دیدنی و جذاب کاخ مارکوس دفرانترا پرتغال می باشد. کاخی که به سبب وجود جاذبه های زیر در بین گردشگران محبوب است:

کاخ: اصلی ترین جذابیت کاخ مارکوس دفرانترا همان کاخ زیبای آن است که در یک منطقه دنج و خلوت در نزدیکی پارک جنگلی مونسانتو قرار دارد. این کاخ با کاشی های رنگی تزیین شده که نشان دهنده موضوعات مختلف مثل نبردهای تاریخی و نیز میمون هایی هستند که در حال نواختن شیپور هستند.

جاذبه های دیدنی کاخ مارکوس دفرانترا

باغ: بخش جذاب دیگر از کاخ مارکوس دفرانترا پرتغال همان باغ کاخ می باشد. باغی به مساحت حدود 5.5 هکتار که با موزاییک های پرتغالی همراه با تصاویری که هنرها و نیز مجسمه های افسانه ای را نشان می دهند تزیین شده است. از جذابیت های دیگر این باغ می توان به پرچین ها اشاره کرد که جهت نمایش فصول مختلف سال کوتاه شده ند. همچنین در این باغ یک پلکان سنگی نیز وجود دارد که به دیواری از مجسمه های پادشاهان پرتغال ختم می شود.

باغ های کاخ مارکوس دفرانترا

بخش های مختلف کاخ مارکوس دفرانترا پرتغال

کاخ مارکوس دفرانترا پرتغال از بخش های مختلفی تشکیل شده است. یکی از این بخش ها اتاق نبردهاست. این اتاق دارای پنل هایی است که نشانگر صحنه هایی از جنگ احیای پرتغال، نبرد مونتیجو، نبرد آرونچس، محاصره باداجوز، نبرد خطوط ایلواس، نبرد آمیکسیال، نبرد قلعه رودریگو، نبرد مونتس کارلوس و تقابل در چاوز می باشد. یکی دیگر از بخش های این کاخ اتاق شام می باشد که با پرتره هایی از اشراف و شاهزادگان پرتغالی ترسیم شده توسط هنرمندانی مثل دومینگوئس آنتونیو دی سکوئیرا تزیین شده است.

جالب است بدانید که در کاخ مارکوس دفرانترا همچنین یک کلیسای کوچکی نیز وجود دارد که قدمت ساخت آن به اواخر قرن 16- ام میلادی می رسد. در حقیقت این کلیسا قدیمی ترین بخش از کاخ نیز به حساب می آید. کلیسایی که نمای آت با سنگ ها، صدف ها، شیشه های شکسته و تکه های چینی تزیین شده است. به نظر می رسد که برخی از این قطعات در طی آیین افتتاح کاخ مورد استفاده قرار گرفته و بعدا شکسته شد. علاوه بر این کاخ مارکوس دفرانترا دارای اتاق های مختلف، یک کتابخانه و نیز یک باغ نیز می باشد.

بخش های مختلف کاخ مارکوس دفرانترا پرتغال

شرایط بازدید از کاخ مارکوس دفرانترا پرتغال

پیش از سفر و بازدید از کاخ مارکوس دفرانترا پرتغال بهتر است با شرایط بازدید از این قلعه آشنا شوید.این کاخ زیبا در لیسبون، لارگو سائو دومینگوز واقع شده است. ضمنا قبل از بازدید از این جاذبه توریستی بایستی بدانید که بلیط بازدید از آن شامل بلیط بازدید از کاخ+ پارک می باشد. بر این اساس هزینه بلیط برای بزرگسالان در حدود €14 (یورو) و برای نوجوانان حدود €12.5 (یورو) و برای کهنسالان نیز در حدود €12.5 (یورو) می باشد. مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از این کاخ تاریخی نیز بین 1 تا 2 ساعت می باشد.

نکته آخر هم اینکه در فاصله 6 مایلی از این کاخ حدود 785 جاذبه توریستی وجود دارد. که از آن جمله می توان به موزه بنفیکا، کلیسای سندهورا دو روزاریو، قلعه دی سائو دومینگوس، پاستلاریا کولمیا، رستوران ری تاسکو و غیره اشاره نمود. بنابراین گردشگرن بعد از بازدید از کاخ مارکوس دفرانترا می توانند از نزدیکترین جاذبه های توریستی به این کاخ نیز دیدن کنند. جهت آشنایی با لیست شهرها و مناطق توریستی کشور پرتغال با ما در مجموعه سفیران سفر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *