تایلند

پارک ملی پو پا مان تایلند

پارک ملی پو پا مان تایلند

پارک ملی پو پا مان تایلند پارکی بسیار وسیع محسوب می شود که بخش هایی از استان های خون کائن و لوئی را دربرمی گیرد. در واقع این پارک یکی از 5 پارک شاخص کشور تایلند نیز به حساب می آید. از مهمترین جاذبه های دیدنی در این پارک ملی می توان به چشم اندازهای جنگلی، غارهای مختلف، آبشارها و نیز صخره های پرشیب اشاره کرد. از معروفترین این جاذبه ها می توان به کلانگ خائو که زیستگاه میلیون ها خفاش است و یا به غار تائنگ اشاره کرد که در آنجا نیز نقاشی های سنگی 2000 ساله کشف شده است. برای بازدید از این پارک ملی در تایلند توصیه می شود، تور راهنمای مربوطه را از قبل رزرو کنید. امسال نیز تورهای گردشگری مختلفی به مقصد تایلند ارایه شده است. شما برای اطلاع از وضعیت آخرین تورهای تایلند 2024 و قیمت و امکانات این تورها می توانید با تیم مشاوران ما در سایت سفیران سفر در تماس باشید.

موقعیت جغرافیایی پارک ملی پو پا مان تایلند

پارک ملی پو پا مان Phu Pha Man National Park در زمره جذاب ترین پارک های ملی کشور تایلند به حساب می آید. این پارک درست در 100 کیلومتری غرب شهر خون کائن در بخش های پو پا مان و چوم فای استان خون کائن و بخش پو کرادوئنگ استان لوئی قرار دارد. مساحت این پارک در حدود 350 کیلومتر مربع است و علاوه بر جنگل های پر پشت و متراک همچنین متشکل از کوهستان ها، دره ها، دشت ها و نیز رودخانه و آبشار است. جالب است این را هم بدانید که ارتفاع این پارک از 200 متر تا 800 متر متغیر است. جالب است بدانید که مساحت کلی پارک ملی پو پا مان به حدود 350 کیلومتر مربع می رسد و لازم به یادآوری است که نزدیکترین شهر به این پارک ملی نیز شهر خون کائن است. بنابراین، علاقه مندان جهت بازدید از این پارک از هر نقطه ای که هستند خودشان را بایستی به شهر خون کائن برسانند.

موقعیت جغرافیایی پارک ملی پو پا مان تایلند

جاذبه های پارک ملی پو پا مان تایلند

تمامی جاذبه های دیدنی پارک ملی پو پا مان تایلند شامل جاذبه های طبیعی است. از معروفترین این جاذبه ها نیز می توان به غار کلانگ خائو اشاره کرد. غاری که به خاطر خروج دسته جمعی و سیل وار خفاشان که خطی به طول حدود 10 کیلومتری تشکیل می دهند معروف است. همچنین این پارک ملی دارای غارهای دیگری نیز هست. پارک هایی که تشکیلات استالاکمیت و استالاکتیت آنها جذابیت خاصی ایجاد می کند. در میان این غارها، غار تائنگ میزبان نقاشی های سنگی است که قدمت آنها به 2000 سال پیش برمی گردد.

جاذبه های پارک ملی پو پا مان

از دیگر جاذبه های مهم پارک ملی پو یا مان تایلند می توان به آبشارهای مختلف آن اشاره کرد. که بلندترین آبشار این پارک نیز آبشار تات یای است که ارتفاع آن به حدود 80 متر می رسد. در حالی که ارتفاع آبشار رونگ بین 60 تا 70 متر است. جاذبه قابل ذکر دیگر در این پارک ملی صخره سیاه موسوم به پا نوک خائو است که در بالای رودخانه پونگ قد علم کرده است. ضمنا این پارک دارای حیات گیاهی و جانوری غنی ای نیز می باشد.

جاذبه های پارک ملی پو پا مان تایلند

شرایط بازدید از پارک ملی پو یا مان تایلند

بهترین روش برای دسترسی به پارک ملی پو یا مان تایلند از طریق شهر خون کائن می باشد. چرا که این شهر نزدیکترین شهر به این پارک است. اما سوال اینجاست که بین این دو نقطه از کشور تایلند چقدر فاصله است؟ با توجه به تصویر زیر می توان نتیجه گرفت که بهترین مسیر برای اتصال شهر خون کائن به پارک ملی پو یا مان، جاده 12 است که فاصله این دو نقطه را حدود 115.5 کیلومتر نشان می دهد که شما این مسافت را نیز می توانید در عرض 1 ساعت و 43 دقیقه طی کنید:

بازدید از پارک ملی پو یا مان تایلند

نکته آخر در اینباره هم اینکه پارک ملی پو یا مان تایلند همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 16:30 عصر به روی گردشگران باز است و بازدید از آن برای همگان نیز رایگان است.

اقدامات قبل از سفر به پارک ملی پو پا مان تایلند

برای سفر به پارک ملی پو یا مان تایلند حتما بایستی از قبل مهیا شد. برای این منظور نیز معمولا به گردشگران و جهانگردان توصیه می شود که تا پیش از شروع سفر موارد زیر را مدنظر قرار دهند:

  • حتما لباس گرم بپوشند.
  • حتما از کفش مناسب پیاده روی استفاده کنند.
  • حتما موبایل و شارژر به همراه پاوربانک به همراه داشته باشند.
  • حتما از عینک آفتابی و کلاه برای محافظت چشم ها و پوست از تابش مستقیم آفتاب بهره گیرند.

اقدامات قبل از سفر به پارک ملی پو پا مان تایلند

پارک های ملی کشور تایلند

یکی از جاذبه های اصلی و بسیار معروف کشور تایلند، وجود پارک های ملی است. که با چشم اندازهای زیبا و سحر انگیزی که دارد چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. ضمنا با گشت و گذار در این پارک ها می توان به فرصت استثنائی آشنایی با حیات وحش تایلند نیز دست یافت و در ضمن در کنار طبیعت گردی به انواع ماجراجویی ها و فعالیت های تفریحی نیز پرداخت. از جمله معروفترین پارک های ملی تایلند می توان به پارک های زیر اشاره کرد:

  • پارک ملی کوری بوری
  • پارک ملی سای تانگ
  • پارک ملی تات تون تایلند
  • پارک ملی موکو سیمیلان
  • پارک ملی آئو پانگ نگا و غیره

مجموعه سفیران سروش سعادت مفتخر است با ارایه مشاوره های مسافرتی و نیز انواع خدمات مربوط به گردشگری در خدمت هموطنان عزیز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *