تایلند

پارک ملی کائو سوک در تایلند

پارک ملی کائو سوک در تایلند

پارک ملی کائو سوک در تایلند (جنوب این کشور) یکی از شگفت انگیزترین مکان های آسیا و جهان برای گردشگران محسوب می شود. پارکی که از قدیمی ترین جنگل های بارانی همیشه سبز، کوه های سر به فلک کشیده، دره های عمیق، دریاچه های فوق العاده زیبا ، غارهای دیدنی، حیات وحش متنوع و جاذبه های دیگر پوشیده شده است. گردشگران نیز در قالب تورهای مختلف مثل تورهای کایاک/ کانو، رفتینگ، تورهای جنگل نوردی و تورهای دیگر می توانند در این پارک ملی به سیاحت بپردازند. پارکی به مساحت 739 کیلومتر مربع که به تاریخ 1980 میلادی توسط اداره جنگلبانی سلطنتی تایلند پایه گذاری شده و حالا نیز یکی از معروفترین مقاصد گردشگری در جنوب این کشور به حساب می آید.

گردشگرانی هم که از این پارک دیدن می کنند علاوه بر مشاهده حیات وحش منطقه همچنین می توانند از دیگر جذابیت های دیدنی آن مثل غارها و تشکیلات آهکی، آبشارها و رودخانه ها، کوه ها، دریاچه ها و نیز مسیرهای جنگلی مختلف نیز دیدن کنند. از این گذشته آنها در کائو سوک می توانند از امکانات اسکان در کمپ ها نیز بهره مند شوند. با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا با تورهای جذاب و ماجراجویانه کائو سوک در تایلند بیشتر آشنا شوید.

درباره پارک ملی کائو سوک در تایلند

پارک ملی کائو سوک Khao Sok National Park یکی از بهترین مقاصد طبیعت گردان در کشور تایلند و بین پوکت، کرابی، کائو لاک و کو ساموی واقع شده است. پارکی که بیشتر از همه با پوشش جنگل های بارانی و جنگل نوردی معروف است. در حقیقت پارک ملی کائو سوک یک جنگل بارانی همراه با تنوع زیستی بالایی از گیاهان و حیوانات می باشد و مقصد توریستی ایده آلی در جنوب تایلند قلمداد می شود. پارکی که به سبب قرار گیری بین دو جزیره پوکت و کو ساموی از دسترسی آسانی نیز برخوردار است. نزدیکترین شهر به آن نیز شهر سورات تانی می باشد.

درباره پارک ملی کائو سوک در تایلند

مهمترین و اصلی ترین جاذبه های این پارک ملی نیز شامل دریاچه ها، حیات وحش، غارها و تپه های کارستی، آبشارها و رودخانه ها می باشد. به واقع کائو سوک به عنوان 22- امین پارک ملی تایلند در سال 1980 میلادی توسط اداره جنگلبانی سلطنتی پایه گذاری شده است. این پارک ملی مساحتی در حدود 739 کیلومتر مربع از منطقه آمفو فانوم و منطقه بان تاکون در استان سورات تانی را دربرگرفته و نیز شامل دریاچه چیوو لان تشکیل شده توسط سد راچاپراپا می باشد. ضمنا این پارک بخشی از مجموعه جنگل کائو سوک- کلونگ سائنگ می باشد که با هم 12 مکان محافظت شده به مساحت 5316 کیلومتر مربع را تحت پوشش قرار می دهند.

درباره پارک ملی کائو سوک

جاذبه های مختلف در پارک ملی کائو سوک تایلند

در واقع پارک ملی کائو سوک یک منطقه طبیعی در جنوب کشور تایلند به شمار می رود که شامل جنگل های بکر و دست نخورده متراکم، تشکیلات کارست آهکی شبه برج، دریاچه زیبای چیوو لان با آب های زمردین، مناظر طبیعی کمتر دیده شده، کلبه های شناور و غیره می باشد. ضمنا پارک ملی کائو سوک در تایلند زیستگاه گونه های کمیاب و نادری مثل پرندگان منقار شاخی، گیبون ها و ببرهاست. در زیر منظره ای زیبا از کلبه های شناور داخل دریاچه چیوو لان را مشاهده می کنید:

منظره ای زیبا از کلبه های شناور داخل دریاچه چیوو لان

گذشته از این پارک ملی کائو سوک تایلند شرایط و امکانات خوبی برای انجام انواع فعالیت های تفریحی و گردشگری را نیز دارد. گردشگران می توانند با استفاده از سافاری فیل سواری، پیاده روی در مسیرهای خوش منظره، کانو، کایاک و رفتینگ از طریق رودخانه سوک کل این پارک را بگردند. در تصویر زیر نیز می توان گردشگران در حال بازدید از غار کارستی موجود در پارک ملی کائو سوک را مشاهده کرد:

گردشگران در حال بازدید از غار کارستی موجود در پارک ملی کائو سوک

حیات وحش پارک ملی کائو سوک تایلند

امکان ندارد که از پارک ملی کائو سوک گفته شود ولی از حیات وحش بکر و نایاب آن سخنی مطرخح نشود. حیات وحش متنوعی که در آن می توان انواع گونه های پستانداران جذاب تایلندی مثل فیل ها، گرازها، گوزن سامبار، خرس های خورشیدی، خرس های سیاه آسیایی، ماکاک ها، گیبون ها، گوزن های موشی، گربه های مرمری، سگ های وحشی آسیایی و غیره را مشاهده کرد. از این گذشته در همین پارک حدودا 400 گونه پرنده نیز زیست می کنند که از معروفترین آنها می توان به انواع منقار شاخی ها، طوطی ها، مرغ های بهشتی و پرندگان شکاری اشاره نمود. ضمنا گزارش شده که در پارک ملی کائو سوک بیش از 90 گونه خزنده از جمله مارها، مارمولک ها و لاک پشت ها وجود دارد.

حیات وحش پارک ملی کائو سوک تایلند

تفریحات پارک ملی کائو سوک تایلند

دیدن حیات وحش و مناظر بکر طبیعی فقط یکی از کارهایی است که گردشگران می توانند در پارک ملی کائو سوک انجام دهند. اما از دیگر فعالیت های تفریحی گردشگران در این پارک ملی می توان به پیاده روی و مشاهده بشارها، غارها، تپه های آهکی و ویوپوینت ها اشاره کرد. معمولا نیز پیاده روی در مسیرهای مشخص و همراه با راهنمای محلی انجام می گیرد و یا از دیگر جاذبه های تفریحی گردشگران در این پارک می توان به شنا، تیوبینگ رودخانه ای، رفتینگ بامبو، کانو، کایاک اشاره کرد که جزء مهیج ترین و پرطرفدارترین تفریحات گردشگران در این پارک می باشد.

تفریحات پارک ملی کائو سوک تایلند

با این همه مشاهده حیات وحش حرف اول را در پارک ملی کائو سوک تایلند می زند. اخیرا برخی از شرکت های تور و وب سایت های گردشگری در اینباره تبلیغ می کنند که کائو سوک مقصد معروفی برای دیدن ببرهاست! با اینکه کائو سوک زیستگاه ببرها نیز می باشد اما جمعیت خیلی محدودی از ببرها آنهم در نواحی دوردست این پارک وجود دارد. ولی با این وجود چند دهه ای است که اصلا کسی ببری در این پارک ندیده و حتی هیچ عکسی هم از این مخلوق زیبا گرفته نشده است.

تفریحات پارک ملی کائو سوک تایلند

تورهای پارک ملی کائو سوک تایلند

آسانترین و راحتترین روش ممکن برای سیر و سیاحت در پارک ملی کائو سوک رزرو یکی از تورهای راهنمای محلی قبل از ورودتان می باشد. تورهای طبیعت گردی محض که شامل اسکان، غذا و نیز فعالیت های تفریحی می باشد. علاوه بر این همه تورهای پارک ملی کائو سوک شامل ترانسفر به و از پوکت، کرابی، کائو لاک، سورات تانی، کانوم و حتی کو ساموی می باشد. معمولا نیز تورهای پارک ملی کائو سوک به صورت گروه کوچک برگزار می شود. این تورها با نام تور سافاری طبیعت تپه های فیل: تجربه کامل کائو سوک و به صورت 4، 3 و 2 روزه به این صورت برگزار می شود:

تورها با نام تور سافاری طبیعت تپه های فیل (بسته 4 روزه): تجربه کامل کائو سوک: با انتخاب این تور، شما غرق زیبایی های کائو سوک می شوید. در قالب این تور نه تنها از فیل های آسیایی دیدن کرده بلکه همچنین با قایق به دریاچه چیوو لارن سفر کرده و از مرداب های مانگرو دیدن می کنید. همچنین در همین تور به جنگل نوردی طولانی نیز خواهید پرداخت. در زیر سایه بان جنگل بارانی از خوردن ناهار لذت می برید.

تورهای پارک ملی کائو سوک تایلند

تورها با نام تور سافاری طبیعت تپه های فیل (بسته 3 روزه): تجربه کامل کائو سوک: اگر به دنبال تور یکبار در عمر پارک ملی کائو سوک هستید، این تور مناسب شماست. در قالب این تور با قایق یا کایاک به دل دریاچه چیوو لارن زده و از چشم اندازهای زیبای آن دیدن کرده و شب را نیز در کلبه های شناور در خود دریاچه کائو سوک می گذرانید. سپس در روز جنگل نوردی کرده، در آب های سبز زمردین دریاچه چیوو لارن شنا کرده و در طی سافاری کانو همراه با راهنما در داخل کانال های دریاچه به دیدن حیات وحش منطقه می پردازید. همچنین در حین پیاده روی جنگلی نیز از فیل های آسیایی هم دیدن می کنید.

تورها با نام تور سافاری طبیعت تپه های فیل

تورها با نام تور سافاری طبیعت تپه های فیل (بسته 2 روزه): تجربه کامل کائو سوک: این تور ایده آل کسانی است که وقت کمی دارند ولی نمی توانند بی خیال شگفتی های پارک ملی کائو سوک شوند. در قالب این تور در داخل جنگل بارانی پیاده روی کرده و به توضیحات راهنمای تور گوش می دهید و درست در وسط جنگل فیل های آسیایی را دیده، به آنها غذا داده و نکات جذاب درباره آنها را یاد می گیرید.

تورها با نام تور سافاری طبیعت تپه های فیل

شرایط بازدید از پارک ملی کائو سوک در تایلند

در ابتداء بایستی از موقعیت مکانی این پارک ملی در کشور تایلند بدانید. همان طوری که در مطالب بالا نیز بیان شد، پارک مذکور در کشور تایلند، استان سورات تانی، منطقه پانوم، کلونگ سوک واقع شده است. در ضمن نزدیکترین شهر به این پارک ملی نیز خود شهر سورات تانی می باشد. پارکی که هر روزه از ساعت 7 صبح تا ساعت 7 عصر به روی گردشگران باز است. در ضمن هزینه ورودی پارک ملی کائو سوک تایلند برای هر گردشگر در حدود THB300 (بات تایلند) می باشد و این هزینه شامل اقامت 24 ساعته نیز می باشد.

تایلند به سبب صنعت طبیت گردی خودش نیز معروف است و این به خاطر جغرافیای وسیع این کشور و قرار گیری آن در یک موقعیت جغرافیایی خاص می باشد. همین امر نیز باعث شکل گیری جنگل های بارانی وسیع و ایجاد اکولوژی متنوع و جذاب در این کشور جنوب شرق آسیا شده است. بنابراین اگر از جمله اکوتوریست ها بوده و مایل به دیدن جاذبه های طبیعی و حیات وحش بکر جنوب شرق آسیا هستید حتما از تایلند دیدن کنید. برای آشنایی با پارک های ملی تایلند و نیز تنوع حیات گیاهی و جانوری این کشور با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *