استرالیا

پل بندرگاه سیدنی

پل بندرگاه سیدنی

پل بندرگاه سیدنی یکی از مکان های زیبای شهری است که امکان ندارد کسی به شهر سیدنی سفر کند و برای یکبار شده هم از این پل دیدن نکند. این پل بزرگ تماما از فولاد و بتن نما گرانیتی ساخته شده و طراح اصلی آن نیز شرکت Through arch bridge می باشد. پلی که کل طول آن در حدود 1149 متر، پهنای آن در حدود 48.8 متر و ارتفاع آن نیز در حدود 134 متر می باشد. ساخت این پل در 28 جولای سال 1923 شروع و در 19 ژانویه سال 1932 نیز به اتمام رسیده است.

ضمنا این پل به تاریخ 19 مارس سال 1932 نیز رسما افتتاح و آغاز به کار کرده است. در حقیقت پل مذکور جایگزین تونل بندرگاه سیدنی قدیم شده است. از نکات جالب توجه درباره این پل قوسی بزرگ در بندرگاه سیدنی نیز آن است که پل مذکور همچنین در لیست میراث ملی استرالیا نیز به ثبت رسیده و هم اکنون جزء جاذبه های مهم این شهر می باشد. ما در مجموعه سفیران سفر ضمن معرفی این پل جذاب همچنین شما را با دیگر جاذبه های شهر سیدنی هم آشنا می کنیم.

پیرامون پل بندرگاه سیدنی

پل بندرگاه سیدنی یا Sydney Harbour Bridge یکی از برترین و زیباترین جاذبه های دیدنی شهر سیدنی است. این پل یک نوع پل قوسی کاملا فولادی است که به دلیل اهمیتش در لیست میراث ملی استرالیا نیز به ثبت رسیده است. این پل قوسی در واقع ترافیک ریلی، خودرویی، موتوری و عابر پیاده بین منطقه مرکزی سیدنی و ساحل شمالی سیدنی را به هم وصل می کند. همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده میشود، نمای پل، بندرگاه و نیز خانه اپرای سیدنی عموما به عنوان یک تصویر نمادین از شهر سیدنی و خود استرالیا در نظر گرفته می شود:

نمای پل، بندرگاه و نیز خانه اپرای سیدنی

این پل تاریخچه به خصوص خود را دارد. چرا که پل بندرگاه سیدنی در ابتداء به شکل کنونی خود نبوده است و در اول تا سال 1932 بجای پل تونل بزرگی در این محل وجود داشته است. در حقیقت پل مذکور جایگزین تونل بندرگاه سیدنی قدیم شده است.فلذا پل مذکور به تاریخ 19 مارس سال 1932 رسما افتتاح و آغاز به کار کرده است.

پیرامون پل بندرگاه سیدنی

پل بندرگاه سیدنی؛ بزرگترین پل قوسی فولادین جهان

همان طوری که در ابتدای مقاله حاضر هم گفته شد، پل بندرگاه سیدنی با کل طول آن در حدود 1149 متر، پهنای آن در حدود 48.8 متر و ارتفاع آن نیز در حدود 134 متر به عنوان بزرگترین پل قوسی تمام فولادی در جهان شناخته شده و نمادی از کشور استرالیا می باشد. این پل بر روی یکی از زیباترین بندرگاههای طبیعی شناخته شده در جهان احداث شده است و همین امر جذابیت و اهمیت آن را نزد گردشگران دو چندان می کند. شما به عنوات توریست خارجی بر روی این پل هم می توانید رانندگی و هم دوچرخه سواری و هم پیاده روی کنید و حتب با بالا رفتن روی قوس فولادی آن از مناظر بسیار زیبای بندرگاه سیدنی هم دیدن کنید. نمایی کناری از پل بندرگاه سیدنی را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی کناری از پل بندرگاه سیدنی

درباب جاذبه های توریستی پل بندرگاه سیدنی

یکی از تفریحات گردشگران در پل بندرگاه سیدنی پیاده روی بر روی طرف شرقی این پل و منظره بینی بر روی آن می باشد. شما از این طریق می توانید چشم اندازهای زیبایی از شهر سیدنی هتل هریتیج استرالیا، رصدخانه سیدنی، خانه اپرای سیدنی و خیابان ها و ساختمان های مجاور را تماشا کنید. همچنین با کرایه یک دوچرخه می توانید در تورهای دوچرخه سواری سیدنی و یا تورهای بونزا بایک یا بایک بافرز شرکت نمائید. همچنین با صعود بر روی این پل و قوس فولادی آن می توانید چشم انداز پانورایی 360 درجه ای از شهر سیدنی را تماشا کنید.

ضمنا رستوران ها و کافه های زیادی هم در اطراف پل بندرگاه سیدنی وجود دارد که گردشگران پس از گشت و گذار و لذت بردن از مناظر پل می توانند در آنها توقف کرده و از خوردن غذاها و نوشیدنی های محلی استرالیایی لذت ببرند.

درباب جاذبه های توریستی پل بندرگاه سیدنی

امتیازات تحصیل در استرالیا برای ایرانیان چیست؟

نظام آموزش عالی استرالیا برای دانشجویان ایرانی یک سیستم معروف و شناخته شده است و دانشجویان ایرانی به این نکته مهم واقف بوده و متفق القول هستند که اکثر دانشگاه های استرالیا از جمله دانشگاه ملبورن، دانشگاه ملی استرالیا (ANU)، دانشگاه سیدنی جزء برترین های استرالیا و جهان هستند. علاوه بر این امتیاز دیگر تحصیل در استرالیا این است که دانشجویان در این کشور از هزینه تحصیلی نسبتا پایینی در مقایسه با انگلستان و آمریکا برخوردارند. از این گذشته آنها دارای گزینه های مختلف حمایت مالی Financial Supports از جمله بورس تحصیلی و کار دانشجوئی برخوردارند. مضاف بر اینکه آینده این دسته از دانشجویان حتی پس از اتمام تحصیلاتشان با کاریابی و اخذ ویزای کاری استرالیا تضمین شده است. در نمودار زیر می توان با اهم این امتیازات در تحصیل در استرالیا 2023 آشنا شد:

امتیازات تحصیل در استرالیا

کارشناسان و مشاورین خبره مجموعه سفیران سفر با اشراف کامل بر برنامه ویزای توریستی استرالیا آماده اند تا هموطنان گرامی را در این باب راهنمائی کرده و بهترین مشاوره ها را در اختیار آنها قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *