اسپانیا

پل آلامدا در اسپانیا

پل آلامدا در اسپانیا

پل آلامدا در اسپانیا که با عنوان پل پونته دلا اکسپوزیتیون هم شناخته می شود یکی از نقاط دیدنی شهر والنسیا به شمار می رود. این پل مهندسی توسط معمار اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا طراحی و ساخته شده است. در واقع این پل یک سازه هارمونیکی است که کار مهندسی دقیق را با زیبایی شناختی ترکیب می کند. پلی که با فولاد کششی بالا ساخته شده و فقط با یک دهانه همراه با طاق 14 متری از این انتها به انتهای دیگر برپا شده است. این پل را می توان نمادی از معماری مدرنیته در قالب بافت سنتی شهر والنسیا دانست.

اخیرا برای مهاجرت به اسپانیا روشی به نام برنامه تمکن مالی یا همان برنامه خود حمایتی نیز مطرح شده است. عزیزان بایستی بدانند که از شروط مهم این برنامه این است که اولا فرد تمکن مالی کافی داشته باشد و معیار شاخص عمومی درآمد (IPREM) معادل ماهیانه حدود €564.90 (یورو) را تامین کند. به تعبیر دیگر ثابت کند که او حداقل درآمد پلاسیو سالیانه حدود €31634.40 (یورو) را دارد. از طریق مشاوره با وکلای مجموعه سفیران سفر می توانید در جریان شرایط، مدارک و نیز نحوه ثبت نام در این برنامه مهاجرتی قرار گیرید.

پل آلامدا در اسپانیا جاذبه ای معروف در والنسیا

والنسیا از جمله شهرهای مهم و توریستی کشور اسپانیا محسوب می شود که نه تنها دارای بناها و سازه های بازمانده از دوران تاریخی است بلکه این شهر دارای بناهایی مدرن و زیبا نیز می باشد. بناهایی که هم اکنون در بین جاذبه های گردشگری شهر والنسیا جای خود را پیدا کرده اند. از جمله این بناهای مدرن می توان به پل آلامدا اشاره کرده که خود اسپانیایی ها به آن پل پونته دلا اکسپوزیتیون هم می گویند. در تصویر زیر می توان نمایی از پل آلامدا در اسپانیا (والنسیا) را مشاهده کرد:

نمایی از پل آلامدا در اسپانیا

همان طوری که در تصویر پایین هم مشاهده می شود، این پل درست در محل پل قبلی بر روی رودخانه والنسیا ساخته شده است. بنابراین این پل خیابان سیوتادلا Passeig de la Ciutadella را به خیابان آلامدا یا Passeig de I Albereda وصل می کند:

پل خیابان سیوتادلا

جاذبه های پل آلامدا در اسپانیا

پل آلامدا در اسپانیا Alameda یا همان پل اکسپوزیسیون پل فولای قوسی یک پل شبه شانه ای سفید است که از فولاد مقاوم ساحته شده است. این پل بر روی بستر رودخانه بین سنگ های باستانی پونته دل ریل و شکوه رنگارنگ پل های پونته د لاس فلورس قرار دارد. پلی زیبا و مستحکم که توسط معمار اسپانیای سانتیاگو کالاتراوا طراحی و ساخته شده است. این پل به همراه پونته د لاس آرتز و پونته دل رینه عظمت مدرنیته را در چهره سنتی شهر به رخ می کشد. تصویری دیگر از پل آلامدا در اسپانیا را در زیر ملاحظه می کنید:

جاذبه های پل آلامدا در اسپانیا

نحوه طراحی و ساخت پل آلامدا در اسپانیا

همان طوری که گفته شد، پل آلامدا در اسپانیا یکی از شاهکارهای معمار اسپانیایی اهل والنسیا یعنی سانتیاگو کالاتراوا می باشد. جالب است بدانید که مردم محلی این پل را به خاطر شکل منحصر به فردی که دارد لا پینتا La Peineta یعنی شانه تزیینی می گویند. این پل یک سازه هارمونیکی است که کار مهندسی دقیق را با زیبایی شناختی ترکیب می کند. پلی که با فولاد کششی بالا ساخته شده و فقط با یک دهانه همراه با طاق 14 متری از این انتها به انتهای دیگر برپا شده است. اما دلیل نامگذاری این پل به پل پونته د لا اکسپوزیسیون نیز به خاطر پل قبلی در همین مکان است که به نمایشگاه منطقه ای سال 1909 ختم می شد. ضمنا این پل طوری طراحی و ساخته شده است که ایستگاه مترو زیر زمینی آلامدا زیر آن قرار گیرد.

نحوه طراحی و ساخت پل آلامدا در اسپانیا

شرایط اخذ اقامت و تابعیت اسپانیایی

به منظور دریافت اقامت و تابعیت اسپانیایی، متقاضیان روش های مختلفی پیش رو دارند که انتخاب هر روشی به شرایط و شایستگی خود افراد بستگی دارد. مثلا یکی از این روش ها جهت مهاجرت به اسپانیا ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. در این صورت افراد ابتداء بایستی ضمن دریافت پذیرش خود از دانشگاه های اسپانیایی همچنین در ادامه نیز برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا اقدام کنند. همچنین از طریق روش های کار و یا سرمایه گذاری در اسپانیا نیز می توان براحتی به اقامت 1 ساله و قابل تمدید اسپانیا دست یافت. اما همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود دستیابی به اقامت دائم اسپانیا 5 سال و اخذ تابعیت (شهروندی) این کشور اروپایی نیز 10 سال زمان می برد:

شرایط اخذ اقامت و تابعیت اسپانیایی

ناگفته نماند که روش جذاب دیگری نیز برای اخذ اقامت اسپانیا وجود دارد که با عنوان برنامه خود حمایتی خانوادگی اسپانیا یا FSP معروف است. روشی که فرد متقاضی بایستی درآمد خودش را بدون کار در اسپانیا ثابت کند و ثابت کند که او می تواند بدون کار کردن از عهده تامین خرج و مخارج خانواده خود در اسپانیا برآید. مشاورین مجرب ما در مجموعه سفیران سفر آمادگی کاملی برای ارائه مشاوره های جامع در خصوص انواع برنامه های خودحمایتی در اروپا دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *