پرتغال

کاخ بلم در پرتغال

کاخ بلم در پرتغال

کاخ بلم در پرتغال اقامتگاه رسمی رئیس جمهوری پرتغال است، اگرچه او در آنجا زندگی نمیکند. این مجموعه شامل کاخ، موزه ریاست جمهوری و پارک می باشد. اصولا این کاخ در دهه 1500 میلادی ساخته شده و یک دهه بعد نیز توسط پادشاه ژوائو پنجم خریداری شد. کاخی که تنها چند دهه به عنوان یک کاخ سلطنتی از آن استفاده شد و قدمت ظاهر فعلی اش نیز به اواخر دهه 1800 میلادی برمی گردد. این کاخ از دهه 1910 نیز به اقامتگاه رسمی رئیس جمهور پرتغال تبدیل شد.

برای سفر به کشور پرتغال و بازدید از جاذبه های توریستی این کشور نیاز به ویزای توریستی وجود دارد. ویزایی که با عنوان شنگن ویزای پرتغال نیز معروف است و به گردشگران اجازه می دهد تا به مدت حداقل 90 روز در این کشور اروپایی بمانند و از گشت و گذار و دید و بازدید در پرتغال لذت ببرند. شما عزیزان به منظور دریافت مشاوره درباره این ویزای پرتغال و یا کسب اطلاعات مهم دیگر دریاره سفر به اروپا می توانید با ما در سایت سفیران سفر در ارتباط باشید.

کاخ بلم؛ اقامتگاه رسمی رئیس جمهوری پرتغال

کلا کاخ بلم Belem Palace از سال 1910 میلادی به عنوان اقامتگاه رسمی رئیس جمهوری پرتغال شناخته می شود. این کاخ در سال 1559 میلادی ساخته شده و در قرن 18- ام نیز توسط پادشاه ژوآئو پنجم تغییر یافت. در سال 1755 میلادی نیز پادشاه ژوزه اول در داخل همین کاخ قرار داشت و این درحالی بود که کاخ مذکور به حدی مستحکم ساخته شده بود که هیچ گزندی به آن نرسید. به همین دلیل نیز هنوز هم تالارهای مفروشه، کنده کاری ها، موزاییک ها و آثار هنری مختلف در این کاخ پابر جاست. نمایی زیبا از کاخ بلم در پرتغال را در تصویر پایین مشاهده می کنید:

کاخ بلم؛ اقامتگاه رسمی رئیس جمهوری پرتغال

معماری کاخ بلم در پرتغال

کاخ بلم Belem Palace یک بنای L شکل به همراه فضای اصلی واقع در یک فضای سه حجمی مستطیلی شکل در نمای جنوبی است. این پیشانی که روبروی باغ های رسمی است فضایی از 5 بدنه را نشان می دهد که توسط قوه هایی به هم وصل شده اند. اما در طراحی و ساخت این کاخ زیبا، معماران پرتغالی از سبک ترکیبی مانریست و باروک استفاده کرده اند. در طراحی داخلی این کاخ نیز از طرحی ساده البته همراه با تزییناتی مثل نقاشی، پانل های موزاییکی، پانل های چوبی و نیز مجسمه های مختلف نیز استفاده شده است.

معماری کاخ بلم در پرتغال

جاذبه های دیدنی کاخ بلم پرتغال

یکی از معروفترین جاذبه های دیدنی کاخ بلم، باغ همراه با آبشار آن می باشد که این باغ را ملکه ماریای اول در دهه 1700 به عنوان محل نگهداری پرندگان غیر بومی ساخته بود. اما از هر چه بگذریم سخن دوست نکوست. فضای داخلی این کاخ شامل کلیسای کوچکی است با 8 نقاشی از هنرمند معاصر پرتغالی یعنی پائولا رگو مزین شده که نشان دهنده زندگی حضرت مریم می باشد.

جاذبه های دیدنی کاخ بلم

همان طوری که در تصویر پایین هم مشاهده می شود، نگهبانان در ورودی کاخ بلم که به کاخ و باغ ها ختم می شود، می ایستند. در حالی که در سمت چپ آنها نیز موزه ریاست جمهوری قرار دارد:

نگهبانان در ورودی کاخ بلم

این موزه در واقع به نوعی نشان دهنده تاریخ جمهوری پرتغال از طریق نمایش پرتره های رسمی روسای جمهوری و اشیاء شخصی آنهاست که اغلب آنها نیز هدایایی دریافتی از رهبران و مقامات ملی و بین المللی می باشد.

نشان دهنده تاریخ جمهوری پرتغال

در جلوی این کاخ نیز باغ آلفونسو دی آلبوکرک قرار دارد که مجسمه آلبوکرک بر روی پایه ای در مرکز این باغ قرار دارد.

باغ آلفونسو دی آلبوکرک

نحوه دسترسی و شرایط بازدید از کاخ بلم در پرتغال

کاخ بلم فقط در چند متری ایستگاه قطار بلم قرار دارد. سریعترین مسیر برای دسترسی به این کاخ نیز استفاده از قطار می باشد. قطاری که هر 20 دقیقه از ایستگاه کایس دو سودره به کاسکایس حرکت می کند و فقط 7 دقیقه ای در بلم توقف می کند. به جای قطار همچنین شما می توانید سوار تراموای 15 یا اتوبوس های 714 و 727 شوید و در صورت داشتن کارت لیسبوآ نیز رایگان سوار شوید.

ضمنا هزینه بلیط بازدید از کاخ و موزه در حدود €5 (یورو) و هزینه بلیط فقط موزه در حدود €2.50 (یورو) می باشد. ناگفته نماند که موزه ریاست جمهوری دوشنبه ها تعطیل است ولی خودکاخ بلم پرتغال فقط شنبه ها به روی بازدیدکنندگان باز است. بعلاوه اینکه تورهای راهنمای کاخ بلم همه روزه راس ساعت 10:30 صبح، 11:30 صبح، 2:30 بعد از ظهر، 3:30 بعد از ظهر و نیز 4:30 بعد از ظهر برگزار می شود.

نحوه دسترسی و شرایط بازدید از کاخ بلم در پرتغال

نزدیکترین جاذبه های توریستی به کاخ بلم در پرتغال کدامند؟

در کل مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از کاخ بلم پرتغال بین یک تا دو ساعت می باشد. پس از پایان بازدید از این کاخ نیز بازدیدکنندگان می توانند از دیگر جاذبه های نزدیک کاخ بلم دیدن کنند. که از معروفترین این جاذبه ها نیز می توان به موزه کوآچز، صومعه جرونیموس، برج بلم و نیز کاخ سلطنتی آجودا اشاره نمود. شما عزیزان از طریق ارتباط با مشاورین ما در مجموعه سفیران سروش سعادت می توانید با کلیه اطلاعات توریستی و گردشگری در مورد مقصد دلخواهتان آشنا شده و خودتان را برای انجام سفر شیرین و مهیج آماده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *