استرالیا

چرخ و فلک ستاره ملبورن

چرخ و فلک ستاره ملبورن

چرخ و فلک ستاره ملبورن از مهیج ترین و جذاب ترین جاذبه های توریستی- تفریحی استرالیا می باشد که بسیار پرطرفدار است. این چرخ و فلک بزرگ و غول آسا به صورت ستاره 7 پر و با ارتفاع حدود 120 متر ساخته شده است و 7 پر این چرخ و فلک نیز برگرفته از ستاره 7 پر روی پرچم کشور استرالیا است. از نکات جالب توجه و مهم درباب این چرخ و فلک اینکه ستاره ملبورن در حدود 23 چرخ داشته و هر دور آن نیز در حدود 30 دقیقه طول می کشد و مطابق گزارش وب سایت Star این چرخ و فلک مناظر 360 درجه ای پیوسته ای تا 40 کیلومتر را از کل شهر ملبورن و مناطق اطراف آن را برای مسافران خود فراهم می کند.

هموطنان گرامی در جریان باسند که برای اخذ اقامت دائم (PR) استرالیا فقط یک راه سریع و آسان وجود دارد و آن اقدام از طریق درخواست ویزای مهارتی مستقل (سابکلاس 189) می باشد. در این روش مهاجرتی فقط کافی است شما حدنصاب لازم را از سیستم امتیاز محور استرالیا 2023 کسب کنید. پس برای اطلاع از فاکتورهای امتیازبندی ویزای سابکلاس 189 استرالیا و نیز ارزیابی امتیازی دقیق و کامل خود حتما با مجموعه سفیران سفر در ارتباط باشید.

تاریخچه ساخت، افتتاح و تعطیلی چرخ و فلک ستاره ملبورن

پروژه چرخ و فلک ستاره ملبورن Melbourne Star توسط شرکت ریل استیت آی.ان.جی بر عهده گرفته شد و مشاور ساخت آن هم هانسن یونکن بود. چرخ و فلک توسط شرکت سانویاس رایدس طراحی و ساخته شد و سازنده فولاد این چرخ و فلک نیز شرکت آلفاسی استیل کانستروکشن بود. تقریبا ساخت این چرخ و فلک در سال 2006 شروع شد و اسکلت بیرونی آن در 1 مارس سال 2008 ساخته شد و کابیت های مسافران همراه با سیستم تهویه آن در 21 اکتبر در اوزاکا ژاپن ساخته شد. هر کابین این چرخ و فلک حدود 13 تن وزن، 5.7 متر طول و 3.7 متر نیز ارتفاع داشت. سقف و دیواره های آن نیز از جنس شیشه بودند. کلا این چرخ و فلک تا 20 نفر ظرفیت دارد. تصویر چرخ و فلک ستاره ملبورن را در زیر مشاهده می کنید:

تصویر چرخ و فلک ستاره ملبورن

جالب است بدانید که این چرخ و فلک اولین بار در 20 دسامبر سال 2008 افتتاح شد. اما برنامه ریزی روز افتتاحیه آن به خاطر شرایط جوی نامساعد در 28 نوامبر سال 2008 لغو شد. پیش بینی می شود که هزینه ساخت این چرخ و فلک عظیم الجثه حدود AU$ 100 میلیون دلار استرالیا باشد و همچنین انتظار می رود که این چرخ و فلک سالانه جمعیتی بیش از 1 میلیون نفر را به سوی خود جذب کند. نکته دیگر درباب چرخ و فلک ستاره ملبورن اینکه هزینه بلیط ورودی به این مجموعه مطابق سنین افراد از 39 تا AU$ 27 (دلار استرالیا) متغیر است. اما در 30 ژانویه سال 2009 یعنی درست 40 روز پس از افتتاح، این چرخ و فلک توسط اداره ایمنی کار استرالیا موقتا تعطیل شد. چراکه شکستگی به طول 3 متر از این چرخ و فلک توسط یکی از کارگران قراردادی نصاب چراغ LED روی چرخ و فلک شناسایی شد. اما پس از تعمیر این بخش، چرخ و فلک ستاره ملبورن به کار خود ادامه داده و حتی در سال های بعدی نیز توسعه یافت.

تاریخچه ساخت، افتتاح و تعطیلی چرخ و فلک ستاره ملبورن

دانستنی های جالب درباب چرخ و فلک ستاره ملبورن

چرخ و فلک ستاره ملبورن یک چرخ و فلک بسیار بزرگ و چند تنی در شهر واترفرونت در ناحیه داک لندز ملبورن (مرکز ایالت ویکتوریا) می باشد. این چرخ و فلک به قول اپراتورهای آن تنها چرخ و فلک بزرگ نیمکره جنوبی است. طرح این چرخ و فلک فولادی به صورت ستاره ای است و 7 پر دارد و ارتفاع آن در حدود 120 متر می باشد. در واقع 7 پر این چرخ و فلک تمثیلی از ستاره 7 پر بر روی پرچم کشور استرالیا است. تصویری از طرح ستاره 7 پر چرخ و فلک ستاره ملبورن را در زیر مشاهده می کنید:

طرح ستاره 7 پر چرخ و فلک ستاره ملبورن

در واقع کار ساخت چرخ و فلک ستاره ملبورن از 30 ژوئن سال 2006 شروع شد اما بنا به دلایل فنی این چرخ و فلک بزرگ در واقع در 3 دوره متفاوت افتتاح شده است. این چرخ و فلک در سال 2008 کلا با 20 چرخ اصلی، در سال 2008 با 20 چرخ و در سال 2013 با 23 چرخ افتتاح شد. از نکات جالب توجه دیگر درباره چرخ و فلک ستاره ملبورن اینکه یک دور کامل این چرخ و فلک چیری در حدود 30 دقیقه طول می کشدو مطابق وب سایت Star این چرخ و فلک مناظر 360 درجه ای پیوسته ای تا 40 کیلومتر را برای مسافران خود فراهم می کند. اینها مناظری زیبا از شهرها و مناطق زیر می باشند:

  • محله داک لندز
  • مرکز شهر (CBD) ملبورن
  • خلیج پورت فیلیپ
  • کوه ماسدون
  • رشته کوه های داندونونگ

دانستنی های جالب درباب چرخ و فلک ستاره ملبورن

نحوه دسترسی به چرخ و فلک ستاره ملبورن

چرخ و فلک ستاره ملبورن در منطقه داک لندز از مناطق مرکزی شهر ملبورن قرار دارد و به همین دلیل نیز دسترسی به آن بسیار آسان است. گردشگران خارجی برای بازدید از این چرخ و فلک می توانند از روش های مختلفی مثل استفاده از خودرو شخصی، اتوبوس، دوچرخه و یا حتی با پای پیاده خود را به این چرخ و فلک برسانند. همان طوری که در تصویر زیر نیز معلوم است شما برای رسیدن به چرخ و فلک ستاره ملبورن 3 راه پیش رو خواهید داشت:

نحوه دسترسی به چرخ و فلک ستاره ملبورن

با اینکه انتخاب هر یک از این 3 مسیر تا رسیدن به چرخ و فلک ستاره ملبورن به محل اقامت و یا سلیقه و میل هر کسی بستگی دارد. اما سریعترین مسیر تا دست یابی به چرخ و فلک ستاره ملبورن مسیرهای جاده استیت روت 32 و نیز خیابان کویین با مسافت مشابه 3.1 کیلومتری است. بنابراین شما این مسیر را می توانید در عرض 10 دقیقه طی کرده و به چرخ و فلک ستاره ملبورن برسید. هموطنان گرامی در جریان باشند که شرط تحصیل در استرالیا 2023 اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور می باشد و شانس اعزام دانشجو به استرالیا فقط با ارائه مدرک زبان انگلیسی و مدرک تحصیلی با معدل بالا افزایش می یابد. بنابراین برای اطلاع از انواع برنامه های سفر به استرالیا می توانید از مشاوره های تخصصی کارشناسان مجموعه سفیران سفر بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *