اسپانیا

پلازا مایور در مادرید

پلازا مایور در مادرید

پلازا مایور در مادرید یکی از میادین بزرگ و قدیمی در این شهر می باشد که دیگر معرف حضور هر گردشگر داخلی و خارجی است. این میدان در طول دوره هابسبورگ طراحی شده است و از همان زمان طراحی و ساخت نیز محلی برای اجتماعات شهری، برگزاری مراسمات و جشن هاو نیز خرید مردم بوده است. از مهمترین جاذبه های دیدنی پلازا مایور می توان به دیدن مجسمه فیلیپ سوم در مرکز میدان، تماشای غروب آفتاب در پلازا مایور، استراحت در کافه های سنتی اطراف میدان و یا پیاده روی و خرید از مغازه های اطراف این میدان اشاره نمود.

اسپانیا جزء آندسته از کشورهایی است که هم عضو اتحادیه اروپا (EU) و هم عضو ناحیه شنگن اروپاست و به همین دلیل نیز سفر به این کشور مستلزم درخواست ویزای توریستی شنگن اسپانیاست. ویزایی که مهلت اقامت با آن حدود 90 روز و نهایت اعتبارش نیز در حدود 180 روز بعد از صدورش می باشد. عزیزان می توانند از طریق طرح سوالات خود با تیم مشاورین مجموعه سفیران سفر در جریان آخرین اخبار و اطلاعات سفر به اسپانیا 2023 قرار گیرند.

درباره پلازا مایور در مادرید

پلازا مایور Plaza Mayor یکی از نقاط دیدنی و توریست پذیر شهر مادرید محسوب می شود. در واقع پلازا مایور میدانی بزرگ و قدیمی در شهر مادرید است که از همان زمان های قدیم از آن برای مقاصد مختلف استفاده می شد. این میدان هم محل بازارهای کریسمس، گاو بازی، بازی های ساکر و نیز اعدام ها و غیره بوده است. پلازا مایور همچنین دارای یک راسته ای از فروشگاه های سنتی و قدیمی و نیز دارای کافه هایی زیر سایبان ها میباشد. همچنین جشن های عمومی مثل جشن سن ایسیدرو نیز در اینجا برگزار می شود. تصویری زیبا از پلازا مایور مادرید را در زیر مشاهده می کنید:

تصویری زیبا از پلازا مایور مادرید

وجه تسمیه پلازا مایور در مادرید

همانگونه که در مطالب قبلی هم گفته شد، پلازا مایور یک فضای عمومی اصلی و مهم درست در مرکز شهر مادرید پایتخت اسپانیا می باشد. میدان مذکور زمانی هم مرکز مادرید قدیم بوده است. جالب است بدانید که طراحی و ساخت این میدان قدمت طولانی دارد. میدان مذکور اولین بار بین سال های 1580 تا 1619 در طی حاکمیت فیلیپ سوم ساخته شد. همچنین بایستی به عرض برسانیم که پلازا مایور معادل اسپانیایی برای میدان اصلی یا Main Square می باشد. تصویری دیگر از پلازا مایور را در زیر مشاهده می کنید:

وجه تسمیه پلازا مایور در مادرید

معماری پلازا مایور در مادرید

یکی از نقاط حائز اهمیت در بررسی پلازا مایور در مادرید معماری زیبا و دلفریب آن میباشد. این میدان مستطیلی بوده و طرح کلی آن بر یکنواختی و مشابهت معماری تاکید می کند. اندازه و ابعاد پلازا مایور یکی از مشخصات قابل توجه آن می باشد. بر این اساس، طول میدان در حدود 129 متر و عرض آن هم در حدود 94 متر می باشد. جالب است بدانید که 237 بالکن در ساختمان های مسکونی سه طبقه در کنار این میدان وجود دارد که همگی هم رو به میدان است. همان طوری که در تصویر زیر هم نشان داده می شود، گردشگران برای ورود یا خروج از میدان پلازا مایور به 10 ورودی دسترسی دارند:

معماری پلازا مایور در مادرید

جاذبه های دیدنی پلازا مایور در مادرید

در گذشته این میدان محلی برای اجتماعات عمومی همانند انجام مراسمات و جشن ها و حتی اجرای حکم اعدامها بوده است. اما امروزه پلازا مایور به یک میدان چند عملکردی تبدیل شده است. فضایی عمومی که مردم مادرید و گردشگران خارجی را برای انجام خرید، پیاده روی، صرف غذا و خلاصه لذت بردن از یک هواخوری در وسط شهر ترغیب می کند. به دلیل همین اهمیت فرهنگی و اجتماعی است که پلازا مایور از سال 1985 میلادی در لیست میراث فرهنگی اسپانیا قرار گرفته است. تصویری از گردشگران خارجی در حال گپ و گفتگو در کافه کنار پلازا ماریو را در زیر مشاهده می کنید:

گردشگران خارجی در حال گپ و گفتگو در کافه کنار پلازا ماریو

از مهمترین جاذبه دیدنی در پلازا مایور می توان به مجسمه پادشاه فیلیپ سوم سوار بر اسبی درست در مرکز این میدان اشاره نمود. قدمت ساخت این مجسمه به سال 1616 میلادی برمی گردد و سازندگان آن نیز ژان بولوگن و پیترو تاکا می باشد. اما این را هم بایستی بدانید که مجسمه تا سال 1848 در مرکز میدان قرار داده نشده بود. در آن زمان مجسمه هدیه ای از طرف دوک فلورانس بود و ملکه ایزابل دوم دتور داد تا آن را از کاسا د کامپو انتقال دهند تا به قطعه اصلی پلازا مایور تبدیل شود. تصویر زیر نشانگر مجسمه فیلیپ سوم می باشد:

مجسمه فیلیپ سوم

اخذ ویزای شنگن برای سفر به اسپانیا

طبق قوانین مهاجرتی کشور اسپانیا، متقاضیان برای انجام سفر توریستی به این کشور نیازمند پاسپورت معتبر و نیز ویزایی به اسم ویزای شنگن می باشند. در حقیقت چون ویزای ویزای شنگن اسپانیا یک نوع اقامت کوتاه مدت محسوب می شود به همین دلیل نیز این ویزا در دسته ویزاهای نوع C کشور اسپانیا قرار می گیرد. پس دارندگان این ویزا فقط با هدف دید و بازدید از کشور اسپانیا می توانند به این ویزا دسترسی داشته باشند. اما درباره مهلت اقامت و اعتبار خود ویزا نیز بایستی بدانید که اعتبار ویزای شنگن اسپانیا نیز همانند دیگر شنگن ویزاها حدود 180 روز و مهلت اقامت با آن نیز نهایتا تا 90 روز می باشد.

جاذبه های دیدنی پلازا مایور در مادرید

اما برای مهاجرت تحصیلی یا کاری به اسپانیا و یا سرمایه گذاری در این کشور نوع دیگری از ویزا معروف به ویزای نوع D اسپانیا وجود دارد. این نوع ویزا به دارندگان آن اجازه اقامت بلند مدت تا بیش از 90 روز را فراهم می کند و برخلاف ویزای شنگن نیز قابل تمدید می باشد. پس با این توضیح اکنون می توان گفت که ویزای نوع C مخصوص گردشگران خارجی مایل به سفر به اسپانیا ولی ویزای نوع D مخصوص کارگران و دانشجویان و یا سرمایه گذاران خارجی است که مایل به اخذ اقامت اسپانیا هستند. به منظور دریافت اطلاعات جامع درباب شرایط کار و یا الزامات مربوط به تحصیل در اسپانیا 2023 نیز می توانید با گروه مشاورین مجموعه سفیران سفر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *