بلغارستان

پل سرپوشیده لووچ بلغارستان

پل سرپوشیده لووچ بلغارستان

پل سرپوشیده لووچ بلغارستان یک پل جذاب و منحصر بفرد در این کشور محسوب می شود و به نوعی سمبل شهر لووچ به حساب می آید. پلی که بر روی رودخانه اوسام احداث شده است. طول کلی این پل سرپوشیده به 106 متر می رسد و در حقیقت وصل کننده بخش های قدیم و جدید شهر لووچ به هم می باشد. از نظر تاریخی نیز قدمت احداث پل مذکور نیز به سال 1874 میلادی می رسد و از این نظر نیز به عنوان یکی از قدیمی ترین پل های سطح کشور بلغارستان نیز محسوب می شود.

پلی که به دست معمار کولیو فیچتو بر روی رودخانه اوسام بنا شده است. و مصالح مورد استفاده برای ساخت این پل نیز از جنس سنگ و چوب می باشد. اما آنچه که این پل را منحصر بفرد ساخته نه تنها وجود سقف بر روی آن بلکه وجود فروشگاه ها و کارگاه های مختلفی است که بر روی این پل مشغول خدمات رسانی به مردم محلی هستند. در ادامه نیز با ما همراه باشید تا کارشناسان سایت سفیران سفر با ارائه حقایقی جالب درباره این جاذبه توریستی در خدمت شما باشند.

پل سرپوشیده لووچ جاذبه توریستی خاص در بلغارستان

یکی از جاذبه های توریستی شهر لووچ بلغارستان، پل سرپوشیده یا Covered Bridge Lovech می باشد. پلی که بر روی رودخانه اوسام قرار گرفته و در واقع وصل کننده بخش های قدیم (واروشا) و جدید شهر لووچ می باشد. پلی که دیگر به نمادی از شهر لووچ و یکی از پر بازدترین جاهای دیدنی این شهر تبدیل شده است. ارتفاع کلی این پل در حدود 10 متر و طول آن نیز 84 متر می باشد. فونداسیون آن از سنگ سخته شده و مابقی سازه پل از جنس چوب می باشد. جالب است این را هم بدانید که در طول این پل حدود 64 کارگاه و فروشگاه تجاری نیز وجود دارد که به ساکنین لووچ و نیز روستاهای اطراف خدماتی ارائه می دهند. نمایی دیدنی از پل سرپوشیده لووچ را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی دیدنی از پل سرپوشیده لووچ

تاریخچه احداث پل سرپوشیده لووچ بلغارستان

همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، پل سرپوشیده لووچ که گاها با عنوان پل اوسما نیز گفته می شود پلی است که از روی رودخانه اوسما عبور می کند و دو بخش قدیم و جدید شهر را به هم مرتبط می کند. این نوع پل یک پل خاصی است. چرا که از این نوع پل در اروپا که بر روی آن کارگاه ها و فروشگاه هایی هم باشد خیلی محدود است. محض اطلاع شما نیز باید عرض کنیم که در حال حاضر به جز پل سرپوشیده لووچ بلغارستان دو تا پل سرپوشیده دیگر در اروپا هستند که شامل:

پل کرامربروک در ارفورت (آلمان)

پل کرامربروک در ارفورت

پونته وسچیو در فلورانس (ایتالیا)

پونته وسچیو در فلورانس

اما حالا باید دید که قدمت ساخت پل سرپوشیده لووچ بلغارستان به چه زمانی می رسد. در اواخر قرن 19- ام بود که ساکنان شهر لووچ با یکی از معمارهای مجرب به نام کولیو فیچتو صحبت کردند تا او برای آنها یک پل سرپوشیده همراه با چندین فروشگاه بسازد. فیچتو نیز در سال 1874 میلادی کار ساخت این پل را استارت زد و نهایتا این پل را در سال 1876 میلادی تکمیل کرد. مجددا نمایی از این پل معروف را در زیر ملاحظه می کنید:

تاریخچه احداث پل سرپوشیده لووچ

اما متاسفانه این پل بر اثر سانحه آتش سوزی در آگوست سال 1925 میلادی تخریب شد و به دنبال آن یک پل جدید سرپوشیده نیز در دوره زمانی بین سال های 1927 تا 1931 میلادی ساخته شد. اما اینبار این پل با بتن آرمه ساخته شد. ولی این پایان ماجرا نبود چرا که بعدا این پل طوری بازسازی شد که بیشترین شباهت احتمالی را با پل اصلی کولیو فیچتو داشته باشد. یعنی همان پلی که حالا ما بر روی رودخانه اوسما مشاهده می کنیم.

تاریخچه احداث پل سرپوشیده لووچ بلغارستان

جاذبه های دیدنی پل سرپوشیده لووچ بلغارستان چیست؟

اصولا جاذبه دیدنی این پل همان معماری خاص آن می باشد. معماری که آن را به یکی از پل های خاص و منحصر بفرد نه تنها در کشور بلغارستان بلکه در کل اروپا تبدیل کرده است. علاوه بر سر پوشیده بودن، همچنین برای زیبایی بصری بیشتر این پل طراحان پل از المان های تزیینی نیز غافل نبوده اند. به همین دلیل نیز این پل با 4 مجسمه شامل یک شیر، یک عقاب دو سر، تندیس یک زن و یک گرز تزیین شد. اما متاسفانه امروزه فقط مجسمه شیر باقی مانده است.

جاذبه های دیدنی پل سرپوشیده لووچ بلغارستان

جاذبه های اطراف پل سرپوشیده لووچ بلغارستان

یکی از جاذبه های دیدنی در اطراف پل سرپوشیده لووچ بلغارستان، بخش قدیمی شهر لووچ یا همان محله تاریخی واروشا می باشد. اگر به این محله قدیمی شهر لووچ بلغارستان سری بزنید می توانید از جاذبه های دیدنی آن مثل موزه واسیل لوسکی و موزه مردم شناسی آن دیدن کنید. از این گذشته با کمی چرخیدن در اطراف پل همچنین می توان از چند تا فروشگاه سوغاتی و نیز کافه تریا هم دیدن کرد. و یا از روی خود پل نیز می توان چشم اندازهای زیبایی از روخانه اوسام و شهر لووچ را دید. و سوغاتی مورد نظرتان را از فروشگاه های روی پل خرید کنید.

از این گذشته، همه روزه کارکنان مرکز اطلاعات گردشگری شهر لووچ بلغارستان نیز تورهای راهنمایی برای گشت و گذار و آشنایی با جاذبه های این شهر مثل همین پل سرپوشیده برگزار می کنند. ناگفته نماند که تورهای مذکور به زبان انگلیسی نیز برگزار شده و هزینه رزرو آن نیز بسته به تعداد افراد حاضر در گروه متغیر است. به منظور آشنایی هر چه بهتر با کشور بلغارستان، جاذبه های گردشگری معروف آن و نیز بهترین شهرهای توریستی این کشور با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *